peterksr Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 hallo, mijn dochter heeft een laptop type acer aspire 7720g....4gb ddr2 nu heeft ze draadloos internet van hetnet maar telkens valt haar verbinding uit. ze heeft een speedtoch modem type 558ABF en en een modem type fT-780 EL. nu is er gisteren een monteur van de kpn geweest en heeft alles na geken van bedrading en dat was goed tevens had hij de verbinding op kanaal negen gezet. nu is mijn vraag hoe zet je dit weer op auto en wat zou er verder het probleem kunnen zijn. ze tobt hier al zo lang mee is ik kom er eerlijk gezegd ook niet uit, dus alle hulp is welkom. gr peter 1 maal VU+ DUO +
theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Alarm sensoren hangen? Audio video doorstuur setje aanwezig? Letop met metalen objecten of bekabeling die zorgen voor onvoorspelbare reflecties. Kanaal 9 is altijd een slechte keuze. Alleen kanaal 1, 6 en 11 zijn volledig gescheiden van elkaar. Wat het extra lastig maakt: als draadloos internet wegvalt, valt dan ook het bekabelde internet weg? Zoja dan moet KPN zijn huiswerk opnieuw doen.
peterksr Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: theparasol Alarm sensoren hangen? Audio video doorstuur setje aanwezig? Letop met metalen objecten of bekabeling die zorgen voor onvoorspelbare reflecties. Kanaal 9 is altijd een slechte keuze. Alleen kanaal 1, 6 en 11 zijn volledig gescheiden van elkaar. Wat het extra lastig maakt: als draadloos internet wegvalt, valt dan ook het bekabelde internet weg? Zoja dan moet KPN zijn huiswerk opnieuw doen. hallo, bedankt voor je antwoord maar kan je mij mischien ook vertellen heb dat van kanaal negen kan veranderen naar b.v. kanaal zes ? ik ga nog eens vragen of ze een autio of video doorstuur set heeft . in voorzover ik weet werkt bekabelt internet wel. gr peter 1 maal VU+ DUO +
Oldereast Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Check eens met een prog als netstumbler hoe je signaal eruit ziet en of er meerdere wifi's in de buurt zitten. Aan de hand daarvan kan je een vrij kanaal kiezen. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
peterksr Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Origineel bericht van: Oldereast Check eens met een prog als netstumbler hoe je signaal eruit ziet en of er meerdere wifi's in de buurt zitten. Aan de hand daarvan kan je een vrij kanaal kiezen. bedank voor je antwoord maar hoe stel een ander kanaal in nu is dat door kpn op kanaal 9 gezet. ik krijg overigens het programma netstumbler niet geinstaleerd op win vista heb ver 0.40 gedownload. gr peter 1 maal VU+ DUO +
theparasol Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Probeer inSSIDer dan maar. http://www.metageek.net/products/inssider Netstumbler is al een tijdje vergane glorie. Het instellen van het kanaal doe je uiteraard in de speedtouch. Maar probeer inSSIDer maar eens en save de gevonden SSID resultaten in een text bestand en post die hier maar eens.
peterksr Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 bedankt voor de link ga er mee aan de slag. gr peter 1 maal VU+ DUO +
MehmetArslan Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 In Win Vista zit een bug die dit veroorzaakt. Ik heb ooit een register file gemaakt die dit verhelpt. Pak het bestand uit en dubbelkik op het bestandje. Deze zet 2 waarden bij in het register. Satwolf FixWlanVista.zip ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
dutchandrew Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 In Win Vista zit een bug die dit veroorzaakt. Heel goed mogelijk. Heb hier hetzelde probleem gehad (ook een acer laptop met vista). Volgens mij is het probleem hier opgelost door een windowsupdate. De (belkin) router staat wel op auto.
peterksr Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Geplaatst: 28 december 2008 hallo, even een update van de situatie het blijft ondanks de voor genoemde aangedragen tips nog steeds sukkelen dus eigenlijk nog geen verandering helaas. maar toch bedankt voor de reakties. gr peter 1 maal VU+ DUO +
Fredsworld Geplaatst: 7 januari 2009 Geplaatst: 7 januari 2009 Het kan ook met de powersave van de laptop te maken hebben. Als er geen internet activiteit is schakelt Vista hem uit, dit om stroom te besparen. Heb het al 2 keer meegemaakt met de laptop van buurmeissie. Grtz
Thomas2000 Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 Dat zou idd kunnen. Bij xp was het altijd zo dat je dit bij apparaatbeheer kan instellen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
HDvideo Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 10 tegen 1 dat de antenne connectoren niet goed gemonteerd zitten op het wifi ontvangergedeelte.
Gast sjonnie123 Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 Toen ik net Vista geïnstalleerd had viel mijn verbinding ook om de 3..5 minuten eventjes weg. Na een update (v12.1.2.1 inmiddels) van de wireless driver (de Intel Wireless 3945ABG) was dit probleem verholpen. De update heb ik zelf bij Intel gedownload, windows update kon geen nieuwere vinden...
satbuggy Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 heb hier dezelfde laptop. Had hetzelfde probleem. Is een driver en bios probleem. Als je alleen de accu gebruikt tijdens het opstarten zal je zien dat je er minder last van hebt. Google eens op dit probleem. succes TOPFIELD 4000 ICM XCAM STAB 1000 / PHILIPS 7072 EMU / STRONG 8100
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen