Ga naar inhoud


importeur Adimo failliet


clemens2

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend kreeg ik het bericht onder ogen dat de importeur LDM in enschede failliet was. Dit was de importeur van adimo ontvangers.

De garantie is vervallen maar de after sales zou worden overgenomen.Ik denk zelf dat ze daarmee ook niet meer worden geimporteerd, en dus snel uit de winkels zullen verdwijnen.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: clemens2
Afgelopen weekend kreeg ik het bericht onder ogen dat de importeur LDM in enschede failliet was. Dit was de importeur van adimo ontvangers.
De garantie is vervallen maar de after sales zou worden overgenomen.Ik denk zelf dat ze daarmee ook niet meer worden geimporteerd, en dus snel uit de winkels zullen verdwijnen.

BRON?????????????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Belangrijke mededeling voor de service m.b.t. de Canal Digitaal / TV Vlaanderen goed gekeurde ontvangers Jazz & Jive.

I.v.m. het faillissement van de importeur ADM/LDM te Haaksbergen, heeft de fabrikant i.s.m. +++ +++++++ BV een oplossing gevonden om problemen m.b.t. de geleverde Adimo Jazz & Jive te kunnen verhelpen. S+++++e is de geautoriseerde technische dienst die deze service gaat uitvoeren.

Doordat de **OTA (software) service van Canal Digitaal niet meer via de satelliet is te downloaden, kunnen een groot aantal mensen vanwege verouderde software met een slecht werkende ontvanger zitten. Wij bieden de service om deze ontvangers van de nieuwste software te voorzien.

 

Ook leveren wij spare parts tegen scherpe prijzen zoals; afstandsbedieningen, losse voedingen, kaartlezers, moederborden,

IR sensoren e.d.! Wilt u een gebruiksaanwijzing downloaden klikt u dan hier.

Prijzen m.b.t. betaal- en leveringscondities vindt u op deze website.

 

Voor alle duidelijkheid nemen wij uitdrukkelijk geen garantie afhandelingen over van ADM/LDM.

De service is bedoeld als coulancehandeling voor de handel en particulier.

U bent particulier en u weet niet wat u moet doen, de oplossing!

Aanmelden van een reparatie kan alleen via deze site, hierbij ontvangt u een ordernummer.

Middels dit ordernummer wordt uw reparatie verwerkt en kunt u als klant uw reparatiestatus online bekijken.

Wilt u meer weten over reparatiekosten, verzendkosten e.d., klik hier voor meer informatie!

Hier vindt u de betalingsvoorwaarden die wij hanteren voor deze coulancehandelingen.

 

Versturen naar S+++++e.

Wilt u bij het versturen/aanmelden zorgen dat het ordernummer altijd goed zichtbaar is. (* Zie voorbeeld)

Een goede klachtomschrijving bij uw zending toevoegen, zorgt voor een goede en snelle afwikkeling van uw reparatie.

Verstuurde pakketten zonder ordernummer, of in slecht verpakte omdozen, worden door ons geweigerd en gaan retour afzender.

Zendingen ongefrankeerd of onder rembours worden eveneens geweigerd!

 

Uw reparatie stuurt u naar:

 

S+++++e

(*ordernummer)

Postbus 40078

7504 RB Enschede

 

Storingsmelder.

 

U dient zich eenmalig te registreren, daarna kunt u gewoon inloggen.

 

 

Vanwege de boardregels de bedrijfsnaam van het bedrijf S+++++e onleesbaar gemaakt.

Ook vanwege de boardregels dus geen link naar de site, al is die met elke zoekmachine in no-time gevonden.

Adres en telefoonnummer van dit bedrijf staan niet op de site van dit bedrijf, maar ook die zijn zo gevonden via de diverse zoekmachines.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb hier nog een adimo reciever liggen , die wat niet goed functioneerd.

Ik kan de zenders niet blijvend vastzetten , hier zal een nieuwe software in moeten.

Weet iemand wie de garantie van adimo doet oplossen?

Laat me even wat weten.

Ik heb namelijk gehoord dat de importeur van adimo failliet is , is dit zo?

Ik had hier graag iets meer informatie over gehad.

 

groetjes claudia

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Ron,

 

Ik snap het ook niet dat dit soort dingen gebeuren elk ander bedrijf wordt voorgoed gesloten soms moet je ergens vriendjes hebben.

HDM is niet het enigste bedrijf die dat dit soort dingen regelmatig doet in de sat branche zijn er wel meer.

Het is een soort in de brand uit de brand.

En voor de mensen ze gaan gewoon door met het verkopen van de Adimo Jazz dus moeten ze die gewoon blijven ondersteunen.

 

Ik zelf heb niet zo'n ontvanger dus kan ik er weinig over vertellen echter ik heb er een paar gezien en die deden het prima.

 

Maar mischien is het een idee voor de mensen die problemen hebben met de ontvanger om is met kassa of radar te gaan praten wie weet willen zij dit gaan regelen.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de garantie via de winkelier moet, deze is wettelijk verplicht hier aan te voldoen.

Maar de winkelier,verkooppunt kan dit niet verhalen op de importeur dus gaat hem dit geld kosten

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat dit hetzelfde gebeurde met de Asscom ontvangers. Heb van hun ook een mailing gehad, met taalfouten, daar lusten de honden geen brood van. Ver van dit soort handel blijven is mijn advies.

 

Een satgroet,

 

Robert

een sat groet van

 

Hobby Robby

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rsjmeijer

 

Citaat:
Ver van dit soort handel blijven is mijn advies.

 

Sluit me hier bij aan maar...

hoe weet je als rechtvaardig consument uberhaubt of je met een malafide bedrijf te maken hebt?

Er zijn genoeg consumenten die geen idee hebben wat er zich binnen een bedrijfstak afspeelt, in dit geval dus de sat business. Ja, je hoort je te orienteren, dat weet ik, maar het is lang niet altijd duidelijk met wie of wat je van doen hebt.

 

Het blijft helaas altijd een risico wanneer je iets koopt of je er bij desbetreffende leverancier goed aan doet je spullen te halen/een product van af te nemen..

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ rsjmeijer

 

en daar sluit ik me ook bij aan..

leverancier of handelaar, direct of indirect..?

Hoe ver moet je gaan als consument om te achterhalen of er geen boeven achter je beoogde aankoop zitten confused

 

is ie wel echt (dreambox), bestaat de importeur volgende week/jaar nog?

't blijft in zekere zin altijd een gok... crazy

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat je als consument geen verschil hebt in garantie. Je hebt die overeenkomst nl. met de winkelier gesloten waar je het apparaat hebt gekocht.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal waar Murdock en die winkelier heeft mooi strop.

En het kan zomaar zijn dat dit het einde van een aantal bedrijven kan zijn.

Want die kunnen geen kant op de winkelier heeft geen rechten alleen plichten.

Mensen met een webshop sluiten deze gewoon bij gebrek aan baten dus valt er niks meer te halen.

Voor menig winkel is dat geen optie al zijn er die elk jaar 3 maal van eigenaar veranderen die hebben geen last van Garantie.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...