Ga naar inhoud

[Hobby] Textronix T912 oscilloschope verbrande weerstanden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb een probleem met mijn schope er zijn twee transisstirs en twee weerstanden volledig uitgebrand van een transisstor( Q426 ) heb ik nog kunnen ontcijferen dat het een 2N5551 is , maar van Q424 kan ik niets meer maken deze is uitelkaar gespat. dan zijn er nog twee weerstanden die helemaal verbrand zijn en ik dus geen waarde meer kan lezen dit is R478 en R436 of 426 omdat de print een beetje verschroeit is is dit niet duidelijk , maar het is de weerstand die precies naast weerstand R433 zit. de oorzaak van dit alles was een defecte condensator ik ben nu opzoek naar de weerstandswaarden en het type transisstor .

Wie kan mij helpen . Met vriendelijke groet Theo van Houtert

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Het lijkt me het best dat je het schemma van die scope inziet en de waarden van die onderdelen kan herleiden. Dan kan je eventueel ook de oorzaak vaststellen.

Geplaatst:

Hallo ijzerbout .

bedankt voor Uw reactie,maar de oorzaak had ik al gevonden ( kapotte C . ja in het schema kijken dat zou makkelijk zijn behalve als je het schema niet hebt. en dat is dus het probleem ik heb het niet.

gr Theo .

Geplaatst:

Hallo Columbo .

Bedankt voor Uw reactie . dat ga ik in iedergeval proberen maar gezien de leeftijd vrees ik het ergste .

Maar als iemand het schema heeft houd ik me aanbevolen . of iemand die dezelfde scope heeft en de moeite wil nemen om hem open te maken is natuurlijk ook welkom . de verbrande onderdelen zitten op zijprint waar het hoogspannings trafotje ook op zit.

gr Theo .

Geplaatst:

er zin tegenwoordig ook Pc ociloscoop's van velleman BE.op de markt.Zelf heb ik en 2e hands van philips de PM 3250 een oud beestje vrij grote afmeting ca 50 cm lang,is een Profesioneel app.zeer goed 50MHZ type.Prof.app.van philips is goed,konsumenten app.is vaak knudde.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Kun je een foto van de print maken waar het defekt is.

Ik kan dan kijken of mijn Tektronix 2335 oscilloscope misschien dezelfde print heeft.

Ik had daar ooit een defekt aan (ingangs´-versterker verzwakker) van één van beide kanalen. Naar Tektronix gebeld, hier in Duitsland en ik kreeg het schema en later ook nog het onderdeel toegestuurd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen