rommelaar Geplaatst: 23 december 2008 Auteur Geplaatst: 23 december 2008 En was jij zo'n bajes klant Pukje????????Kan je zien dan kom je nog eens ergens Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
pukje Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: rommelaar En was jij zo'n bajes klant Pukje????????Kan je zien dan kom je nog eens ergens Jammer genoeg niet ,zij kregen een vip behandeling ,en wij de normale pasagiers konden 45 minuten op de bus wachten naar de terminal omdat de bajes klanten met politie de regulaire bus binnen pikten. Resultaat vlucht gemist omboeken ,gezijk dat lufthansa niet wilde omboeken omdat het vliegtuig op tijd geland was,frankfurt aitport wilde niet betalen omdat zei op tijd een bus gestuurd heeft ,en de politie die ons niet wilde meenemen was niet thuis. Uiteindelijk heeft luffhansa toch vervangende vluchten geregeld. toevoeging het busje wat de crew ophaalde wilde ons ook niet meenemen terwijl er nog genoeg plaats is dat busje was.
prutsie Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Citaat: Dan heb je erg geluk gehad ,zonder motoren werk de hydrauliek niet en de stroom is ook uit Niet noodzakelijk. Als er genoeg brandstof (Jet A1) aan boord is kan de boordgenerator het gewoon overnemen. Deze heeft genoeg capaciteit. Alle stuurvlakken kunnen ook electrisch worden bediend al is dat trager dan direct op de hydrauliekpompen van de motoren. Het enige wat vervelend wordt na een minuutje of 10 is de luchtdruk. De drukcabine zal langzaam decomprimeren en bij een te lage druk komen in moderne toestellen automatisch de zuurstofmaskers te voorschijn. Kennelijk zat het toestel al dusdanig laag dat de zuurstofmaskers niet tevoorschijn kwamen omdat de luchtdruk buiten het toestel al hoog genoeg was. Veel geluk heb je wel gehad met een geslaagde landing zonder motorvermogen. Zo'n landing is om de drommel niet simpel en is totaal anders dan een landing met motoren. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
pukje Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Van echte stroom uitval heb niets gemerkt ,wel dat een paar keer voor fraktie van een seconde cabine verlichting minder was. Is ook al lang geleden (eind jaren 1970) ,tussen cabine en cockpit was ook geen deur alleen een gordijn dat tot het voorval gewoon open was. Voor de landing hadden ze ook geen instrukties gegeven om in een veilige positie te gaan zitten. In die tijd waren de binnenlandse vluchten bij iberia altijd een avontuur ,de pasagiers namen gewoon honden katten en levende soep kippen mee
prutsie Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Citaat: In die tijd waren de binnenlandse vluchten bij iberia altijd een avondtuur ,de pasagiers namen gewoon honden katten en levende soep kippen mee Dat heb ik in Spanje nooit meegemaakt, maar in de jaren '70 zat ik dan ook gewoon nog op school. In de voormalige sovjet Unie begin jaren '90 heb ik het nog wel regelmatig gezien. Als je dan daar zo maar "gedropt" wordt vers vanuit Amsterdam dan weet je echt niet wat je meemaakt. Echt, ik heb reelmatig mijn ogen uitgekeken wat er allemaal mee in de cabine van een vliegtuig werd gesleept. Van auto onderdelen (tot een compleet motorblok aan toe), allerhande levende have (biggen in doosjes, Pfwoeh wat kunnen die beesten schijten) tot aan allerhande geimporteerde zaken als potten en pannen, kleurentelevisies, ghettoblasters, noem maar op. Als je het "genot" had met een Il-96 te vliegen dan had je geluk. Je moest bij deze bakken beneden instappen en via een vrachtruim met een trap naar de passagierscabine. Alle handbagage werd achter gelaten in deze vrachtruimte. Vloog je echter met een kleiner toestel als de TU-154 dan lag de "hand" bagage gewoon in het gangpad. Ook de gewoonte van Oostblokkers om direct na het landen op te springen en tijdens het taxien de bontjas aan te trekken (bontmuts blijft op tijdens de vlucht:-) en proberen als eerste bij de deur te zijn vond ik wel grappig. Bij de grote Il-96 rende er altijd een horde af op het trapje naar beneden, allemaal bang dat iemand anders er met hun bagage vandoor ging. Ach, 5 Januari mag ik weer....... groeten, Peter. Citaat: (eind jaren 1970) ps. wat voor toestel was het dan ???? B-727 ??? Ik weet dat Iberia hier verschrikkelijk veel van had. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
pukje Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: prutsie Citaat: (eind jaren 1970) ps. wat voor toestel was het dan ???? B-727 ??? Ik weet dat Iberia hier verschrikkelijk veel van had. Het type weet ik niet meer ,was een toestel met twee motoren aan de staart Oud rusland was ook leuk ,kan me nog een vlucht van bucarest naar kiev herinneren ,boekingen en vluchtplannen kennen ze niet op vliegveld wachten op een toestel (wanneer ??) en hopen dat plaats is ,wie het eerste is is het eerste ,vliegtuig vol wachten op de volgende
ronaldsl Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 nou, door dit soort verhalen.........VLIEG IK NIET !! thanxs BUT no thanx... gatver... ronald
Gast pietsat Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: ronaldsl nou, door dit soort verhalen.........VLIEG IK NIET !! thanxs BUT no thanx... gatver... ronald Tja ik kan het me voorstellen ,ik krijg van de stress bijna geen adem meer terwel ik de hele wereld gezien heb door een zo voorval heb ik nu altijd stress in de are-plain nu
pukje Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Leeftijd speeld ook een rol ,tot mijn 25ste sliep ik meer in hotels dan thuis ,en kan bijna zeggen zat meer in een vliegtuig dan in de auto ,toen maakte vliegen mij niets uit. Nu denk ik er anders over ,bij het vliegen ben ik nu blij als ik boven ben en blijer als ik weer gezond beneden ben.
prutsie Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Citaat: nou, door dit soort verhalen.........VLIEG IK NIET !! Ach, er gebeuren een stuk minder ongelukken met vliegen dan met de auto. Ik heb al in heel wat gammelbakken gezeten, maak 40+ vluchten per jaar (slaap ook meer in hotels dan thuis), maar ik stap heel wat liever in een gammel ogend vliegtuig met een deuk in de vleugel en een stuk high speed tape op de neus dan in een taxi in Baku of Istanbul. Alleen als je een doodswens hebt dan doe je dat. Vele malen gevaarlijker dan welke wazige luchtvaartmaatschappij of welke oude gammelbak dan ook. De kans dat ik met mijn Golfje in NL tegen een boom klap en het niet overleef is vele malen groter dan dat ik met een vlieguig tegen de grond klap en het niet overleef. Een Oekraiense gezagvoerder, destijds werkzaam in Zambia waar ik een binnenlandse vlucht had omschreef het eens heel mooi: Every landing you can walk away from is a good landing. Ik kon er alleen maar met "Amen" op antwoorden. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 december 2008 Moderator Geplaatst: 23 december 2008 Definitie van een vliegtuig: Een vliegtuig is een hoeveelheid in (close)formatie vliegende reserve onderdelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast pietsat Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: pukje Leeftijd speeld ook een rol ,tot mijn 25ste sliep ik meer in hotels dan thuis ,en kan bijna zeggen zat meer in een vliegtuig dan in de auto ,toen maakte vliegen mij niets uit. Nu denk ik er anders over ,bij het vliegen ben ik nu blij als ik boven ben en blijer als ik weer gezond beneden ben. Het zelfde hier pukje
Alventali Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Ach 1 voordeel beneden kom je altijd. Ik maak zelf maar een paar vluchten met een vliegtuig per jaar. niet meer dan 4 tot 6. Maar zit daar tegenover wel als passagier gemiddeld 2 to 3 maal per maand in een helicopter. En daar word je ook af en toe niet vrolijk van. 1 keer mee gemaakt dat de piloot het het helidek dreigde te missen. Maakte op zich een goede actie door de heli in een keer weg te trekken en een rondje te vliegen. Maar bij de tweede poging stond ie nog maar krap aan op het helidek. En dat met de wetenschap dat je dan nog 3 tussen stops moet maken voordat je weer aan land bent. Zit je de rest van de vlucht ook niet lekker. Meestal zit ik de slapen maar die keer toch maar ff niet. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Kowalski Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Weet je wat de functie is van die grote propellor bovenop een helicopter of voorop een vliegtuig? Dat is een ventilator die de piloot koel houdt. Namelijk als die ventilator stopt met draaien, begint de piloot altijd heel hard te zweten. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Alventali Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 geloof me niet alleen de piloot. Of het moet zijn dat ze weer op de luchthaven geland zijn dan is het goed. maar dan mag ook iedereen weer de frisse buiten lucht in. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen