Puch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Ik wist niet waar hem te plaatsen hier of in linux forum, dus dan maar hier. Gisteren heb ik op een pc van een vriend de nieuwe Opensuse 11.1 geïnstalleerd. Alles prima verlopen, alles draait vlot. Nu wil hij toch terug naar windows. Dus Win XP cd erin, first boot op cd-rom gezet en booten. Nu komt het probleem. De cd wordt herkend, hij boot van cd. De tekst "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd..." verschijnt op het scherm en verder gebeurt er niets meer. De cd werkt wel in andere pc's. Iemand een idee? iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
NINjak Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Kan zijn dat de windows installatie naar een HD aan het zoeken is en soms duurt dat erg lang (en heeft ie soms nog niks gevonden). Een HD in een "linux" formaat geformateerd is wel vaker een groot probleem en windows snapt dat vaker niet. Het lijkt net of mircosoft alleen rekening houdt met het voor hun bekende systemen en alles wat anders is niet goed snapt wat er mee moet doen. Mischien dat een vista cd het allemaal beter verwerkt of dat het bij latere versies we; beter gaat. Even met een linux live of een andere cd, met hd tools/manager, even de HD schoon maken en windows zal de HD weer gaan snappen Als die vriend Suse/linux al na een dag weer wil vervangen voor XP heeft ie het niet echt een goede kans gegeven.
moonchild Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 xp cd met/zonder service pack? welk mobo? VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Ome Merde Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 zoals ninjak al zei. ik denk dat je de huidige partities het beste weg kunt mieteren met gdisk of fdisk en vervolgens nog eens proberen. het toeval is me te groot dat je een hardware-matig probleem hebt. mocht ie een driver (druk F6 tijdens installatie) nodig zijn dan zal ie daar best wel vlot melding van maken. merDe deze ruimte is te huur
Puch Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: NINjak Kan zijn dat de windows installatie naar een HD aan het zoeken is en soms duurt dat erg lang (en heeft ie soms nog niks gevonden). Een HD in een "linux" formaat geformateerd is wel vaker een groot probleem en windows snapt dat vaker niet. Het lijkt net of mircosoft alleen rekening houdt met het voor hun bekende systemen en alles wat anders is niet goed snapt wat er mee moet doen. Mischien dat een vista cd het allemaal beter verwerkt of dat het bij latere versies we; beter gaat. Even met een linux live of een andere cd, met hd tools/manager, even de HD schoon maken en windows zal de HD weer gaan snappen Als die vriend Suse/linux al na een dag weer wil vervangen voor XP heeft ie het niet echt een goede kans gegeven. Ik ga hiermee aan de slag. Trouwens van dat zo vlug terug overstappen heb ik hem dat ook gezegd, maar ja wat doe je eraan. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Volgensmij zoekt windows op dat moment niet naar de harddisks maar bepaald deze welke hal dat hij moet gebruiken. Ik zou de bios van mainboard upgraden. Die search naar hardware dient niet absurd veel tijd te nemen. Klopt het dat de machine reeds uitgerust was met xp? Zoja dan is dit erop gezet met een image tool ofzo vandaar dat je nu pas tegen dit probleempje oploopt
Puch Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Met linux live cd de ext3 partities verwijderd. Werkt weer prima Thx voor het meedenken Kan slotje op iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Ahhh... tnx, ik heb ook weer wat geleerd
Aanbevolen berichten