Ga naar inhoud


[IPbox 200S] Hoe var/etc te benaderen?


Gast Torchwood

Aanbevolen berichten

Sinds donderdag ben ik de trotse bezitter van een IPbox 200S en ben al druk aan het knutselen geweest. Zo heb ik het image van SIF geïnstalleerd. Na twee pogingen is dat ook gelukt. Daarna gevonden om CCcam te downloaden. Deze softcam gebruik ik om mijn kaart van de Dreambox intern te sharen.

 

Dus heb ik netjes een cfg bestandje gemaakt, maar krijg deze met geen mogelijkheid gekopieerd naar de /etc map. Eerst via de explorer op de pc, daarna met leechftp, maar helaas.

 

Kan iemand mij vertellen wat ik vergeten ben of verkeerd doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, wel verbinding met de IPbox. Inmiddels kreeg ik via m'n laptop wel het cfg bestandje in de upload. Dus weer een stapje verder. Je tip voor DCC heb ik gelijk meegenomen en de software via de site van bernyr gedownload. Ik zal deze bijvoegen, mochten anderen ook belangstellingen hebben.

 

De Dreambox had ik al standaard via poort 12000 staan. In de configuratie bij de IPbox heb in het cfg bestand dit omgezet naar 13000. Nu leest de IPbox wel de kaart in de Dreambox, maar de Dreambox krijgt geen share van de IPBox. Ik heb reeds de firewall in de router aangepast. Wat zie ik hierbij over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dreambox en ipbox 200s verbind ik om intern te sharen gemakkelijk met CS manager-v0.9. Dit programma is zeer eenvoudig te hanteren. Het kan de boxen laten sharen middels newcamd, camd, cccam en mgcamd.

Je hoeft daarna alleen je boxen opnieuw op te starten.

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
krijg je een foutmelding o.i.d ?

merDe


Ik vrees dat de poort 12000 ergens ingebakken zit, naast de cfg... ik heb nu beide machines op 12000 gezet en ze zien elkaar! Oké, het zit me wel dwars dat het me niet lukte, maar beter een werkende share dan frustratie!

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...