jepe Geplaatst: 27 mei 2002 Geplaatst: 27 mei 2002 Wie kan mij zeggen of een afstand van 50 of van 70 meter tussen de schotels en de ontvangers nog werkbaar is? Of moet er een signaal versterker tussen? En hoe heten die versterkers precies? Er zit overigens bij de schotel ook nog een Disecq schakelaar.
Ron Geplaatst: 27 mei 2002 Geplaatst: 27 mei 2002 Vanaf 50 meter heb je een versterker nodig. Groetuh, Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 27 mei 2002 Geplaatst: 27 mei 2002 Ik heb 2 schotels, astra (1.80m) en hotbird (80cm), met 2 twin lnb's en er gaan 2 kabels het huis in. De ene is 50m, de andere 70m, bijde zijn ook nog verlangt dmv mofjes ertussen. Ik heb geen enkel probleem ermee, heb ook geprobeerd met en zonder versterker. Het blijft goed werken. Wat wel erg belangrijk is de kabelkwaliteit !! Neem een kabel met weinig demping.
Gast Geplaatst: 4 juni 2002 Geplaatst: 4 juni 2002 Ehhhh, Toxic(Q dat ben ik niet met je eens. Ik heb al reeds meerdere malen met succes afstanden van rond de 140 meter overbrugd. Niet met de standaard Rg-6 type kabel, maar met een dikkere soort zoals van het RG-11 kaliber. signaalsterkte was nog steeds ruim voldoende zonder ook maar een versterker in de kabel te proppen. Greetz, Patched.
Aanbevolen berichten