Ga naar inhoud


[7700HDPVR] Vraag over afstandsbedieningscode Aan-Uit knop


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op de afstandsbediening van de Topfield zit meestal één knop voor zowel het aan- als het uitzetten van de TF.

Omdat ik nu een Logitech Harmony One gebruik die ook de TF bedient loop ik tegen een probleem aan.

De Harmony AB neemt uiteraard de codes van de originele TF AB over en zo ook de aan-uit knop.

 

Als ik met de Harmony AB een activiteit zoals b.v. 'TV kijken' afsluit dan worden alle apparaten (TV, Home Cinema Set en TF) tegelijkertijd uitgezet want elk apparaat krijgt de code 'uitzetten' toegestuurd.

Als na het gemeenschappelijke uitzetten de TF nu onverwacht aan blijft staan (dit gebeurt nog wel eens) dan wordt bij het opnieuw aanzetten van deze activiteit de TF uitgezet en dus niet aangezet (want de TF staat immers nog aan).

 

Het principe is gebaseerd op de zogenaamde Toggle waarbij voor zowel het aan- als uitzetten dezelfde AB code naar de TF wordt verzonden. Staat de TF aan dan bewerkstelligt de ontvangen code dat de TF uitgaat en uiteraard ook andersom.

 

Op een groot aantal apparaten zit naast deze Toggle code ook een separate AAN code en UIT code.

Weet iemand of de TF ook over twee verschillende codes voor het aan- en uitzetten beschikt?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Die knop moet je instellen als een Tongel, of dongel een van deze.

 

Bedenk wel dat je naar een update de Harmony moet sinchoniseren,

Dat doe je met de eerste paar keer ook de helpkmop te gebruiken.

Ik heb hier de Harmony One perfect draaiend

 

Mocht je er niet uitlomen, kan je altijd even bellen naar de gratis Helpdesk, als zij er niet uitkomen, wordt je doorgezet naar een 2e lijn.

 

Er is ook een goed fotum hiervoor, die stuur ik je via de PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon via de "help" van je Harmony het betreffende toestel aan of uit schakelen, als dit verkeerd geschakeld is.

Kan je ook via de knop "device"

Met de TF5010 hadden we dit euvel regelmatig, je moest echt gericht mikken met de Harmony.

Nu met de 7710 nog nooit voorgehad, schijnt beter te werken, wat richten betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gifre,

Het klopt helemaal wat je schrijft en tot nu toe gebruik ik deze optie ook als het nodig is.

Als er echter een separate goed werkende AAN- en UIT knop zou bestaan kun je dit probleem verhelpen.

Het vreemde is dat op de Harmony One AB bij Apparaten - Topfield in de knoppenlijst op pagina 4 (van de 4) een separate Aan- en Uit knop staat maar die zendt hetzelfde signaal naar de TF als de Aan/Uit knop.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, ik heb de 885.

Heb ook wel de tijd dat die een toestel start/uitzet ook wel aangepast als ik me niet vergis, heb de AB al enkele jaartjes.

Zal met de One ook wel kunnen.

In het begin lukte het mijn vrouw nooit alles samen aan of uit te krijgen, ze stond er eerder mee te zwaaien eek

7710 reageert veel sneller op de Harmony dan de TF AB.

 

Er staan in de database nog knoppen die niet bestaan of werken.

Zelf aanleren is dan enige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gifre
Zal met de One ook wel kunnen.

Dat is ook zo en deze optie heb ik ook al op verschillende acties toegepast.
Origineel bericht van: gifre
Er staan in de database nog knoppen die niet bestaan of werken.
Zelf aanleren is dan enige optie.

Ook dat klopt alleen moeten deze knoppen dan ook op de originele AB beschikbaar zijn en daar gaat mijn vraag uiteindelijk over.
Volgens mij bestaat op de originele TF AB geen aparte AAN en UIT functie dus kan ik deze ook niet laten leren.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of de One dit kan.

Zet op je display een "Aan" en "Uit" knop, dit met zelfde aan/uit knop.

Als er dan een probleem voordoet, enkel hierop drukken en klaar is kees. Dan hoef je niet naar de Help te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de One zit op de display inderdaad één AAN en één UIT knop maar of dit voorstel zo handig is betwijfel ik.

Ik moet dan eerst Apparaten kiezen, dan Topfield, dan 2 pagina`s doorbladeren naar de AAN of UIT knop.

Ben ik via Help sneller klaar.

Maar toch bedankt voor de tip.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...