Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Persoon vind ik altijd de beste prijs op die grote

veiling site zoeken op "sofort+neu".

Meestal koop ik dan uit duitsland.

Nog nooit een probleem gehad.

 


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
het meest ergerlijke is echter nog dat men absoluut niet er van op aan kan of de belofte van "op voorraad" wordt nagekomen.


als je dan eens een keer wel, de prijs, ziet staan... > besteld> maar 't ding is niet op voorraad blijkt uit de Email

dan kun je toch wel je lip kapot bijten, of niet?
kom er dan maar eens vanaf.


Klopt en er staat vermeld op voorraad en binnen drie werkdagen leverbaar. Echter de betaling gaat via de bank. EN dan komt de bevestiging dat het niet meer op voorraad is maar dat het langer gaat duren. In de alg voorwaarden staat vermeld dat levering binnen 30 dagen plaatsvind en anders gecrediteerd wordt.
Maar ik bestel nu net daar omdat ik het product binnen drie dagen heb en nu MOET ik 30 dagen wachten voordat ik me geld terugkrijg. frown
Geplaatst:

omdat mij dat al twee keer is overkomen, schreef ik dat bewust als waarschuwing.

DAN zou je toch eigenlijk mogen verwachten dat de betalingswijze (want daar krijgen die betaalvrienden ook geld voor) eveneens onmiddelijke terugbetaling mogelijk maken.

 

dan ben je toch beter af, met je giro of bank die het voor jou terugboekt.

 

Overigens pukje, ik had het zeker niet over veilingsites, want dat is een apart verhaal... voor een ander topic.

 

chiao

Vienna

Ultravox

 

Geplaatst:

Terugboeken oftewel 'stornorecht' geldt alleen voor automatische incasso's. Ik ben het wel met je eens dat het ook voor 'ideal' betalingen mogelijk zou moeten zijn. In de praktijk zou dat het systeem van ideal sterk ondergraven. Ideal werkt juist doordat de ontvangende partij zeker is van de betaling. Je hebt als consument meer zekerheid met een creditcard dan met ideal.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Visser1000

Je hebt als consument meer zekerheid met een creditcard dan


Is dat zo? kan je dan eenvoudig terugboeken als het mis gaat ?

Heb van iemand vernomen dat een groot bedrag van een creditcard
ongewenst was afgeboek en geld was in nieuw zeeland.

De bank (card verstrekker) deed heel moeilijk om de transactie
ongedaan te maken!
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satdorus
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
het meest ergerlijke is echter nog dat men absoluut niet er van op aan kan of de belofte van "op voorraad" wordt nagekomen.


als je dan eens een keer wel, de prijs, ziet staan... > besteld> maar 't ding is niet op voorraad blijkt uit de Email

dan kun je toch wel je lip kapot bijten, of niet?
kom er dan maar eens vanaf.


Klopt en er staat vermeld op voorraad en binnen drie werkdagen leverbaar. Echter de betaling gaat via de bank. EN dan komt de bevestiging dat het niet meer op voorraad is maar dat het langer gaat duren. In de alg voorwaarden staat vermeld dat levering binnen 30 dagen plaatsvind en anders gecrediteerd wordt.
Maar ik bestel nu net daar omdat ik het product binnen drie dagen heb en nu MOET ik 30 dagen wachten voordat ik me geld terugkrijg. frown


Zoals de wet aan de ene kant de consument beschermd dat het product
binnen 7 werkdagen terug mag, zo stelt de wet ook de winkelier in
staat om binnen een redelijke termijn te kunnen leveren.
Die termijn is dus wettelijk 30 dagen.
(uiteraard is het niet netjes om een onjuiste voorraad te vermelden)

Zou de levering niet binnen 30 dagen geschiedden kan je er
(wettelijk) zonder problemen vanaf.

Uiteraard als je geleverd krijgt binnen die 30 dagen heb je vanaf het
moment van ontvangst het recht om binnen 7 werkdagen het product retour te zenden.
Pluk een roos, die is rood.
Geplaatst:

Zal van bank tot bank verschillen hoe men met correcties omgaat. Vast staat wel dat een betaling met 'ideal' definitief is (wat de bank betreft) terwijl een betaling met een cc achteraf nog gecorrigeerd kan worden.

Geplaatst:

Citaat:
(uiteraard is het niet netjes om een onjuiste voorraad te vermelden)

 

uiteraard.

daar gaat het dus ook over.

 

sommige sites lijken wel een hatchfonds ermee te financieren.

 

chiao

Vienna

Ultravox

 

Geplaatst:

Geeft ook mij het heen en weer wanneer je na betaling dit soort mailtje krijgt.

Het bijkomende probleem is dat je een maand lang niet elders kunt gaan, je geld zit vast...

Daarbij, soms daalt de prijs elders, dat maakt het nog erger.

 

Moet echter wel bekennen dat mij dit niet vaak gebeurd is, over het algemeen gesproken valt het reuze mee, ben erg "kieskeurig" voordat ik iets bestel, ook internetwinkels zijn tegenwoordig voorzichtig met hun opgebouwde reputatie/waardering.

 

Maar, wie zei ook weer "het kan verkeren"

 

 

Geplaatst:

Er zijn ook webwinkels die direct na betaling een mail sturen

met het tpg/tnp trackings nummer.

Maar het duurt X dagen voordat het nr bij tpg bekend is.

 

Ik vermoed dat veel webwinkels helemaal geen voorraad hebben

en dat ze pas zelf bestellen als ze het verkocht hebben.

 

Vandaar die 3 a 4 dagen wachtijd tot verzending.

 

Geplaatst:

Uw(koper) centen werken.

Vandaag verkopen ze electro, morgen ondergoed; overmorgen koffie enz...

En de koper, die apprecieert dat! Meestal worden "startupkosten" tbv 30€ gerekend, en verzendingskosten die wat extra opleveren, en zo blijft er alles tesamen wel wat extra over...

Maar ja de koning (klant) heeft zeer goedkoop gekocht en dat is het voornaamste, voor de rest is het afwachten...

Straks geen winkelstraten meer, alleen goed met informatica uitgeruste zolderkamers of kelders...

Geplaatst:

Dat met die voorraad kan ik inkomen.

 

Als een artikel zeer gewild is en er waren er nog 3 op voorraad tentijde dat jij de website bekeek en intussen drukken nog 5 man op kassa en verzenden dan heb jij een probleem...

 

Ik geloof daar ook niet echt in maar internet / Nederland is groot.

 

@Tonski: heb je al een afbeelding uitgeprint, ingepakt en onder de boom geplaatst? wink

 

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol

@Tonski: heb je al een afbeelding uitgeprint, ingepakt en onder de boom geplaatst? wink

utch

neen we zijn toch veel te druk met mekaar weer eens spreken / lachen etc.
dan mag ook die PC wel even wachten.

maar (geloof het of niet) we hebben altijd hoop.
als we niet positief ingesteld zouden zijn zou het enkel slechter gaan met deze aardkloot.

chiao

Vienna

Ultravox

 

Geplaatst:

Nuja, eerlijk gezegd als er voor mij een pc onder de boom lag tuigde ik die dezelfde avond nog op, daar ken ik mezelf te goed voor!

 

Uiteraard tot grote ergenis van de familie, maarja leg dan ook geen pc onder de boom, das de Goden verzoek wink

 

Gast Agent Mike
Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: Visser1000

Je hebt als consument meer zekerheid met een creditcard dan


Is dat zo? kan je dan eenvoudig terugboeken als het mis gaat ?

Heb van iemand vernomen dat een groot bedrag van een creditcard
ongewenst was afgeboek en geld was in nieuw zeeland.

De bank (card verstrekker) deed heel moeilijk om de transactie
ongedaan te maken!


ik weet niet hoe dat met deze persoon zit, maar bij is eens 80 euro van de creditcard afgehaald.
geen idee hoe dat is kunnen gebeuren (ik gebruik mijn creditcard bijna nooit en zeker niet op onveilige plaatsen)
ik heb gebeld met de creditcardmaatschappij en die zouden een onderzoek starten en kreeg DIRECT mijn geld teruggeboek.
ik hoefde niet eens het onderzoek afwachten..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...