simcat Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Ik heb een nog een USB Hard Disk liggen en wil deze gebruiken om films, foto's ed vanaf te spelen is dit mogelijk. Gisteren aantal dingen geprobeerd maar mijn vrouw word gek van me en wil gewoon TV kijken. SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
paardengek Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 En wat heb je zoal geprobeerd ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
simcat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Plug and Pray usb2serial plugin geinstaleerd Mount script via Dreambox Control Center Ben de hele avond opzoek geweest naar nuttige informatie maar vind alleen dingen over het mounten van netwerkschijven SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 als je usb disk clean is, dus de partitie wissen met pc via diskmanager, dan kun je die meteen aan de usb poort van je dm 800 hangen. effe via menu of telnet (afhankelijk van uitgebreidheid image) formateren en mounten klaar (belangrijk of de disk dan als part1 of disc wordt gemount) chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
simcat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Moet hij Clean zijn staan al veel films en foto's op Ik gebruik het PLI Jade image Via mount manager zie ik nergens een USB SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 is dus even de vraag welk formaat die usb disk origineel was gepartitioneerd... (als er spul op staat, gaat mijn methode natuurlijk niet op) ik dacht dat Pli jade toch gewoon een devicemanager en usb support had, welke versie is 't? chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
paardengek Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Hoe is dan je USB harddisk geformateerd ? In Ext 3 ( linux ) of NTFS ( windows ). Ik vermoed, dat je deze USB harddisk normaal gesproken op je pc gebruikt en dus het bestandssysteem op NTFS staat. Dreambox kan echter niet veel met NTFS en dat zal de rede zijn dat de hardeschijf niet gezien wordt. Wil je de USB hardeschijf herkenbaar maken, dan zul je moeten formateren in een dreambox herkenbaar bestandssysteem ( ext 3 ). Andere optie is via mounten, zodat je USB hardeschijf gewoon aan je pc blijft aangesloten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
simcat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Dat klopt gebruik dat ding voor alles en nog wat en is NTFS geformateerd. Ik gebruik PLI Jade 20081001 Rev.5635 SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 ik dacht wel dat ntfs kan worden gelezen... dus ik (had al iets gelezen in 't verleden) heb even de uitleg van siennaroot (ihadlid) gezocht Citaat: It's normal easy to do, so I try step by step. So I do so as you have a E2 box DM800 and you want use a NTFS USB disk with data on it. First you press 2 x blue button (Blue pannel Settings) and look for an item something with kernel settings (I can't remember now the exact item name in the menu) and enable NTFS driver in the kernel. Next you have the choice to mount the USB disk in the /etc/automount.conf or /etc/fstab. (use an linux text editor, exist e.g. in DCC) example for /etc/automount (if that the 2nd USB disk connected to the box) : here e.g. it will be mount under the name "usbdisk", you can use an other valid name. usbdisk -fstype=auto,rw :/dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0/part1 example for /etc/fstab () : /dev/scsi/host1/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb2nd auto defaults 0 0 But before you have to create in /media a "usb2nd" folder, or use an other existing folder, that free to mount / not used for an other mount ! Connect & switch on USB disk and Restart the DM box. after that you will find the disk depend where you mount it before. e.g. /automount/usbdisk or /media/usb2nd Me it self use temporay a 1TB NTFS USB 2.0 Disk. It works but the handling with NTFS disks are not optimal. e.g. when you select the mount of this disk e.g. in the Videoplayer to get the list of the content, it can needs several minutes (also without file - length calculating )... so I think mauch better to use disks as ext2/3 or FAT32 with linux boxes :-) overigens tijdens updaten van de dm800 zag ik ook die ntfs voor enigma2 lang flitsen. maar ook hij schrijft dat 't niet optimaal is, waarbij nog vermeld moet worden dat je niet kunt schrijven op ntfs cheers Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
paardengek Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Nee, dat wist ik niet Tonskidutch. Zo zie maar weer, je leert er altijd wel wat bij Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 daar is 't forum voor. en ik las nog elders dat de enigma2 dan wel wat vaker crasht omdat 't OS (root) toch wil schrijven op die disk en misschien is dus die oplossing van Paardengek om 't via de PC te regelen toch fijner. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
simcat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Wanneer ik "2 x blue button (Blue pannel Settings)" probeer is het einige wat ik zie mijn geinstalleerde plugin's en kom niet in het Blue panneel setting. SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
simcat Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch daar is 't forum voor. en ik las nog elders dat de enigma2 dan wel wat vaker crasht omdat 't OS (root) toch wil schrijven op die disk en misschien is dus die oplossing van Paardengek om 't via de PC te regelen toch fijner. chiao Of dedicated gebruiken voor dreambox maar dan kan ik beter een schijf inbouwen. SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
paardengek Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: simcat Of dedicated gebruiken voor dreambox maar dan kan ik beter een schijf inbouwen. Dat zou ook kunnen. Je moet dan een 2,5 duims ( inch ) SATA hardeschijf hebben. Maar misschien nog idealer: een NAS. Deze kun je dan gebruiken voor zowel dreambox als ook voor je pc. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 vooral ook omdat usb2.0 eigenlijk al een snelheidbeperking tov een ingebouwde hdd heeft. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen