Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allereerst bedankt dat ik hier lid heb mogen worden en hallo iedereen.

Nu mijn vraag: Ik heb een humax 5400 en een draaibare schotel van 120 cm, ik wil nu een HD ontvanger aanschaffen met 2 tuners, één om te kijken en één om ondertussen op te nemen.

Is het ook mogelijk om een ontvanger aan te schaffen waar allebei mijn kaarten cd en tvv kaart,tegelijkertijd ingaan zodat ik kan doorzappen?

Wat en welk merk raden jullie me aan en waar moet ik evt opletten?

Heel erg bedankt voor jullie reacties

Geplaatst:

* Ben je tevreden met een opname die op HDD staat of wil je die op DVD zetten?

* Wil je een alfanummerische display of een nummerische alleen?

* Welke geheugen/zenderruimte?

* Wil je de opname in RGC/component of MPeg4, gecodeerd of gedecodeerd(seca?)

* Wil je kijken nr "VTM" en opnemen van VT4(beiden gecodeerd in zelfde systeem) of wil je kijken naar Premiere World (met abo- Nagra coded) en opnemen tzt van "VTM" (seca)...

* Of had je liever een receiver met (ook) een ingebouwde DVDwriter...

* Wil je zelf je zenderlijst kunnen maken of ben je tevreden met wat TVV je voorschotelt?

Er komen steeds meer wensen...

Geplaatst:

oeps, wat een vragen allemaal, ik ben even het noorden kwijt....hahaha

Ik heb ook een dvd recorder en daar wil ik voorlopig kunnen opnemen terwijl ik ondertussen naar een andere zender kijk.

Bv kijken naar een zender op de tvv kaart en opnemen van een zender van de cd kaart.

Kun je bij een goedgekeurde ontvanger van bv tvv zelf je zenders niet sorteren en in de door jou gewenste volgorde zetten?

En wat betreft die codering van seca waar je het over hebt, dat ken ik niet, ben beginner he

Alvast bedankt

Geplaatst:

't Is omdat ik regelmatig ook dezelfde vragen heb...

Het beginstadium is gelegd bij de Philips ontvanger DSR-8121, die is nu in "babystadium", en eens hij volwassen wordt zou dit een goeie ontvanger kunnen worden... als...

Zit nog vol met beperkingen... maar de mogelijkheid is er, en als ze verder de soft ontwikkelen is dit mogelijks een goede receiver; is dus een groot risiko, dit toestel volgens het "banaanprincipe" in huis te nemen...

(Banaanprincipe= bananen moeten bij de koper rijpen...soms ook rotten crazysick)

Seca is de codering TVV/CD, Nagra oa voor PremiereWorld DL gebruikt...

De meeste ontvangers gebruiken dezelfde chipset SGS voor die 2de ontvanger, en zitten dus allemaal met dezelfde beperkingen.

Die chipset houdt het signaal binnen de receiver! En je zou als dit opnamesignaal naar buiten kwam, via de videorec.scart een tweede zender tzt kunnen bekijken...

Geplaatst:

met een (rotte}Philips kun je geen premiere kijken,en er kan maar 1kaart in.Produktie hopeloos,is en blijft KNUDDE.Ik hou het bij een Dreambox daar kun je tenminste wat mee,allerlij coderingen en kaarten kunen er in.

Geplaatst:

En welke rec zijn er waar

- een DVDwriter in kan? (als spooler HDD)

- en 2kanaalkiezers? kijken zender A; opn zender B

- Die ook HD zijn,

- alfa num stationsaanduiding ev

- cardsharing in huis

- ch editor beschikbaar

- USB aansluiting...

D'r komen allicht nog wel wensen...

Geplaatst:

De Dreambox 8000 Maakt alles waar wat je maar wild,als ik mij niet vergis 4 tuners.,dvd brander en nog veel mooi's.de prijs licht rond de 900€.Dus alles wat je op gegeven hebt is mogelijk.Hopende u met deze informatie van dienst te kunnen zijn.Groet Columbo.

• 2 weken later...
Geplaatst:

als je rond kijkt, denk ook aan de reelbox avantgarde. Flink prijskaartje maar je hebt ook wat. Ben nog steeds tevreden met mijn reeldoos nadat ik jaren de dreambox in huis had.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen