Ga naar inhoud

.m2ts file converteren naar ???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met mijn canon camcorder han ik hd opnemen, de bestanden die hij maakt zijn .m2ts Naar welke bestands type moet ik deze converteren wil ik ze kunnen zien op mijn 800 als hd?

en met welk programma?

Ik zit nu al 2 dagen te klooien maar nog niks verder........

Vu duo2 met pli

Geplaatst:

Wat is precies het resultaat als je probeert de m2ts file af te spelen op de dreambox?

Heb je al een geprobeerd de file gewoon te renamen, zodat-ie eindigt op .ts ipv .m2ts? Volgens mij is er namelijk eigenlijk geen verschil tussen ts en m2ts files.

Als de dreambox ze niet afspeelt, zal dat eerder komen door een niet ondersteunde-codec of parameter dan door het formaat.

Kun je anders ergens een klein stukje m2ts neerzetten, zodat ik kan zien wat erin zit?

Je zou anders kunnen proberen de file te "converteren" (wat dus volgens mij eigenlijk niet nodig is) met ffmpeg; gebruik dan iets van "ffmpeg -i file.m2ts -acodec copy -vcodec copy -f mpegts file.ts"

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Op de DM8000 loopt een m2ts file wél.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Voor een DM800 zou je er toch een MKV van moeten maken... Die chip in de DM800 kan eenmaal niet alles aan. Die van de DM8000 kan meer....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Voor een DM800 zou je er toch een MKV van moeten maken... Die chip in de DM800 kan eenmaal niet alles aan. Die van de DM8000 kan meer....

Ik geloof dat dit al een paar keer gemeld was, maar dan toch nog maar een keertje: het uitpakken van de videostream hoeft nooit een probleem te zijn, ik geloof dat het uitpakken van de transport stream vanaf sat inderdaad door de hardware gedaan wordt, maar vanaf disk is dat wat lastiger en dus doet enigma dat dan gewoon en dat geeft nauwelijks processor load.

Of een bepaald video formaat/container afgespeeld kan worden heeft dus NIKS met de hardware te maken. De hardware bepaalt alleen welke video codecs je kunt gebruiken. Audio kun je ook nog wel decoderen in software.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
m2ts zal niet werken als er een DTS audio stream in zit.

Dat zou inderdaad kunnen uitmaken, maar ook DTS audio kun je software decoderen, moet dan alleen even aan enigma "toegevoegd" worden. Maar heeft dus niks met m2ts te maken, in een ts werkt het dan net zo min.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
ook DTS audio kun je software decoderen, moet dan alleen even aan enigma "toegevoegd" worden.

Of aan gstreamer in dit geval. Als iemand een dts plugin voor gstreamer weet, houd ik mij van harte aanbevolen.
Geplaatst:

ik heb het werkend nu, met dank aan de PLI website. smile

met TSmuxer kan je in nowtime de M2TS bestanden omxzetten naar .TS bestanden. Dus ik kan nu mijn HD camcorder bestanden eindelijk ook in HD bekijken.

Fijne dagen.

Vu duo2 met pli

Geplaatst:

Heeft er nou iemand al eens een klein stukje m2ts file voor me? Ik kan namelijk nog steeds nergens het verschil ontdekken tussen m2ts en ts!

• 11 maanden later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: dream-on
ik heb het werkend nu, met dank aan de PLI website. smile
met TSmuxer kan je in nowtime de M2TS bestanden omxzetten naar .TS bestanden. Dus ik kan nu mijn HD camcorder bestanden eindelijk ook in HD bekijken.

Fijne dagen.

Dit heb ik gisteren ook gedaan met een m2ts Film, maarhoe los ik het probleem op met de ondertiteling.Bij MKV files is een srt file geen probleem maar met een ts file ziet hij de ondertiteling niet.

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Heeft er nou iemand al eens een klein stukje m2ts file voor me? Ik kan namelijk nog steeds nergens het verschil ontdekken tussen m2ts en ts!

Als ik vanmiddag thuis ben zal ik een stukje MTS insluiten uit mijn Sony HD camera (MTS=M2TS volgens mij en zijn beiden afspeelbaar op mijn 8000 met OpenPli).
Geplaatst:
Origineel bericht van: sat_swat

Dit heb ik gisteren ook gedaan met een m2ts Film, maarhoe los ik het probleem op met de ondertiteling.Bij MKV files is een srt file geen probleem maar met een ts file ziet hij de ondertiteling niet.

Terzijde: m2ts is "gewoon" een transport stream (net als bij DVB gebruikt wordt), met een paar bytes extra. De dreambox kan die prima weergeven. Voor ondertiteling in transport streams zijn verschillende standaarden, de twee meestgebruikte (DVB ondertiteling en teletekst ondertiteling) worden door de dreambox gewoon ondersteund.

Als je een aparte srt file hebt, kun je die natuurlijk ook "inbranden" (hercoderen met text overlay), het beeld gaat er niet op vooruit, maar het werkt altijd! Dat doe ik uiteindelijk ook vaak.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975
Als ik vanmiddag thuis ben zal ik een stukje MTS insluiten uit mijn Sony HD camera (MTS=M2TS volgens mij en zijn beiden afspeelbaar op mijn 8000 met OpenPli).

Bij deze (MTS bestanden mogen niet geupload worden op dit board dus zal je TXT even moeten hernoemen naar MTS).

edit: volgens mij pakt hij hem niet. Als je me je mail PM't stuur ik hem anders wel toe (maar niet meer vanavond, moet nu weg).

00678.TXT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen