Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb onlaangs een monoblock samen met een 78cm schotel geïnstalleerd. De kabel is verder goed en niet abnormaal lang, maar toch is het signaal niet goed genoeg om een goed beeld te krijgen. Het beeld happerd en soms heb ik zelf blokvorming. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Geplaatst:

De meest voorkomende oorzaak is het niet goed uitgericht staan op de satelliet

Geplaatst:

Ik heb alles qua uitrichten al geprobeert. Maar ik krijg geen beter ontvangst dan ik nu heb.

Geplaatst:

Heb ik een paar vragen voor jou:

Welke 2 satllieten kijk je naar?

Komt het probleem bij beide sats voor?

Komt het op alle kanalen voor?

Wat moet ik mij bij een Humax/Eutelsat monoblock voorstellen? (bedoeld voor Eutelsat satelliet?)

Geplaatst:

- Ik kijk naar Astra en Hotbird

- Heb het probleem alleen op een aantal Astra-kanalen (Zover ik weet)

- Voornamelijk Astra

- Met Humax/Eutelsat bedoel ik het merk.

Geplaatst:

Ik vraag me af of je hem ook zo kunt afstellen dat Asta goed is en dat de hotbird de brui er aan geeft.

Ik vermoed dat jou Humax/Eutelsat monoblock bedoeld is voor astra en eutelsat en niet voor astra en hotbird.

Omdat de hoek tussen die satellieten anders is zul je nooit optimaal kunnen afstellen.

Geplaatst:

Je hebt die dingen ook nog in verschillende uitvoeringen, 2 feet/1lnb of 2feet/2lnb dan zou 1 van de 2 defect kunnen zijn.

Geplaatst:

Soms helpt het als de Astra LNB iets hoger zit dan de Hotbird LNB. Het monoblock dus iets rechtsom draaien dus.

Adriaan

Geplaatst:

heb je wel uitgericht op hotbird met de rechter lnb

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.