Gast Henri Aalten Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Mijn buurman heeft een computer, die na een aanpasiing van instellingen van het Asus Mainbord 4 GB ziet met Windows Vista Preminum. Wie heeft er ervaring mee. Normaal ziet Windows Vista Premium maar 3 GB ?? Ik vraag mij dan ook af, heeft dat wel zin, die aanpassing ?
Han Peekel Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Volgens mij heeft 4 gb geheugen pas zin als je een 64 bits versie van Vista gebruikt. De 32bits versie ziet standaard dacht ik maar 3,5 gb ook al zit er 4 in. Han
Gast Henri Aalten Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Hij heeft Windows Vista Premium. 32 bits Hij liet mij zien, dar er weldelelijk 4 GB aan geheugen inzit. Hij vertelde mij dat in zijn computerzaak een instelling op het mainbord is veranderd, waardoor er 4 GB te zien is, in deze computer. Wel vraag ik mij af of dat zin heeft
Sjattuh Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Mijn vista desk ziet ook de 4gig die er in zit... maar bij de 32 bit versie ben je beperkt tot 3 of 3.5 gig... Je kan het uitrekenen. Ik weet even niet meer hoe want ik ben net 2 minuten wakker.. post het straks wel. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Ome Merde Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 zo'n topic hadden we hier ook al. mijn Vista Ultimate 32bits ziet ook 4Gb merDe deze ruimte is te huur
Norman Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Volgens mij is het zo dat als je Sp1 hebt geïnstalleerd, hij al 4GB ziet. Heb je Sp1 niet geïnstalleerd dan zie ie 3,2 GB. Heeft volgens mij niks te maken met het moederbord! Maaaaaaaaaaar ik kan het fout hebben. Norman. Inverto 7000
Crest Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Dat is helemaal correct. Met hetzelfde produktnummer kun je ook de 64 bits Vista installeren.
Sjattuh Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Als ik bij mijn 'Mijn Computer' kijk dan zie ik inderdaad ook 4 gig staan. Ga ik naar Taakbeheer en dan het 3e schermpje geloof ik geeft hij aan dat er maar 3.3gig werkgeheugen aanwezig is. Theoretisch kan een 32-bits machine meer dan 4gig gebruiken. Namelijk: 2 to the power of 32 = 4 294 967 296 Ik snap dus eigenlijk niet waar de bottleneck zit. Want de berekening is dus 2 tot de macht 32. Wat wel grappig was is als je nu een 64 bits machine berekent: 2 to the power of 64 = 1.84467441 × 10 to the power of 19 Rekenen dat maar eens uit op de zakjappanner Je kunt op wiki meer vinden hierover. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
theparasol Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 heeft te maken met pci apparatuur. Die willen ook graag communiceren en heel vroeger heeft men bedacht dat het in dat window net boven die 3.3 gb maar moest. Uit compatibility houd windows er rekening mee. idd 4 gb aangeven en maar iets meer dan 3 gebruiken.
Gast hummiesat Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Dat is dan toch niet helemaal correct? Windows gebruikt dan misschien 3.3GB, maar de rest wordt dus gebruikt door de PCI hardware. Bij minder geheugen zou de PCI hardware dan ruimte snoepen van het wel aanwezige geheugen? Oftewel Windows heeft zelf minder te besteden? Correct me if I am wrong.
theparasol Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Heeft te maken met drivers die geen rekening houden met grote hoeveelheid geheugen en dus ook niet voorbereid zijn om er meer te adresseren. Windows heeft met de /pae in de boot.ini er wel een paar truuks voor maar dan moet je bios, mainboardhardware, cpu en gebruikte pci hardware meewerken. Als windows daar ook maar geringste twijfel over heeft blijft je tegen de 3.2 Gb max aanzitten.
Sjattuh Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Origineel bericht van: hummiesat Dat is dan toch niet helemaal correct? Windows gebruikt dan misschien 3.3GB, maar de rest wordt dus gebruikt door de PCI hardware. Bij minder geheugen zou de PCI hardware dan ruimte snoepen van het wel aanwezige geheugen? Oftewel Windows heeft zelf minder te besteden? Correct me if I am wrong. nee volgens mij wordt alleen de door windows geaccepteerde 3.3gig werkgeheugen gebruikt en is de overige 0.7 dus verloren Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast hummiesat Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Oh, da's dan weer wel zonde. En in dat andere topic werd volgens mij de suggestie gewekt dat het plaatsen van 4GB wel degelijk voordelen kan hebben. Dat is gezien jouw uitspraak dus niet zo.
MagicOnline Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 De meeste 32bit besturings systemen zien maar 3072MB 32bit ziet normaal 4048MB maar door de allocatie van de bios en onboard apparaten, ook wordt er een gedeelte van het video geheugen er afgetrokken en dan kom je op die waarde. Als er 4GB geheugen in zit kan dit soms ook problemen geven, aangezien sommige programma's en of games data zetten in een stuk geheugen waar windows zelf niet bij kan. Als dat gebeurd krijg je van die leuke memory errors, gebeurde mij regelmatig bij BF2 en BF2142. Heb er toen 2x1GB uitgehaald en deze vervangen door 2x512MB zodat ik precies 3GB had, toen geen enkel probleem meer Op dit moment draai ik met 6GB onder XP 64bit, voor een hoop mensen met meer als 3GB is dit echter geen optie omdat deze er niet in het NL is. En begin A.U.B. niet over het leed dat vista heet. Vista 32bit is door druk van de oems aangepast zodat er wel 4GB weergegeven wordt. Waarom hebben ze dat gedaan? Precies mensen gingen klagen omdat ze een PC met 4GB hadden gekocht en er maar 3GB aangegeven werdt. Mensen voelden zich opgelicht en belden massaal op hoe dat zat. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
NINjak Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 en... 4Gb kunnen zien is heel anders dan (kunnen) gebruiken. Eigenlijk is die aanpassing van Vista 32-bit de zelfde "fake" aanpassing zoals in widows in het verleden bij sommige hardware nog altijd een geel uitroepteken te zien was. De hardware werkte gewoon goed alleen gaf het nog steeds een uitroepteken. De "fix" die ze toen hebben uitgebracht (ik dacht dmv. drivers) was alleen maar om de gele ! weg te halen meer niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen