Ga naar inhoud


LNB houder op WaveFrontier zit weer los


sourceror

Aanbevolen berichten

Beste Sat4allers,

 

Heb zo'n 2 jaar m'n WaveFrontier T90 op het dak staan. Zo'n twee keer per jaar moet ik weer het dak op omdat de LNB houders losschieten.

 

Het opnieuw of steviger vastdraaien van de schroeven in de houders werkt dan weer even.

 

Probleem is volgens mij dat de houders van plastic zijn. De schroef gaat gewoon los zitten in het plastic.

 

Wat zijn jullie ervaringen? En beter nog, hoe hebben jullie het opgelost? Vastlijmen lijkt me geen optie want dan kan je later niks meer veranderen.

 

Graag jullie reactie.

 

Groeten,

 

Mario

DreamBox 7000s - Wavefrontier T90 - 6 LNB's - disenq switch 4-1 - Spaun uncommitted - Pioneer 436-XDE

Link naar reactie
Delen op andere sites


De kwaliteit van een WF is niet echt super.

Ik heb er al diverse gehad.

Als ik mijn T55 die ik nu heb een jaarlijks wasbeurtje geef met spons en water, was ik er een hele lading verf af.

Daar heeft een kwaliteitsproduct van Triax geen last van.

 

Jouw probleem met de houders heb ik geen last van op mijn T55, al vind ik de constructie niet echt super.

Als je er veel vind op hebt, zal het sneller een probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: maja

Misschien zoiets kopen?

Zelf maken zul je bedoelen whistle


Nee, niet zelf maken. Een setje van 4 lnb houders kost 8,95 (ex. verzendkosten) bij een duitse webwinkel. Deze metalen beugels zijn gemaakt van aluminium en zijn tevens in hoogte verstelbaar.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile
Een setje van 4 lnb houders kost 8,95 (ex. verzendkosten) bij een duitse webwinkel. Deze metalen beugels zijn gemaakt van aluminium en zijn tevens in hoogte verstelbaar.


Zijn deze geschikt voor zowel de T90 als de T55? Heeft deze de juiste kromming ? Hoeveel heb je er minimaal nodig ?

Volgens mij moet je deze dan d.m.v. een gaatje boren, vervolgens met bout en moer op de bestaande beugel bevestigen, correct ?

Ik heb trouwens met mijn T55 totaal geen last van het probleem beschreven in het eerste bericht..

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rico H
Origineel bericht van: Smile
Een setje van 4 lnb houders kost 8,95 (ex. verzendkosten) bij een duitse webwinkel. Deze metalen beugels zijn gemaakt van aluminium en zijn tevens in hoogte verstelbaar.


Zijn deze geschikt voor zowel de T90 als de T55? Heeft deze de juiste kromming ? Hoeveel heb je er minimaal nodig ?

Volgens mij moet je deze dan d.m.v. een gaatje boren, vervolgens met bout en moer op de bestaande beugel bevestigen, correct ?

Ik heb trouwens met mijn T55 totaal geen last van het probleem beschreven in het eerste bericht..

Rico


De lnb houders zijn te gebruiken voor zowel de T90 als de T55. De kromming van de stang is geschikt voor de T90. Het lijkt me dat de lnb rail van de T55 een andere kromming heeft dan die van de T90. Hierdoor zou de stang theoretisch iets minder geschikt zijn voor de T55. Het gaat echter om een vrij kort stuk stang. Voor de T90 heb je wat betreft de stang 4 sets nodig.

De stang heeft een diameter van 10mm. Aangezien ik zelf ook niet tevreden ben met de orginele lnb houders en tevens enkele lnb's dichter bij elkaar wil plaatsen en het aantal lnb's wil uitbreiden heb ik een aantal sets besteld. Deze heb ik reeds ontvangen. De bijgeleverde stangen wil ik niet gebruiken, maar vervangen door een aluminium buis van de bouwmarkt.

Inderdaad een paar gaatjes boren in de orginele lnb rail en met boutje-moertje verbinden.

De foto die maja geplaatst heeft (orgineel op een engels sat forum) geeft een goed voorbeeld.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile
De lnb houders zijn te gebruiken voor zowel de T90 als de T55.


Oneens.
Maat is anders, en er staat niet voor niks T55 óf T90 op de houders.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Smile
De lnb houders zijn te gebruiken voor zowel de T90 als de T55.


Oneens.
Maat is anders, en er staat niet voor niks T55 óf T90 op de houders.


Ik heb het hier over de lnb houders en niet over de stang.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Stelletje zuinigerts wat zitten jullie toch te zeuren over €5,95 voor een wave-frontier beugeltje, dat is verreweg nog de goedkoopste vergeleken bij alle andere merken.


4 x €5,95 = €23,80
1 x set alu lnb houders = €8,95
Dit lijkt me toch een behoorlijk verschil. Tevens gaat het hier in eerste instantie niet over het prijsverschil, maar om de mogelijkheid van zuiver afstellen en vastzetten.

Het "pielen" aan een schotel is nou net mijn hobbie en wellicht ook die van anderen. Laat ons lekker "pielen". smile

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile
Tevens gaat het hier in eerste instantie niet over het prijsverschil, maar om de mogelijkheid van zuiver afstellen en vastzetten.


En ik denk dat je de lnb's met de houders op dit rail veel dichter bij elkaar kunt krijgen dan met de standaard houders; op mijn T55 gaat 19/23,5 en 7/9/13 erg moeizaam met de standaard houders..

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rico H
Origineel bericht van: Smile
Tevens gaat het hier in eerste instantie niet over het prijsverschil, maar om de mogelijkheid van zuiver afstellen en vastzetten.


En ik denk dat je de lnb's met de houders op dit rail veel dichter bij elkaar kunt krijgen dan met de standaard houders; op mijn T55 gaat 19/23,5 en 7/9/13 erg moeizaam met de standaard houders..

Rico


Inderdaad. Met de orginele lnb houders op de T90 kan je satellietposities die 3 graden uit elkaar staan ontvangen. Met de alu lnb houders zou dit 2 graden zijn (nog geen eigen ervaring hiermee).

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen, bedankt voor jullie reacties. Begin dus met nieuwe schoeven kopen bij de bouwmarkt. Lukt dat niet dan bestel ik een nieuwe stang met houders.

 

@Smile, ik heb je een PM gestuurd voor het webadres van die winkel.

 

Groeten,

 

Mario

DreamBox 7000s - Wavefrontier T90 - 6 LNB's - disenq switch 4-1 - Spaun uncommitted - Pioneer 436-XDE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...