Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 Howdy,<P>ben bezig mijn schotel met dubbele lnb uit te richten op de astra en hotbird, maar kom er niet helemaal uit. <BR>Ik heb begrepen dat als je voor de schotel staat de rechter lnb in de houder moet zitten en op de hotbird gericht moet zijn. De linker lnb 'bungelt' er dus naast. <BR>Stel nou dat de rechter lnb al op de astra gericht is, moet de schotel dan dan met de linker-kant naar achteren gedrukt worden of juist naar rechts. Dit alles als je voor de schotel staat. Heb alle twee al geprobeerd, maar het wil niet echt lukken...<P>Adios,<BR>Paul
Gast Geplaatst: 26 april 2001 Geplaatst: 26 april 2001 Persoonlijk zou ik alleen de connector van de lnb eruit laten, en niet de hele lnb laten bungelen, maar dit terzijde.<P>Ik heb toevallig net een schotel opgesteld, als je achter de schotel staat (zeg maar met je gezicht naar de bolle kant) dan is de Rechter lnb bestemd voor Astra en de linker voor Hotbird. En als je vóór je schotel staat is dat -uiteraard- net andersom.
Gast Geplaatst: 26 april 2001 Geplaatst: 26 april 2001 als je de schotel eerst op de Astra richt, moet je hem voor de Hotbird een heel klein stukje naar rechts draaien
Gast Geplaatst: 26 april 2001 Geplaatst: 26 april 2001 De procedure voor het uitrichten van astra/hotbird is het volgende, eerst ga je de hotbird uitrichten, dit is de rechtse lnb als je voor de schotel staat(zit,hangt), het signaal is gekruisd tov de astra, de lnb tbv de astra laat je gewoon meeliften omdat dit signaal sterker is. Als je de schotel ong. op het zuiden zet en je verdraait de schotel, tegen de klok in, dan kom je op je signaalmeter een sterk signaal tegen, deze wordt vlak erna gevolgd door een nog sterker signaal, de eerste die je tegen kwam was de hotbird, de tweede is de astra, de schotel met rechter lnb dan gewoon afregelen op je eerste signaal.<BR>Suc6, JD
Aanbevolen berichten