Ga naar inhoud


Homecinema aansluitprobleem.


peldoman

Aanbevolen berichten

Het lukt me niet om geluid uit de speakers te krijgen.

Ik heb mijn lcd TV aangesloten op de Topfield PVR digitenne ontvanger.

Nu heb ik een scartkabel op de cinema set naar de ext.2 van de tv aangesloten.

Ik krijg wel beeld bij een dvd afspelen, maar het geluid komt alleen van de TV.

Verder kan ik ook niet tussen de TV en DVD speler schakelen met 1 druk op de knop zoals beschreven in de handleiding.

Wie weet of ik iets fout doe??

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog weinig animo voor hulp, ik zal wat specifieker proberen te zijn.

De TV heeft 2 x scart, DVI in en DVI audio in.

Aan de zijkant zit nog audio-in,video-in en s-video.

 

De homecinema heeft 1 x scart en een componentuitgang, video-out en in en een aux.

 

De Topfield heeft 2 x scart en een audio-links en rechts,een VCR

RF in en out, plus een S/PDIF aansluiting.

 

Mijn vraag; hoe krijg ik alles zo aangesloten dat ik via de AB kan schakelen tussen DVD,TV en Radio, en dat ik geluid uit alle 5 boxen krijg?

 

 

 

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
je moet de audio uitgang op een ingang van je versterker aansluiten[home cinema set} en je optische uigang van je topfield ook op je Homecinema set.Dus zonder scart kabel.dan moet het lukken.

Dit zal lastig gaan als de Home Cinema Set geen optische ingang heeft.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: columbo
je moet de audio uitgang op een ingang van je versterker aansluiten[home cinema set} en je optische uigang van je topfield ook op je Homecinema set.Dus zonder scart kabel.dan moet het lukken.

Dit zal lastig gaan als de Home Cinema Set geen optische ingang heeft.


Daar zijn converteerblokjes voor, ik heb de optische kabel van de ps3 via zo'n blokje aangesloten op de coaciale ingang op m'n home cinema.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie
Daar zijn converteerblokjes voor, ik heb de optische kabel van de ps3 via zo'n blokje aangesloten op de coaciale ingang op m'n home cinema.

Cookie,
We hebben het hier niet over jouw Home Cinema Set maar over die van de topicstarter en die heeft schijnbaar geen coaxiale ingang.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Connectiviteit•Aansluitingen aan de achterkant: Component

Video-uitgang, AUX-in, FM-antenne, AM/MW-antenne, Scart, Easy- Fit-luidsprekeraansluitingen

•Aansluitingen aan de voor- en zijkant: MP3-lijningang, USB Dit zijn de aansluitmogelijkheden.

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dolby digitaal niet zal gaan lukken, zit er op jou topfield geen analoog stereo uit (een witte en rode tulp-plug) deze zou je dan via je aux in kunnen voeren, heb je deze niet dan zou je een scart stekker (out) met 3 tulp uitgangen (Geel(beeld)rood-wit(audio LR))dan de gele verbinden met zo'n scart-tulp (in) stekker op je tv, en de audio plugjes (vanuit je sat reciever) naar je homecinema.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een witte en een rode tulp zit er ook op, dus dat zou ik ook nog eens kunnen proberen.

Ben intussen de handleiding van de Topfield nog eens aan het nalezen, en daarin staat ook; sluit de home-cinema rechtreeks aan

op uw TV.

Als dat niet kan , sluit dan de HC met een audio/video kabel aan op de pvr, bij Versterker aansluiten op de Personal recorder.

Dus ik heb morgen wat uit te proberen.

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: cookie
Daar zijn converteerblokjes voor, ik heb de optische kabel van de ps3 via zo'n blokje aangesloten op de coaciale ingang op m'n home cinema.

Cookie,
We hebben het hier niet over jouw Home Cinema Set maar over die van de topicstarter en die heeft schijnbaar geen coaxiale ingang.

Ik heb het ook niet over mijn homecinema set, ik gaf maar een voorbeeld dat geen optische ingang nog geen reden is waardoor je een toestel met optisch uit er niet kan aanhangen. En ik had gelezen dat zijn homecinema s/Pdif had, maar dat stond bij de topfield.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bleek? een van de scartkabels is stuk!

Het was een kabel van €55,00 twee jaar geleden gekocht

en nu al stuk.

Heb nu zo'n ding van een paar euro erop aangesloten.

Alleen het geluid van de TV over de boxen lukt mij nog niet.

Kan dat te maken hebben met het aansluiten op ext1 of ext2 ?

 

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan,dit moet je gewoon uitproberen.Overigens ik weet niet wat voor een Homecinema set je hebt,maar Dolby surround en dolby DTS zullen nooit kunnen functioneren zonder de desbetrefende aan sluiting, om dat deze digitale informatitie doorstuurt voor de aansturing vd 5 speakers.Je kunt natuurlijk wel 5 speakers aan sluiten maar dan heb je natuurlijk geen DTS(digtal theater sound)Ps de scart aan sluiting ondersteunt geen DTS en dergelijke.Voor topkwalitijd app.moet je in een speciaalzaak voor de betere HIFI apperatuur kopen,en dus niet bij een groot winkel bedrijf.Het ligt er maar net aan wat voor een eisen je aan de geluidkwalitijd steld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: columbo
dat kan,dit moet je gewoon uitproberen.Overigens ik weet niet wat voor een Homecinema set je hebt,maar Dolby surround en dolby DTS zullen nooit kunnen functioneren zonder de desbetrefende aan sluiting, om dat deze digitale informatitie doorstuurt voor de aansturing vd 5 speakers.Je kunt natuurlijk wel 5 speakers aan sluiten maar dan heb je natuurlijk geen DTS(digtal theater sound)Ps de scart aan sluiting ondersteunt geen DTS en dergelijke.Voor topkwalitijd app.moet je in een speciaalzaak voor de betere HIFI apperatuur kopen,en dus niet bij een groot winkel bedrijf.Het ligt er maar net aan wat voor een eisen je aan de geluidkwalitijd steld.

dat denk ik ook, en zoals ik het leest betreft het een dolby prologic met een analoge ingang. DD5.1 of DTS zal niet gaan werken.
kan het verkeerd hebben, maar op de homecinema moet er een logo te vinden zijn wat deze ondersteunt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...