Ga naar inhoud


ongelooflijk met 1 vleugel landen!


rommelaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: rommelaar
En was jij zo'n bajes klant Pukje????????Kan je zien dan kom je nog eens ergens tired

Jammer genoeg niet ,zij kregen een vip behandeling ,en wij de
normale pasagiers konden 45 minuten op de bus wachten naar
de terminal omdat de bajes klanten met politie de regulaire bus
binnen pikten.
Resultaat vlucht gemist omboeken ,gezijk dat lufthansa niet wilde
omboeken omdat het vliegtuig op tijd geland was,frankfurt aitport
wilde niet betalen omdat zei op tijd een bus gestuurd heeft ,en de
politie die ons niet wilde meenemen was niet thuis.

Uiteindelijk heeft luffhansa toch vervangende vluchten geregeld.

toevoeging het busje wat de crew ophaalde wilde ons ook niet
meenemen terwijl er nog genoeg plaats is dat busje was.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan heb je erg geluk gehad ,zonder motoren werk de hydrauliek niet en de stroom is ook uit

 

Niet noodzakelijk. Als er genoeg brandstof (Jet A1) aan boord is kan de boordgenerator het gewoon overnemen. Deze heeft genoeg capaciteit. Alle stuurvlakken kunnen ook electrisch worden bediend al is dat trager dan direct op de hydrauliekpompen van de motoren.

Het enige wat vervelend wordt na een minuutje of 10 is de luchtdruk. De drukcabine zal langzaam decomprimeren en bij een te lage druk komen in moderne toestellen automatisch de zuurstofmaskers te voorschijn.

Kennelijk zat het toestel al dusdanig laag dat de zuurstofmaskers niet tevoorschijn kwamen omdat de luchtdruk buiten het toestel al hoog genoeg was.

 

Veel geluk heb je wel gehad met een geslaagde landing zonder motorvermogen. Zo'n landing is om de drommel niet simpel en is totaal anders dan een landing met motoren.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van echte stroom uitval heb niets gemerkt ,wel dat een paar keer

voor fraktie van een seconde cabine verlichting minder was.

 

Is ook al lang geleden (eind jaren 1970) ,tussen cabine en

cockpit was ook geen deur alleen een gordijn dat tot het voorval

gewoon open was.

Voor de landing hadden ze ook geen instrukties gegeven om in

een veilige positie te gaan zitten.

 

In die tijd waren de binnenlandse vluchten bij iberia altijd een

avontuur ,de pasagiers namen gewoon honden katten en levende soep

kippen mee :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In die tijd waren de binnenlandse vluchten bij iberia altijd een avondtuur ,de pasagiers namen gewoon honden katten en levende soep kippen mee

 

Dat heb ik in Spanje nooit meegemaakt, maar in de jaren '70 zat ik dan ook gewoon nog op school.

In de voormalige sovjet Unie begin jaren '90 heb ik het nog wel regelmatig gezien. Als je dan daar zo maar "gedropt" wordt vers vanuit Amsterdam dan weet je echt niet wat je meemaakt. Echt, ik heb reelmatig mijn ogen uitgekeken wat er allemaal mee in de cabine van een vliegtuig werd gesleept. Van auto onderdelen (tot een compleet motorblok aan toe), allerhande levende have (biggen in doosjes, Pfwoeh wat kunnen die beesten schijten) tot aan allerhande geimporteerde zaken als potten en pannen, kleurentelevisies, ghettoblasters, noem maar op.

Als je het "genot" had met een Il-96 te vliegen dan had je geluk. Je moest bij deze bakken beneden instappen en via een vrachtruim met een trap naar de passagierscabine. Alle handbagage werd achter gelaten in deze vrachtruimte.

Vloog je echter met een kleiner toestel als de TU-154 dan lag de "hand" bagage gewoon in het gangpad.

Ook de gewoonte van Oostblokkers om direct na het landen op te springen en tijdens het taxien de bontjas aan te trekken (bontmuts blijft op tijdens de vlucht:-) en proberen als eerste bij de deur te zijn vond ik wel grappig. Bij de grote Il-96 rende er altijd een horde af op het trapje naar beneden, allemaal bang dat iemand anders er met hun bagage vandoor ging.

 

Ach, 5 Januari mag ik weer.......

 

groeten,

Peter.

 

Citaat:
(eind jaren 1970)

ps. wat voor toestel was het dan ???? B-727 ??? Ik weet dat Iberia hier verschrikkelijk veel van had.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Citaat:
(eind jaren 1970)

ps. wat voor toestel was het dan ???? B-727 ??? Ik weet dat Iberia hier verschrikkelijk veel van had.


Het type weet ik niet meer ,was een toestel met twee motoren
aan de staart

Oud rusland was ook leuk ,kan me nog een vlucht van bucarest naar
kiev herinneren ,boekingen en vluchtplannen kennen ze niet
op vliegveld wachten op een toestel (wanneer ??) en hopen dat
plaats is ,wie het eerste is is het eerste ,vliegtuig vol
wachten op de volgende :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
nou, door dit soort verhalen.........VLIEG IK NIET !!

thanxs BUT no thanx...

gatver...


ronald


Tja ik kan het me voorstellen ,ik krijg van de stress bijna geen adem meer terwel ik de hele wereld gezien heb door een zo voorval heb ik nu altijd stress in de are-plain nu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeftijd speeld ook een rol ,tot mijn 25ste sliep ik meer

in hotels dan thuis ,en kan bijna zeggen zat meer in een

vliegtuig dan in de auto ,toen maakte vliegen mij niets uit.

Nu denk ik er anders over ,bij het vliegen ben ik nu blij als ik boven

ben en blijer als ik weer gezond beneden ben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nou, door dit soort verhalen.........VLIEG IK NIET !!

 

Ach, er gebeuren een stuk minder ongelukken met vliegen dan met de auto. Ik heb al in heel wat gammelbakken gezeten, maak 40+ vluchten per jaar (slaap ook meer in hotels dan thuis), maar ik stap heel wat liever in een gammel ogend vliegtuig met een deuk in de vleugel en een stuk high speed tape op de neus dan in een taxi in Baku of Istanbul.

Alleen als je een doodswens hebt dan doe je dat. Vele malen gevaarlijker dan welke wazige luchtvaartmaatschappij of welke oude gammelbak dan ook.

 

De kans dat ik met mijn Golfje in NL tegen een boom klap en het niet overleef is vele malen groter dan dat ik met een vlieguig tegen de grond klap en het niet overleef.

 

Een Oekraiense gezagvoerder, destijds werkzaam in Zambia waar ik een binnenlandse vlucht had omschreef het eens heel mooi:

Every landing you can walk away from is a good landing.

Ik kon er alleen maar met "Amen" op antwoorden.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Definitie van een vliegtuig:

 

Een vliegtuig is een hoeveelheid in (close)formatie vliegende reserve onderdelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Leeftijd speeld ook een rol ,tot mijn 25ste sliep ik meer
in hotels dan thuis ,en kan bijna zeggen zat meer in een
vliegtuig dan in de auto ,toen maakte vliegen mij niets uit.
Nu denk ik er anders over ,bij het vliegen ben ik nu blij als ik boven
ben en blijer als ik weer gezond beneden ben.


Het zelfde hier pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ach 1 voordeel beneden kom je altijd.

 

Ik maak zelf maar een paar vluchten met een vliegtuig per jaar.

niet meer dan 4 tot 6.

 

Maar zit daar tegenover wel als passagier gemiddeld 2 to 3 maal per maand in een helicopter.

 

En daar word je ook af en toe niet vrolijk van.

 

1 keer mee gemaakt dat de piloot het het helidek dreigde te missen.

Maakte op zich een goede actie door de heli in een keer weg te trekken en een rondje te vliegen.

Maar bij de tweede poging stond ie nog maar krap aan op het helidek.

En dat met de wetenschap dat je dan nog 3 tussen stops moet maken voordat je weer aan land bent.

Zit je de rest van de vlucht ook niet lekker.

 

Meestal zit ik de slapen maar die keer toch maar ff niet.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof me

niet alleen de piloot.:D

 

Of het moet zijn dat ze weer op de luchthaven geland zijn dan is het goed.

maar dan mag ook iedereen weer de frisse buiten lucht in.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...