Ga naar inhoud


LNB houder op WaveFrontier zit weer los


sourceror

Aanbevolen berichten

Ik zit momenteel midden in het proces om ook van die beugels/houders te bestellen bij die webwinkel, maar die site is momenteel "dood"

Misschien als advies (voorlopig) om daar even niets te bestellen

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerlijk gezegd heb ik zelf (nog) geen probleem gehad met het vastzetten van de orginele lnb houders. De 3 schroeven per lnb houder zitten nog altijd goed vast. Mijn motivatie voor andere lnb houders is voornamelijk om het nog zuiverder te kunnen afstellen en om de mogelijkheid te hebben om satellietposities die 2 graden uit elkaar staan te kunnen ontvangen. Tenslotte ben ik ook graag aan het knutselen aan de schotels.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Wat is daar mis mee dan confused Bij andere merken zijn ze toch ook van plastic?


Er zijn ook lnb houders van metaal.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat verhaal over dat ik niet zo blij ben met die plastic dingen is hier te lezen.

Alleen al het feit dat als je de houder op de U-vormige rails verder vastdraait dat dan je LNB "hoger gaat kijken" vind ik vanaf dag 1 al een vreemd iets.

Bovendien heb ik al wel gemerkt dat je met de skew over al je LNBs heen gezien toch altijd een gulden middenweg moet zien te vinden, en ik denk (let wel: ik denk, heb het dus nog niet kunnen testen) dat de hoogte verstelling bij die metalen beugels daar gewoon meer mogelijkheden biedt.

Verder ben ik net als Smile een knutselaar/pieler. Bovendien vind ik aluminium gewoonweg veel mooier dan plastic, maar dat is een kwestie van smaak.

 

vGnp

 

P.S.: Die website is weer bereikbaar, server lag er uit, vandaag contact met die club gehad en de beugels besteld.

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
metalen beugels zijn per defenitie zwaarder en je zult de rail daarom moeten gaan ondersteunen om doorzakken van de rail te voorkomen eek Ze zijn nog niet zo gek die Koreanen wink


Als ik ook iets zeggen mag....

Ik heb de orginele kunststof beugel en aluminium beugel gewogen. Wat blijkt... de aluminium beugel weegt beduidend minder zwaar. Tevens is op de foto (bijlage van maja) duidelijk te zien dat er een nieuwe lnb rail aan de orginele rail wordt bevestigd. Hierdoor ontstaat een rail die sterker is dan alleen de orginele lnb rail.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vGnp,

 

Ik heb je foto's in het andere draadje eens aandachtig bekeken. Klopt het dat ik een kleine bolling zie op de hoofdreflector bij de middelste bouten?

 

Toen ik mijn WaveFrontier in elkaar zette, viel het mij ook op dat de beugels op de achterzijde van de schotel niet precies overeenkomen met de vorm van de schotel. Ik heb dit toen opgelost door een aantal ringen toe te voegen tussen de bovenste bouten van de hoofdreflector en de beugels.

 

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile
@vGnp,

Ik heb je foto's in het andere draadje eens aandachtig bekeken. Klopt het dat ik een kleine bolling zie op de hoofdreflector bij de middelste bouten?

Toen ik mijn WaveFrontier in elkaar zette, viel het mij ook op dat de beugels op de achterzijde van de schotel niet precies overeenkomen met de vorm van de schotel. Ik heb dit toen opgelost door een aantal ringen toe te voegen tussen de bovenste bouten van de hoofdreflector en de beugels.


Dan moet je even een linkje naar die foto plaatsen, want dat kan ik me zo 1-2-3 niet herinneren

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad als Sjaak zegt wel aan te raden de PBS bouten te vervangen door RVS.

 

Toch heb ik ook het idee enige vervorming te zien van je hoofdreflector nabij de middelste bouten.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt die lichte vlekken boven de middelste twee ronde boutkoppen? Ik denk dat dat weerkaatsing van zonlicht of van de flits van het toestel is.

Heb vanmiddag nog vanuit alle hoeken naar dat stuk schotel gekeken of ik iets kon ontdekken, maar zie geen vreemde afwijkingen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad de lichte vlekken boven de middelste bouten en donkere vlekken er onder.

 

Tja, het zal dan wel de weerkaasting van het licht zijn. Het is goed dat je geen vervormingen in je schotel hebt, want dat komt de ontvangst niet ten goede.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...