Ga naar inhoud

Stroom instelling Rotor

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

na het overlijden van m'n stab 120 heb ik een SG2100-a aangeschaft nu heb ik op diverse plekken gelezen dat de 50mA(standaartinstelling) verandert dient te in 70 of 80mA wie o wie kan me vertellen waarom en wat de beste instelling is want op de 50mA inst draait de rotor ook.

Geplaatst:

Ik neem aan dat de vraag betrekking heeft tot je dm7025.

Met deze instelling bepaal je niet de stroom die de rotor krijgt. Het doel van de instelling is om de dreambox te kunnen laten detecteren wanneer de rotor is gestopt met draaien. Zodra de rotor stopt, zal de stroomsterkte naar de rotor afnemen. Als de stroomsterkte met meer afneemt dan het getal wat je hier invult, zal de dreambox aannemen dat de rotor niet meer draait, en verdwijnt de melding ook van het scherm.

Overigens meen ik dat de melding ook verdwijnt zodra de dreambox een lock krijgt op de gevraagde zender.

Stel je een te hoge waarde in, en draai je naar een transponder waar op dit moment geen signaal is, dan blijft de melding een 30 seconden in beeld. Heb je de waarde goed staan, dan verdwijnt de melding meteen als de rotor stopt met draaien, en krijg je vervolgens een 'tune failed' bericht.

Heb je de waarde te laag ingesteld, dan kan het gebeuren dat je tijdens het draaien al de melding krijgt dat er geen signaal is.

Zelf heb ik meestal 70 mA ingesteld (oude standaardinstelling van dm7000), en dat heeft altijd prima gewerkt.

- Ruud

Geplaatst:

Hoi Ruud,

bedankt voor je duidelijke antwoord en inderdaad gaat het om de DM7025

Erwtje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen