Gast Allure Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 Origineel bericht van: Snoopy Op Eerste Kerstdag en hele reeks 'Planet Earth' uitzendingen. Kijk, dáár hebben we nou HD voor
Moderator ceesv Geplaatst: 24 december 2008 Moderator Geplaatst: 24 december 2008 Helaas ging vanavond alleen het geluid de mist in. De solisten waren met dolby digitaal ver te zoeken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Snoopy Geplaatst: 25 december 2008 Auteur Geplaatst: 25 december 2008 Planet Earth begint om 11.45 en de 11 (!) afleveringen duren tot ergens rond 20.00 .... Gisteren trouwens de speelfilm 'Luther' gezien, mooie film op zich maar de kwaliteit zat zo'n beetje tussen HD en SD in qua tekening. Zonder hier meteen de 720p versus 1080i discussie weer te willen laten losbarsten. Moet zeggen dat 720p ook zeer veel detail geeft. Het beeld lijkt wat rustiger dan 1080i. De uitzendkwaliteit van Einsfesival is prima, maar hangt wel sterk van het uitgezonden materiaal af.
Gast Allure Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Origineel bericht van: Snoopy Planet Earth begint om 11.45 en de 11 (!) afleveringen duren tot ergens rond 20.00 .... Gisteren trouwens de speelfilm 'Luther' gezien, mooie film op zich maar de kwaliteit zat zo'n beetje tussen HD en SD in qua tekening. Zonder hier meteen de 720p versus 1080i discussie weer te willen laten losbarsten. Moet zeggen dat 720p ookzeer veel detail geeft. Het beeld lijkt wat rustiger dan 1080i. De uitzendkwaliteit van Einsfesival is prima, maar hangt wel sterk van het uitgezonden materiaal af. 'Luther' heb ik ook een stukje van gezien en was er evenmin van onder de indruk. De 'wow'-factor zoals je die wel op BBC HD hebt ontbrak. Wel was het beeld op EinsFestival HD beter dan op EinsFestival SD. Ik denk door de hogere bitrate. Dat ook 720p prachtig kan zijn onderschrijf ik: dat hebben ze met Pasen wel bewezen met échte HD-uitzendingen. Ik blijf er dan ook bij dat het materiaal uitgezonden moet worden zoals het opgenomen is: 720p in 720p uitzenden, 1080i in 1080i uitzenden. Dus géén omzettingen! De decoder op automatisch zetten en dan hoeft alleen het scherm zelf nog wat te doen.
AEO Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Ik heb op Eins Festival gekeken naar Planet Earth, maar ik heb de hele serie ook al eens van BBC HD opgenomen. Er is toch echt wel verschil te zien, de 1080i uitzendingen van BBC HD zijn zichtbaar scherper, maar ja, dan heb je het ook over het dubbele aantal pixels vergeleken met 720p. Ik zal niet beweren dat het op Eins Festival lelijk is, maar ik hoop toch echt dat men in de toekomst in 1080i gaat uitzenden. 720i is maar 145 beeldlijnen meer dan PAL, terwijl 1080 toch 505 lijnen meer is, dat verschil zie je echt wel. Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Pjotrb Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Ik heb van de week ook even gekeken en bij de film "Chokolade für den Chef" was er een behoorlijk aanwezige ruis. Het zag er uit alsof je naar een analoge zender keek waarvan de ontvangst niet 100% was. En bij HD zie ook dat beter! En ik ben het volstrekt eens met de stelling dat je iets moet uitzenden in de resolutie waarin het is gemaakt, dus zonder omzettingen, dan gaat er altijd wat verloren. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Eduard07 Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Origineel bericht van: Pjotrb Ik heb van de week ook even gekeken en bij de film "Chokolade für den Chef" was er een behoorlijk aanwezige ruis. Het zag er uit alsof je naar een analoge zender keek waarvan de ontvangst niet 100% was. En bij HD zie ook dat beter! En ik ben het volstrekt eens met de stelling dat je iets moet uitzenden in de resolutie waarin het is gemaakt, dus zonder omzettingen, dan gaat er altijd wat verloren. Ach, ik weet niet hoe serieus de Duitsland HDTV op het ogenblik neemt.FestivalHD zendt ook maar een paar weken per jaar uit. Duitsland heeft het afgelopen jaar ingezet op maximale SD-kwaliteit, "omdat slechts weinigen een HD-set hebben". Een redenering die m.i. mank gaat, omdat men daardoor inzet op stilstand. Het verklaart waarom Duitsland nog steeds analoge uitzendingen heeft per satelliet. Vergelijk dit eens met ontwikkelingen in bv het Verenigd Koninkrijk waar HD al duidelijk "in beeld" is, vooral bij de BBC en SKY. Daar vinden al levendige discussies plaats hoe HD BBC-HD moet zijn, en het (groeiende) publiek stelt er duidelijk eisen die er niet om liegen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Allure Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Origineel bericht van: AEO Ik heb op Eins Festival gekeken naar Planet Earth, maar ik heb de hele serie ook al eens van BBC HD opgenomen. Er is toch echt wel verschil te zien, de 1080i uitzendingen van BBC HD zijn zichtbaar scherper, maar ja, dan heb je het ook over het dubbele aantal pixels vergeleken met 720p. Ik zal niet beweren dat het op Eins Festival lelijk is, maar ik hoop toch echt dat men in de toekomst in 1080i gaat uitzenden. 720i is maar 145 beeldlijnen meer dan PAL, terwijl 1080 toch 505 lijnen meer is, dat verschil zie je echt wel. Maar die 720 is wel progressive terwijl SD en 1080i interlaced zijn. Ik heb een paar dagen terug Batman Begins gekeken in 720p, het betrof een rip van een BluRay schijf. Het beeld was werkelijk verbluffend mooi. Het draait dan ook vooral om de kwaliteit van het bronmateriaal.
Snoopy Geplaatst: 30 december 2008 Auteur Geplaatst: 30 december 2008 Citaat: Het draait dan ook vooral om de kwaliteit van het bronmateriaal. Inderdaad. BBC HD zendt momenteel in 1440*1080 resolutie uit. Ik vind de betere uitzendingen op Einsfestival HD minstens zo goed als het beste BBC HD materiaal. Beeld komt ook wat rustiger en minder ruiserig over. Heb een lichte voorkeur voor 720p. Leesvoer:http://www.poederbach.com/PDF's/MInder_is_mooier.pdf
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen