Gast Silhouette Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Dag iedereen, Na lezen en lezen, "vorig jaar" en het jaar daarvoor en nu ook nog eens de wens HDTV te willen, wil ik het nu maar gewoon op tafel gooien. Ik wil nu toch eindelijk een begin maken met mijn zo gewenste Satelliet ontvangst en geen domme aankoop doen maar door alle informatie die weergaloos diep gaat op alle fronten op dit forum kom ik er echt niet meer uit? Ik wilde een decoder die stabiel en betrouwbaar is welke ook nog eens HD signalen kan verwerken en doorgeven in samenspel met een Canaaldigitaal abbo dus moet het ook weer een decoder zijn die Canaal Digitaal ondersteunt. Of dit niet moeilijk genoeg is zijn er legio schotels om uit te kiezen om van LNB's maar te zwijgen, ik heb zelfs overwogen gewoon maar te kopen alles wat iemand onderin zijn handtekening heeft staan om zo zeker te zijn werkende set te hebben maar dat is ook geen optie Om vannacht nu weer wakker te worden met de afdruk QWERTY in mijn voorhoofd omdat ik voorover in slaap viel hoop ik dat er iemand is hier die iets zinnigs kan zeggen wat nu een leuk begin is voor mij / ons (gezinnetje) en dit zonder al teveel geavanceerd materieel? Dan hoor ik vast wel of ik mogelijk te geavanceerde wensen heb? Denk dat het beste is om gewoon met de materie te beginnen om er snel bekend mee te geraken?, anders wordt het helemaal niks. Ik las ook in andere topics dat het niet sjiek is niet even in te lezen alvorens je gaat vragen maar wat nu als het echt hocus-pocus is?, ik ken niemand in mijn kennissenkring waarmee ik onder het genot van een pot bier over deze materie zou kunnen ouweheren en er ook nog wat van op zou kunnen steken? Het gaat mij om zo perfect mogelijk beeld op een Plasma full HD te krijgen middels een degelijke Sat ontvanger, dit omdat er waar ik woon niets te krijgen is op HD gebied, kabel e.d. Verder ben ik erg gesteld op goed geluid en heb grote voorkeur voor digital out wat betreft geluid naast het beeld, ik maak gebruik van een Harman Kardon lijntje voorversterkt en eindversterkt, en alles erop en eraan (eigenlijk alleen optimaal benut met DVD op dit moment) dus leuk als dat ook snor zit met de ontvanger (dolby). Hetgeen ik wilde gaan oppikken uit de ether zou Astra 1,2,3 en Hotbird zijn, dit doordat ik las dat dit erg populaire Satellieten zijn en vereist om sommige commerciële zenders te kunnen ontvangen, de bedoeling is dan ook kabel eruit te doen en Canaal digitaal binnen te halen samen alle andere vrij te ontvangen zenders. Eerlijk gezegd keek en kijk ik nooit TV, dit komt door het magere aanbod van maar 23 zenders, oké ik kan mijn hart soms ophalen met Discovery en National Gheographic maar zag dat je bij Canaal digitaal veel meer Discovery en soortgelijke zenders kan binnentrekken?, zal dan ook wel uiteindelijk een toppakket worden denk ik. Om aan te vangen, Welke Decoder zou ik nu moeten hebben?, Humax?, Topfield?, nog anders? (Dreambox mij te geavanceerd in dit stadium) Welke schotel en LNB's? Wat is nu zo'n beetje een mooie configuratie (ontvanger) die zelf zijn updates binnenhaalt en degelijke schotel/LNB's. Eigenlijk wil ik de tv op de slaapkamer ook wel aansluiten maar ben allang blij als ik een config heb om mijn Plasma van superbeeld te voorzien, dus die tweede komt wel als ik er wat meer bekend mee ben. Mensen ik ben echt een Noob op dit gebied en in een Sat shop waar ik al eens eerder ben gaan vragen willen ze me het liefst gelijk een doos over de bank schuiven, en zijn totaal doof voor mijn audiofiele wensen, laat me niet eens uitpraten?, en vind optische output voor audio maar bijzaak ?????, voor mij heel belangrijk en ik moet betalen! Onze ontvanger hoeft geen video opname functie te hebben namelijk nam ik nog nooit iets op er stond hier altijd al een videorecorder zo ook later een dvd recorder welnu als ik 30 maal wat opnam in de laatste 10 jaar was het veel?, zijn allebei als nieuw oud geworden en aan het worden. Is er in mijn situatie iemand die kan stellen dit en dat is een goede start om mee te beginnen? Ik zou men zeer erkentelijk zijn. Of anders een grote Satelliet zaak die echt niet alleen aanprijst datgene hij toevallig heeft staan zonder optisch audio out signaal. Excuus voor de wanhopig en vrijpostige vragenwaterval maar ben bang dat wanneer ik de materie machtig ben om een keuze te maken iedereen inmiddels op glasvezel zit en ik mijn eerste schotel aan het ophangen ben Als iemand hier mij verder kan helpen door het bos van schotel land en mij een goed werkende config kan adviseren zou ik heel erg gelukkig zijn. Neemt niet weg dat ik me nog steeds blijf verdiepen in deze materie, maar ik stelde het al drie keer uit Hoop dat iemand begrijpt dat als je 0,0 van Sat materie weet het erg moeilijk wordt de juiste vragen te stellen of om zonder dom te lijken in te haken in een discussie met een goede vraag? Alvast erg bedankt, Jan
Gast wanderer Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Welkom hier maar kun je ook aangeven hoe je geografische omgeving eruit ziet? Maw waar bevind je je? Dit ivm met de schotelpositie. Je wilt dus 13°E, 19,5°E, 23,5°E en 28°E ontvangen. Triax 80cm schotel, 4x Alps smalle lnb's, 1x diseqc 4/1 switch, een aantal meters coax, een cd-card met een keuze-pakket en daarbij een goed tuner... Dat laatste kan ik je helaas geen advies over geven, maar als je wilt beginnen is een 2e hands die dit allemaal aan kan absoluut geen miskoop, zeker gezien het feit dat je nu nooit TV kijkt, je kunt dan in alle rust alles uitproberen, waarna je alsnog kunt beslissen om een aanzienlijk duurdere tuner aan te schaffen voor HDTV, die dingen kosten nu nog een vermogen zeker gezien het magere aanbod van HDTV uitzendingen...
Gast Silhouette Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Ik zit in Gelderland midden, Tiel, vrij uitzicht op het zuiden. Mvg, Jan
exciter Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 4 sateliet posities, TOP beeld, zuiver geluid, HDTV... nou, dan neem je toch het spul uit mijn handtekening? zonder dollen, ik ben er echt blij mee. 1 minpuntje dan wel: zoals elke niet door CD gekeurde ontvanger heb ik geen EPG voor een week. Ik mis het niet. Beeldkwaliteit maakt dit meteen weer goed. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showgallery/Number/1570094 TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Gast Silhouette Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Nou inderdaad, ik heb eens even zitten lampen die decoder is wel als beste getest in Duitsland, heeft digital out (alleen weet ik niet of er ook een optical op zit "Toslink"?), maar mijn versterker heeft ook dig coaxial dus geen probleem wat dat aangaat. Een electronische programmagids?, boeit me niet zo en mogelijk is dat ook middels het internet te achterhalen moest dat gewild zijn hier, pc's staan 24/7 aan hier dus zzzzzzzzzzzz Ik heb nu wel een goede richting en een goede voorzet wat betreft ontvanger en ziet er nog rete strak uit ook!, in het zwart past hij zo tussen de Harman Kardon spullen hier, al met al een dikke plus. Bedankt voor je reactie, je moet je voorstellen dat ik eerst een Humax wilde toen las over allemaal voedingproblemen, erna een Topfield en las daar weer van alles over en kon nog niet echt een duidelijke review vinden waarin een aantal ontvangers naast elkaar werden getest, dus ik ben echt blij met jou handtekening ha ha ha. Thx Mate !
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2008 Geplaatst: 19 december 2008 Citaat: Een electronische programmagids?, boeit me niet zo en mogelijk is dat ook middels het internet te achterhalen moest dat gewild zijn hier, pc's staan 24/7 aan hier dus zzzzzzzzzzzz nu ken ik het menu van de Technisat niet inzake EPG, maar EPG is natuurlijk erg handig bij timer opnames... met een knopdruk altijd de correcte tijd ingesteld etc. Maar de Technisat is een mooi werkje Met een Wavefrontier T55 13/19,2/23,5/28,2 Met een Harmon Kardon (uh pardon) Met een plasma HDtv een prima keuze dat je de Dreambox echter te geavanceerd vindt is naar mijn mening een echte misvatting al mijn familie en kennissen die ik er een heb aangeraden vinden 't een weelde. (op een enkeling na echte noobs) chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast Silhouette Geplaatst: 19 december 2008 Geplaatst: 19 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch dat je de Dreambox echter te geavanceerd vindt is naar mijn mening een echte misvatting al mijn familie en kennissen die ik er een heb aangeraden vinden 't een weelde. (op een enkeling na echte noobs) Mogelijk heb je gelijk, met de pc weet ik mijn weg ook wel te vinden en ik zou wellicht ook met een Dreambox makkelijk overweg kunnen maar moet me dan direct gaan verdiepen in de doos van pandora als een Dreambox. Daarnaast zijn het prijzige ontvangers zo ook de Technisat die ik niet lager vond als voor €464,00 slik. Ik moet bekennen dat ik onderlaatst een impulsieve aankoop deed en dat was een Full Hd plasma scherm van 127 cm, stond in de winkel en MAN! wat een beeld, aangekocht "en dacht" thuis regel ik gelijk op internet UPC ff voor digitale tv. Is er totaal geen digitaal UPC verkrijgbaar in mijn omgeving !@$# lol Mogelijk begrijp je dat ik nu met een Full HD toestel ben toegerust zonder HD te ontvangen materiaal!?, nu is het voor mij zaak tegen betrekkelijk lage kosten voor dit moment in te stappen en HD te kunnen ontvangen. De Technisat is dan ook redelijk prijzig voor mij op dit moment hoewel ik testverslagen lees waar ik alleen maar vrolijk van wordt. Ik denk dat ik vanavond of morgen in de auto spring en in eerste instantie dan maar een Canaal Digitaal Triple pakket haal, ben me ervan bewust dat ik met een decoder opgescheept wordt die later wellicht geen ondersteuning meer geniet wat betreft updates van canaal digitaal maar heb dan wel for the time being HDTV? De EPG is interessant als je wilt opnemen en de Technisat ondersteund die niet zoals Exciter schreef, ik neem nooit wat op en als ik wat wil zien dowload ik een goede documantaire of film ook in HD, ik heb dus ook gezocht naar de Technisat zonder harde schijf maar krijg dan een ander model de Technisat Hd 8s of zoiets, en weet niet of dat dan weer wel een goede keuze zou zijn. Het gaat me momenteel alleen maar om HD ontvangst en een plug and play opstelling, als ik dan later een strop blijk te hebben van een €200 omdat ik wil overstappen naar een decoder die wel weer meer mogelijkheden bied?, so be it. Voor nu wil ik in now time HD Discovery, HD National Gheographic, etc etc ontvangen. En als dat kan met een noob setje van een kleine 4 a 500,00 eurie, dat pak ik dat direct. Exciter schreef ergens in een andere Topic dat de uitgave flink pijn deed in zijn wallet wat betreft de ontvanger?, welnu ik heb zoiets gelijkends lol, hell ! kocht een aantal dagen terug een Plasma waardoor de bodem van mijn knip even in zicht is Dus wordt iets in de budget trant van de genoemde bedragen hierboven. Ik kan het uitstellen totdat ik exact weet wat ik hebben moet maar dan zit ik hier de komende feestdagen dus nonstop te studeren, voor velen hier is de sat hobby koekie eitje, maar garandeer jullie dat als je jezelf net aan het orienteren bent het hoogstaande know how is voor een leek, koop ik een verkeerde switch ben ik de ..., verkeerde LNB's waarschijnlijk ook, of ondersteeunt mijn ontvanger niet hetgeen wat ik ermee wil ben ik eveneens genaai... Als ik van wal steek over Plc gestuurde installaties met centraal vacuümgestuurde kanalen en flow dosering probleempjes, pleurt er hier waarschijnlijk ook iemand van zijn stoel op het forum? Of niet?, maar dat zal dan eerder een collega zijn ha ha ha ha. Nee voor nu heb ik even geen studie ambitie's zelfs niet voor de hobby, setje moet nu even plug and play worden. Dank voor je hint richting de Dreambox, had er al veel over gelezen en zal ook in de toekomst zeker wel hier terecht komen. Alleen nu ff niet. Ik trek er zo even op uit rijd naar een grote stad in de buurt en ga eens babbelen met iemand van Canaal Digitaal die zo'n set heeft staan als waar ze momenteel mee adverteren, laat het dan bezinken en kijk hoe ik me er morgen over voel. Ik blijf sowieso lezen en lezen hier, en wie weet doet er iemand zijn gehele set wel van de hand in de tussentijd op Markt...., dan spring ik hier gelijk in de auto. Laters! Jan
Davev Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 ik zou echt wel voor een dreambox gaan als ik jouw was... desnoods wachten en sparen . Iets goedkoop kopen en dan binnen een maand of wat nog eens een extra uitgave doen is het ook niet he. Het is echt allemaal niet zo moeilijk als het in eerste instantie leest en je vindt heus wel iemand die je desnoods via msn/skype-achtige toestanden stap voor stap op weg helpt en je dreambox is "plug en play" binnen de 5à10 minuten. En anders pm je me maar. En met 500 euro budget zit je niet zo heel ver van de kosten van dreambox (nieuw vanaf een 420 euro te vinden) + technisat multytenne (nieuw te vinden vanaf 130 euro). Heb je meteen je hele installatie. (behalve de cd kaart) Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Gast Silhouette Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Hey Davev, nu ik een set gekocht heb en de gehele bende in de handen had stelt het inderdaad geen ruk voor. Schotel Triax 64 cm zit al op de muur, uitgerust met 4 Lnb's voor Astra 1,2,3, en Hotbird en morgen ga ik de fijnafstelling doen, werd erg donker ineens om een uur of 7. Ik kocht for the time being een Inverto IDL 5550S CI compleet met switch Lnb's schotel 50 m kabel etc voor een €600,00 , zou ik een Dreambox erbij gepakt hebben ipv de Inverto dan had ik alleen voor de Dreambox al 370 kwijtgeweest als ik me niet vergis ipv de 255 nu. Voor nu ben ik dus gematst en een Dreambox komt er ook echt nog wel bij en verhuis de Inverto dan gewoon naar de slaapkamert. Ik ben even voor het gemak gegaan en de low cost's, de Inverto kent ook een Usb om externe schijf te koppelen en las hier op het forum dat men er over het algemeen best positief over was wat betreft zapsnelheid en andere zaken dus dacht "die vat ik!" Een Stickey topic met benodigdheden voor normale sat ontvangst en HD zou mogelijk een idee zijn? Ennuh Dreambox?, wat denk je?, komt, maar als ik 2,3 en een halve mop uitgaf en vervolgens thuiskom en bij fucking niemand Upc, Kpn geen HDTV kan bestellen wil je toch voor een paar honderd snel HD niet? That's why en vandaar niet ingelezen of uitgeplozen, komt wel. Davev, dank voor je reactie, we tikken elkaar vast nog als ik mijn doos van Pandora ook heb. Laters! Janneman
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen