Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Einsfestival HD zendt tijdens de Kerstdagen

uit in 720p. Ze zijn nu al aan het proefdraaien

middels een preview. Zie (pas op, german alert): crazy

Citaat:
Transponder 101 des Satelliten ASTRA 1H (19,2° Ost), Frequenz 12,4215 GHz, Polarisation horizontal, Fehlerschutz FEC 3/4, Symbolrate 27,500 MSymbols/s.

Der Service-Name des Programms im Testbetrieb lautet EinsFestival HD und hat die Service-ID 28396. Das Videosignal mit der Auflösung 1280x720 Bildpunkte wird mit 50 Vollbildern (720p50) pro Sekunde auf der PID 1601 übertragen. Die Quellenkodierung erfolgt in H.264/MPEG-4 AVC. Zwei verschiedene Audiosignale können am HD-Receiver ausgewählt werden. Auf dem ersten Tonkanal mit der PID 1602 wird der MPEG Stereo-Ton mit einer Datenrate von 192 kBit/s übertragen. Der zweite Tonkanal mit der PID 1606 wird in Dolby-Digital mit 448 kBit/s ausgestrahlt.

Zie ook:

http://www.einsfestival.de/startseite.jsp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snoopy

Wordt met redelijk veel tamtam op de Duitse TV aangekondigd. Alsof met 1 weekje HD-TV in Duits TV-land een nieuwe koers is ingezet. sick

Weet me nog te herinneren, dat in het begin de Duitse teletekst
op de (toen alleen nog) publieke TV slechts een paar uurtjes
per dag was.
Allemaal zo zwaar geregisseerd. tired

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ze moeten wel: de kijkers bij onze buren zijn behoorlijk conservatief, blijkens het feit dat er nog zo velen een analoge satellietontvanger hebben.

Maar ik vraag me af: als het anderhalve week kan, waarom dan niet gewoon een vaste HD-zender die alle Duitse publieke omroepen kunnen gebruiken?

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pjotrb

Maar ik vraag me af: als het anderhalve week kan, waarom dan niet gewoon een vaste HD-zender die alle Duitse publieke omroepen kunnen gebruiken?

Lees even weer mijn opmerking over de ontwikkeling van teletekst
in Duitsland. wink

Nee, dan het Verenigd Koninkrijk. Daar wil de BBC juist altijd
een voortrekkersrol spelen in de laatste technische ontwikkelingen. Of het nu HD-tv is, of DAB. Of zelfs interactieve tv.

Soms net of Duitsland eigenlijk liever terug wil naar de oude,vertrouwde morsetekens.. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Toch wil ik het ook wel positief houden: Alles wat ze doen is FTA en de beeldkwaliteit van de Duitse publieke SD-zenders is nu eenmaal ook gewoon erg goed...

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07
Nee, dan het Verenigd Koninkrijk. Daar wil de BBC juist altijd
een voortrekkersrol spelen in de laatste technische ontwikkelingen. Of het nu HD-tv is, of DAB. Of zelfs interactieve tv.

Ja, de BBC heeft dan ook wat technische innovaties op eigen naam staan: teletekst, NICAM stereo, en ze zijn ook de pioniers van de radio en TV in Europa.

In Duitsland doen ze het inderdaad wat langzamer aan, en dat is een keuze die ze maken. Maar ik denk dat HD-televisie al lang doorgebroken zou zijn, mochten ARD en ZDF elk ook een HD-kanaal hebben opgestart in navolging van Sat.1 en Pro7 (die er jammergenoeg weer mee gestopt zijn.)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Heb vandaag wat gekeken. Kwaliteit is uitstekend, ze

hebben een hele inhaalslag gemaakt tenaanzien van

de uitzendingen begin dit jaar. E.e.a. is wel sterk

afhankelijk van het materiaal dat ze uitzenden.

De uitzending over Rachmanicov was schitterend, de

uitzending over Julius Ceasar was nauwelijk HD waardig.

Blijkbaar heeft de BBC een betere (strengere) hand in

het selecteren van uitzendingen en ze maken meer zelf.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ja, de BBC heeft dan ook wat technische innovaties op eigen naam staan: teletekst, NICAM stereo, en ze zijn ook de pioniers van de radio en TV in Europa.

Ehh watte? Wie heeft het PAL kleuren televisie systeem uitgevonden?

De Olympische Spelen van Berlijn in 1936 werden al in Duitsland op de televisie uitgezonden.

In Engeland zaten ze nog in de 70er jaren naar hun totaal verouderde 405 lijn zwart/wit TV te kijken.

Stereo geluid op de TV was er al lang in Duitsland, voordat NICAM kwam.

Wat is er op radio en televisiegebied nu eigenlijk daadwerkelijk in Nederland uitgevonden?

Kleuren TV was er eerder in Duitsland dan in Nederland.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ehh watte? Wie heeft het PAL kleuren televisie systeem uitgevonden?

De Olympische Spelen van Berlijn in 1936 werden al in Duitsland op de televisie uitgezonden.

In Engeland zaten ze nog in de 70er jaren naar hun totaal verouderde 405 lijn zwart/wit TV te kijken.

Stereo geluid op de TV was er al lang in Duitsland, voordat NICAM kwam.

Walter Bruch van Telefunken vond PAL uit, ARD was wel de eerste die de standaard wou toepassen. BBC 2 begon met kleuruitzendingen in juli 1967, de ARD op 25 augustus 1967 na de IFA in West-Berlijn.
En in Engeland keek men begin de jaren 60 ook al 625-lijnen TV op de UHF-kanalen. Alleen op de VHF-kanalen zond men uit 405 lijnen. En vanaf 15 november 1969 waren BBC 1 en ITV ook beschikbaar in kleur in de UHF-band.

Het feit dat Duitsland al stereogeluid had op TV, doet toch niks af van het feit dat de BBC zelf NICAM ontwikkeld heeft.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Het feit dat Duitsland al stereogeluid had op TV, doet toch niks af van het feit dat de BBC zelf NICAM ontwikkeld heeft.

Daar hebben ze de mensheid inderdaad een enorme dienst mee bewezen door het wiel nogmaals uit te vinden.

De Engelsen..hier met name de IBA heeft het 625 lijnensysteem niet kwakkeloos overgenomen. Ze moesten weer hun "norm" eraan toevoegen. Door het geluid op 6 MHz te leggen in plaats van 5,5 MHz zoals in de rest van W.Europa.

Om het over de Fransen maar niet te hebben.

Sorry...moet eigenlijk het goede voorbeeld geven want we gaan te ver off-topic. :D

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
De Engelsen..hier met name de IBA heeft het 625 lijnensysteem niet kwakkeloos overgenomen. Ze moesten weer hun "norm" eraan toevoegen. Door het geluid op 6 MHz te leggen in plaats van 5,5 MHz zoals in de rest van W.Europa.
Om het over de Fransen maar niet te hebben.

Volgens mij zitten beeld en geluid tegenwoordig allemaal in één stream (met meerdere zenders gelijk) en soms (zoals Einsfestival) nog in HD ook. Dit is de 21 eeuw hoor. :D

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:
Citaat:

Volgens mij zitten beeld en geluid tegenwoordig allemaal in één stream (met meerdere zenders gelijk) en soms (zoals Einsfestival) nog in HD ook. Dit is de 21 eeuw hoor. :D

Dat weten we ook wel.. Drs. Ijzerbout heeft het hier over het analoge tv tijdperk met de vele verschillende uitzendnormen van toen...

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Geplaatst:

Als je die nog niet heb, krijgt de harde schijf het druk.

Zelf heb ik de serie reeds op Blue Ray.

1x DB 7020 (C).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen