Ga naar inhoud


website bouwen


post

Aanbevolen berichten

hallo

 

wie zou bij mij thuis eens voor kunnen doen om een website te bouwen heb op dit moment een website die heb ik gemaakt met publiser maar daar kun je niet veel mee wat ik eigenlijk wil is dat er veel foto's en tekst geplaatst kan worden

 

gr andre woon in den haag

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Er zijn volgens mij best wel veel tutorials te vinden hoe je een site (zelf) kan bouwen maar het ligt ook aan wat je allemaal wil kunnen verbouwen.

 

Een html editor opstarten en dan wat tekst en foto's te plaatsen is het zelfde als met bv. MS word, OpenOffice of publisher. Wil je daarnaast nog wat knopjes en andere dingen dan wordt het al weer moeilijker. Zeker als je geen template zou willen gebruiken en het allemaal zelf wil maken.

 

Er zijn zat makkelijke WYSIWYG html editors (zoals bv. Dreamweaver en frontpage) te krijgen/vinden. Van de bekendere zullen er wel leuke templates te krijgen zijn voor als je zelf niet kan bouwen of je het er makkelijk(er) van af wil brengen smile

 

Mischien is anders zoiets als Joomla iets daar zitten "plugins" in of zijn verkrijgbaar voor teksten (nieuws) en foto's. Echter zijn er veel templates voor te krijgen maar al wil je daar je site een eigen smoel geven moet je veel meer klussen en voor veel dingen gaat dat eigenlijk te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar coffeecup html editor. Daar zit eigenlijk al complete sites in, en je kan het gratis uitproberen. (Althans dat was vroeger zo...) Op Tucows vind je meer van dit soort pakketten.

 

Ik zou zelf absoluut geen DreamWeaver aanraden aan een "beginner". DreamWeaver is een schitterend pakket voor mensen die weten wat ze aan het doen zijn....

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel meer editoren, en ook wel gratis versies, te (ver)krijgen. Wat er tegenwoordig makkelijker is/zou zijn aan Coffeecup tov. Dreamweaver weet ik niet want als ik de plaatjes bekijk zit het ongeveer het zelfde in elkaar.

 

Voor beide versies zijn trials beschikbaar echter is Coffeecup natuurlijk vele malen goedkoper dan DW wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spran062
is joomla iets voor je?


Om joomla te gebruiken moet je toch wel wat kennis in huis hebben qua website bouw.

Joomla moet geinstalleerd worden op je webserver, je moet wat database kennis hebben, enz.

Vermits hij zelfs de basis beginselen nog niet onder de knie heeft lijkt joomla voor nu nog iets te hoog gegrepen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spran062
is joomla iets voor je?


Ik vraag mij echt af waarom mensen meteen Joomla aanraden aan een ieder die een website wil hebben. Joomla is voor een eenvoudige website veel te complex/zwaar.
Als je zoekt naar een CMS dan kan je ook eens kijken bij hotscripts ofzo naar een kleine CMS.

Voor een normale website raad ik echter gewoon een goede tekst / html editor aan in plaats van een CMS. Het is welliswaar lastiger in het begin, maar je krijgt wel precies wat je wilt!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: spran062
is joomla iets voor je?


Ik vraag mij echt af waarom mensen meteen Joomla aanraden aan een ieder die een website wil hebben. Joomla is voor een eenvoudige website veel te complex/zwaar.
Als je zoekt naar een CMS dan kan je ook eens kijken bij hotscripts ofzo naar een kleine CMS.

Voor een normale website raad ik echter gewoon een goede tekst / html editor aan in plaats van een CMS. Het is welliswaar lastiger in het begin, maar je krijgt wel precies wat je wilt!


Microsoft Frontpage is een HTML editor met eenvoudige voorbeelden, en is gemakkelijk te bewerken, het voordeel is What you see is what you get, je bekijkt meteen de gemaakte webpagina

Er zijn er vele die Frontpage maar pruttel vinden, zie eerdere postings maar het is en blijft gemakkelijk voor een beginneling

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van FP is dat het een zooitje maakt van de HTML. (Zelfde als Word gebruiken als HTML editor!)

Omdat het zo'n zooitje is krijg je snel problemen met het niet juist weergeven van de pagina in verschillende browsers.

 

Het beste is gewoon "kladblok" of "vi" smile .

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nadeel van FP is dat het een zooitje maakt van de HTML. (Zelfde als Word gebruiken als HTML editor!)

Omdat het zo'n zooitje is krijg je snel problemen met het niet juist weergeven van de pagina in verschillende browsers.

 

Ik wist wel dat er zo'n antwoord zou komen, maar ondanks dat heb ik al enkele websites gebouwd met Frontpage, waarvan er nog steeds eentje erg goed draait, al enkele jaren, mag de link niet plaatsen vanwege commercialiteit

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Ik wist wel dat er zo'n antwoord zou komen, maar ondanks dat heb ik al enkele websites gebouwd met Frontpage, waarvan er nog steeds eentje erg goed draait, al enkele jaren, mag de link niet plaatsen vanwege commercialiteit


Wat is er mis met mijn antwoord?
Je hoort mij helemaal niet zeggen dat je geen websites kan bouwen met FP. Echter FP houdt zich alles behalve aan de standaard. (Tenzij je zelf alle code met de hand gaat schoonmaken....)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...