Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil een triax schotel 85 cm richten op de eurobird. Krijg geen signaal. wel als ik hem op 13 grden oost afstel. 9 graden oost is er toch niet erg ver vandaan. Heb een signaal meter (de digsatpro) maar als ik ga draaien met kleine beetjes blijft hij in de buurt van 13 graden oost signaal geven. Schiet dus niet op. met tv en dm500 op dak gezeten maar helaas geen resultaat. b.v afstellen op 23,5E of 28,5E gaat van een leien dakje. Moet b.v de hoek van de schotel anders staan? staat nu op ongeveer 31 graden.

Gerrit

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerritvogels2
Krijg geen signaal

Heb je de satellietontvanger wel op een aktieve transponder van de Eurobird 9 ingesteld ?

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

Ja, ik laat de dm500 zoeken maar hij blijft hangen in tuner lock on als ik het goed heb. Hij gaat alle frequenties na maar vindt niks. Hij staat toch niet ver van 13 graden oost af hoeveel zal je de schotel moeten verdraaien uitgaande van 13 graden? dat zijn toch maar enkele milimeters naar rechts?

Gerrit

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerritvogels2
dat zijn toch maar enkele milimeters naar rechts?

Gerrit

Hangt er vanaf waar je staat als je naar de schotel kijkt.
Van achter de schotel kijkent naar de schotelantenne is het 4° naar rechts.

Heb je een sat metertje gebruikt of een iets naar rechts gedraait op goed geluk?

mvg
Geplaatst:

Met sat metertje ja. Vanachter de schotel steeds 1mm naar rechts schuiven. Het punt is dat de meter uitslaat en 80% signaal aangeeft ongeveer 50% SNG en 0 BER maar geen tuner lock on als ik hem laat zoeken.

Gerrit

Geplaatst:

Ik heb geen dm500 misschien kun je dit proberen, als je nu eens een zenderlijst draaibaar in de dream500 zet. Je neemt daaruit 9 oost of je kijkt op 10 oost dan zul je wellicht een lock krijgen.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

met een beetje geluk wel ja wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Moet kunnen met 1 LNB met een beetje pech (of geluk) pak je ook nog 7e er bij.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen