robbie58 Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Sinds 1 a 2 weken krijg ik deze zenders niet meer goed. Vandaag nog maar even geprobeerd uit te richten en wat schetst mijn verbazing : met de satfinder ertussen doen ze het wel goed. Wat is er nou aan de hand ? Mn schotel (multytenne 4 in 1 ) zit muurvast; is niks aan veranderd.Waarom doet hij met de satfinder het wel goed, dus net iets betere ontvangst, en zonder niet ? Overige NL zenders allemaal prima, ook de regionale. Probleem bij sommige Astra 1 en de engelse zenders dus... DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Ik heb nog steeds prima signaal op de BBC's e.a. van Astra2. Zit er misschien logica in polarisatie: komen de problemen vooral voor op horizontale óf vertikale transponders? Zo ja, dan is de LNB voorzien van vocht waardoor de antennespriet of elektronica niet meer goed werkt. Waarom het met de satfinder ertussen beter gaat, is mij een raadsel.
robbie58 Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Ben er vandaag nog mee bezig geweest. Beter uitrichten niet mogelijk. Met satfinder (die het signaal volgens mij alleen maar kan verzwakken) heb ik alle zenders. Zodra ie er tussenuit is stuk minder signaal. Heb ergens gelezen dat mijn signaal dan te sterk zou zijn ?? kan het me niet voorstellen.. DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
columbo Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Te sterk met multitenne,dat kan ik me niet voorstellen eerder te zwak.De minimale schotel is 60cm,multitenne is kleiner dus minder signaal.Multitenne is meer een camping ant.en beslist géén alternatief voor andere ant.zo als multi sat.mijn advies ,als je te weinig plaats hebt neem bijv. een vlak schotel met rotor. Voor meer info welke diameter schotel voor welke sat.en op welke lokatiekijk op;SatcoDX/World of Satellites.
robbie58 Geplaatst: 22 december 2008 Auteur Geplaatst: 22 december 2008 Had nog een 2e echostar receiver boven staan. Deze doet het zonder problemen op de multytenne. Toch iets met die andere receiver aan de hand dus. Blijkt ook dat ik hem goed uitgericht heb, de multytenne. Blijf het vreemd vinden, maar toch bedankt voor de reacties. Gr.Robbie DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
W3ird_N3rd Geplaatst: 22 december 2008 Geplaatst: 22 december 2008 Om één of andere reden pikt je ontvanger het versterkte signaal niet meer. 20 meter extra kabel en/of wat verloopjes zullen dan ook wel helpen. Je hebt ook verzwakkers die specifiek met dat doel gemaakt zijn. Of je laat je satfinder ertussen zitten natuurlijk. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
RUF Geplaatst: 22 december 2008 Geplaatst: 22 december 2008 Verleden week gelijkaardig probleem gehad met TF7700. Technicus erbij gehaald en wat bleek. Eén van de Diseq stekkers was om zeep en tezelfdertijd zat er een probleem in een tussenstekker op de coaxkabel naar de ontvanger. Nu werkt alles weer prima. Het gekke was dus ook dat ik problemen had bij een aantal kanalen en bij andere dan weer niet. En dan niet noodzakelijk bij de kanalen die via de defecte diseq moesten passeren. Satelliet techniek is toch een vak apart.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen