Ga naar inhoud


importeur Adimo failliet


clemens2

Aanbevolen berichten

De winkelier kan zijn claims toch doorzetten naar de fabrikant?

Ik zie het probleem niet zo. Als een fabrikant zijn producten slechts twee jaar garandeert ben je wel een enorme ezel om het met drie door te zetten naar je clientele.

 

Als de distribiteur kapot gaat neem je contact op met de fabrikant en vraag je waar je de retouren voortaan naar toe moet sturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De winkelier kan zijn claims toch doorzetten naar de fabrikant?

 

Eeeehhh, de importeur is failliet, dus waar gaan de we claim naartoe sturen?

Naar een wazig kantoortje in Korea? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbaas me dat een bedrijf die failliet gaat direct als

oplichter bestempeld wordt.

We weten niet de achtergronden .

 

Een eerlijk en sociaal bedrijf gaat vlugger failliet dan een

oplichter firma.

 

Vaak gaan bedrijven failliet omdat ze het personeel niet ontslaan

terwijl ze eigelijk de lonen niet kunnen betalen.

 

 

Het feit dat het bedrijf met het personeel doorgaat onder een

andere naam vind ik prima.

 

Als b.v. GM geen geld van de staat gekregen had dan was GM

ook falliet ,is daarom GM een oplichter ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al bij al, als ik sommige topics lees; heerst er bij sommigen toch een hoogst bedenkelijke mentaliteit!!!

Een winkelier mag bijna geen winst nemen, en moet een produkt leveren aan de prijs van de dozenschuivers, die geen voorraad nemen, geen investeringen doen in service & apparatuur, noch in winkelpanden, noch in personeel (dat liefst zoveel mogelijk wil verdienen) en dram maar door....

En gaat de invoerder of merk op de fles, dan moet ie de waarborg gevallen voor zijn rek nemen...

Ik heb de indruk dat een winkelier, bij op de fles gaan van een merk, geen enkele verplichting heeft die hem niet toehoort!

De invoerder draagt de verantwoordelijkheid van wat/hoe hij binnenbrengt, en de fabrikant is aansprakelijk voor zijn produkten, NIET de winkelier!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de product aansprakelijk op EU basis geregeld,dus in

elk EU land geld het zelfde.

De product aansprakelijkheid geld niet alleen voor de detailhandel

maar ook voor importeur en producent.

 

Is de wederverkoper en importeur van een chinees merk weg heb

je een probleem ,de chinees kan je niet aansprakelijk stellen.

 

En de detailhandel moet ook niet zo zielig doen die hebben 30 to 50% winst

op hun verkopen en bij die winsmarges moet de product aansprakelijkheid

ingecalculeerd zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen 2 verschillende dingen door elkaar halen ,

1. productaansprakelijkheid is deels geregeld door de EG , die bepaald dat elk produkt moet voorzien zijn van een EC label aangebracht door de fabrikant of inporteur van het toestel , hij is hiervoor aansprakelijk

2. de waarborg rust op de inporteur van elk land afzonderlijk ,

als dus de inporteur failliet gaat kan en moet hij zijn verplichtingen niet meer na komen

3. het beste is om de "europese inporteur" of de fabrikant aan te schrijven (ingeval van problemen) en vragen of zij de eventuele herstelling door een andere dealer laten uitvoeren op hun kosten ( grote firma's doen dit gewoonlijk )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: katwezel

2. de waarborg rust op de inporteur van elk land afzonderlijk ,
als dus de inporteur failliet gaat kan en moet hij zijn verplichtingen niet meer na komen


De detailhandel zou het wel graag zo willen uitleggen maar
klopt niet

Als je wat koopt hebt je een verbintenis met de verkoper niet
met de importeur of producent ,met de importeur of producent heb
je niets van doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging:

 

Garantie heeft niets met productaansprakelijkheid te maken.

 

Stel je koopt een CV ketel en daar zit garantie op en in de

garantie voorwaarden staat b.v. garantie 1 jaar en reparaties

voert de producent uit.

 

Maar de productaansprakelijkheid staat BOVEN de garantie bepalingen en voor een CV ketel kan je verwachting dat die

3 jaar probleemloos werkt waardoor de verkoper 3 jaar

aansprakelijk blijft voor het goed werken van de ketel.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit echt geen 30 tot 50 % winst op een ontvanger veel bedrijven werken zelfs maar met 4% tot 10% op het hoogst bij, gespecialiseerde bedrijven waar veelt tijd aan de verkoop en ondersteuning word gegeven 25 % maar dan houd het wel op.

Een fabriekant kan fabrieks garantie afgeven voor een jaar maar het komt ook wel voor dat de fabrieks garantie maar 3 maand is.

De winkelier is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie naar de consument toe.

Als een importeur failliet gaat kan een winkelier echt niet bij de fabriek aankloppen voor ondersteuning, en als hij dat al wel kon wie kan als zelfstandige chinees of koreaans en als je 10 ontvangers stuk hebt stuur ze eens naar china en weer terug.

En een andere importeur in een ander land is al helemaal niet verantwoordelijk.

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal allemaal wel maar dan gaan we in dit geval uit van prut apparatuur en ditto fabrikant.

 

Ik stel me zo voor dat adimo niet content is met feit dat nederlandse importeur over de kop is. Als de detailhandel geen oplossing krijgt zal de naam adimo beschadigd worden ivm niet afhandelen van service / garantie claims.

 

Als fabrikant ook maar een beetje "Fier" op het eigen product is dan zorgt deze ervoor dat er een oplossing komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Ik stel me zo voor dat adimo niet content is met feit dat nederlandse importeur over de kop is. Als de detailhandel geen oplossing krijgt zal de naam adimo beschadigd worden ivm niet afhandelen van service / garantie claims.

Als fabrikant ook maar een beetje "Fier" op het eigen product is dan zorgt deze ervoor dat er een oplossing komt!


Wie is Adimo dan??
Volgens mij bestellen ze bij een Koreaanse fabrikant volgens een eigen ontwerp gewoon wat ontvangers en laten er een eigen gekozen naam opzetten.
In dit geval moet hij geschikt zijn voor de seca codering.
Volgens mij als de fabrikant zijn geld heeft gehad en niet ook de dupe is van het failisement zal het hem verder worst zijn en maakt gewoon weer ontvangers voor de volgende klant.
Niemand zegt dat de ontvangers niet goed zijn wat precies de reden is dat het mis is gegaan weet ik niet de fabrikant zal het ook wel niet weten.
Overigens heeft iemand de service overgenomen helaas niet gratis dus tegen betaling. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap even de discussie niet want als je besluit een receiver

te kopen ga je eerst toch even kijken naar de rating en naar de service. Snel word er geroepen dat een merknaam duur is en je snel meer betaalt, nu je betaalt, en dat doe ik persoonlijk graag, voor de service en de naam die erachter schuilt.

Tja het kost wellicht een paar euro's meer maar dan heb je wel wat..

Goede merken zoals Dream, Philips, Humax etc. gaan niet over een nacht ijs met de keuze voor een importeur.

 

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...