Ga naar inhoud


html vraag


bensink002

Aanbevolen berichten

Wie weet of het mogelijk is om een webpagina zodanig aan te passen, dat deze pagina altijd volledig zichtbaar is. Ik beheer namelijk een website en als ik deze bekijk dan zie ik soms schuifbalken en soms niet (afhankelijk van de ingestelde schermresolutie).

 

Al vast bedankt.

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kun je wel vergeten.

Om te beginnen heb jij geen invloed op de schermresolutie van je bezoekers. Ik ken iemand (zeer slecht ziend) die altijd in 640x480 werkt met font size maximaal. Dan kan hij het net lezen (op een 19" scherm).

Ik betwijfel of jouw website in een dergelijk geval nog steeds op 1 pagina zou passen.

 

Verder laat Firefox sowieso de scrollbar alleen zien als het nodig is, terwijl IE de scrollbar altijd laat zien, maar 'm alleen actief maakt als dat nodig is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou met flash kunnen gaan werken... aspect ratio behouden maar uitrekken tot het maximale.

 

Je zal dan in het stukje flash nog wel schuifbalken krijgen als je hele lappen tekst hebt die je duidelijk zichtbaar wilt houden.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Duwgati

Verder laat Firefox sowieso de scrollbar alleen zien als het nodig is, terwijl IE de scrollbar altijd laat zien, maar 'm alleen actief maakt als dat nodig is.

Ook IE toont enkel de balken indien nodig MITS de maker dat goed heeft ingesteld. Is een insteloptie in Frontpage, kun je kiezen uit, altijd, indien nodig en nooit.
Veel webbouwers houden de standaard instelling "altijd" aan, te l... om dat aan te passen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz

Ook IE toont enkel de balken indien nodig MITS de maker dat goed heeft ingesteld. Is een insteloptie in Frontpage, kun je kiezen uit, altijd, indien nodig en nooit.
Veel webbouwers houden de standaard instelling "altijd" aan, te l... om dat aan te passen.


Heb je hier niet over de schuifbalken in een frameset?

De linker schuifbalk in IE staat er altijd. Zelfs bij een lege pagina.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, inderdaad ja, maar ja, met Frontpage heb ik eigenlijk altijd frames..........

Het was me eigenlijk nog nooit opgevallen dat die balk er stond.

 

Vanaf nu dus wel. sick

 

Nog mazzel dat Firefox sinds enige tijd de standaard is. laugh

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...