Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Xs4all only abonnement en ondervind de laatste paar weken veel problemen met de verbinding. Ik heb daarom een email naar de helpdesk gestuurd:

>Hallo,

>

> Ik heb de laatste paar weken regelmatig problemen met mijn internetverbinding.

> Bijvoorbeeld : Ik ben aan het bellen en plots word de verbinding

> verbroken. Ga ik dan in het menu van de fritzbox kijken dan zie ik dat

> ie offline is gegaan en wel probeert in te trainen maar wat blijkbaar

> niet lukt.Druk ik dan op refresh dan kan de fritzbox wel weer in trainen.

>

> Ik hoop dat dit probleem snel verholpen kan worden want het is wel lastig.

>

> Met vriendelijke groet,

>

> Fatfreddy

Beste Fatfreddy,

dit is de lijnmeting voor uw verbinding:

lqd.parameter.actual.bitrate 8000.0 992.0 kb/s

lqd.parameter.attainable.bitrate 8544.0 992.0 kb/s

lqd.parameter.rel.capacity.occupation 93.0 100.0 %

lqd.parameter.attenuation 33.1 16.3 dB

lqd.parameter.noise.margin 7.5 5.3 dB

zoals u ziet gaat dat niet helemaal goed. Het probleem is dat de FritBox verbinding maakt op ADSL 1 snelheid, terwijl de centrale ADSL 2 is. Dit is een bekend probleem en wordt momenteel onderzocht door AVM, de fabrikant van de FritzBox. Helaas zult u daar dus op moeten wachten. Wat u nog zou kunnen proberen is het modem een fabrieksreset geven en opnieuw instellen. Mocht u nog een oude Speedtouch 716 of 780 hebben, dan zou ik u aanraden om die tijdelijk aan te sluiten.

--

Met vriendelijke groet,

XS4ALL Helpdesk

Zijn er hier nog meer die deze problemen met de fritzbox ondervinden ?

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik bel voip maar wat ik raar vind dat het pas de laatste weken begonnen is en daarvoor had ik geen enkel probleem. Wat mij verder opgevallen is, is het feit dat mijn downloadsnelheid ook omhoog is gegaan in deze zelfde periode of ie daardoor ook minder stabiel is geworden vraag ik mij af.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
lqd.parameter.attenuation 33.1 16.3 dB
lqd.parameter.noise.margin 7.5 5.3 dB

Mijn waardes:

Signal/Noise 15 om 8 dB

Ik vind jouw waardes tegen disconnect/retrain waardes aanliggen.
Sluit ook aan bij acties van je modem.

Wellicht zijn er meer mensen aangesloten / geupgraded naar een hogere snelheid waardoor er meer overspraak op de telkabel naar de centrale onstaan is en samen met de hogere intrainsnelheid van je modem betekend dit disconnects en retrains.

Wat kan helpen is de dsl lijn zo kort mogelijk te houden. Fritz gaf op mijn vorige adres hele slechte sync 256 Kbit down of helemaal niet. Terwijl een siemens speedstream vlot 750 Kbit uit diezelfde brakke lijn trok. net zoals een Zyxel: 800 Kbit maar helaas instabieler.

Ook nu geeft mijn Fritz 8 Mb min een bit of 8 en 1 Mbit up min een bit of 4. De speedstream geeft meter strak op 8 Mbit om 1 Mbit.
Dat gecappte ADSL2 verhaal speelt voor mijn centrale wel, die van jou niet.

Altijd vervelend die grensgevallen want de oplossing bereik je of niet of na heel veel ijverig bellen bellen bellen.
Geplaatst:

Zou ik sowieso even doen ja.

Trouwens heb je al gekeken in je fritz bij internet settings en dan DSL gegevens? Veel technische info uit te halen.

Qua dsl training en stabiliteit vallen die Fritzjes mij tegen, maar qua voip en gebruiksvriendelijkheid: TOP!

Geplaatst:

Die mening ben ik ondertussen ook toegedaan. Voip op de Draytek werkt wel maar die heeft de nare gewoonte om nummers die ik te snel intik of in mijn telefoonlijst kies niet altijd volledig over te nemen zodat er af en toe een nummer tussen uit valt.

Geplaatst:

Fritz doet hier (redelijk) goed zijn werk.

We hebben volgens mij minder problemen dan bij het oude modem (een zyxel). Teminste... dat idee heb ik wel. Er waren wat problemen met het oude modem in het verleden en toen besloten ze (xs4all in samenspraak met de vriendin) maar een nieuw modem op te sturen. Oud modem heb ik gewoon weer aan de praat gekregen alleen uiteindelijk wel vervangen met "Fritz" toen deze binnen kwam.

Geplaatst:

Fritz deed hier zijn werk ook goed tot een paar weken geleden zoals je hebt kunnen lezen. Ik heb voor de rest ook niets anders dan lof voor Fritz maar het is wel bekend dat Fritz nogal een gevoelige jongen is en snel van slag kan zijn.

Geplaatst:

Altijd een reden om je oude modem erbij te houden zodat je teminste mogelijkerwijs weer online kan komen. Laten we hopen als het een bekend probleem is dat ze er wat voor vinden en dat we voor toekomstige problemen een oplossing krijgen.

Geplaatst:

Wellicht dat je het al weet/doet: gebruik draytek als modem/router en stel je fritz als voip box only in. Zo deed ik het op mijn oude adres ook. Heb je het beste uit beide werelden.

Jouw DSL line zit tegenwoordig tegen klapperen aan en dan is de Fritz niet je beste maat. De oplossing van de xs4all servicedesk werkt natuurlijk want die weten ook dat de dslcomponent van Fritz de zwakke broeder is.

Ik heb dit zelf trouwens ook al bij Fritz! aangegeven maar de problemen werden op de brakke lijn afgeschoven, wat feitelijk ook klopt want op nieuwe adres werkt het apparaat werkelijk perfect. Tja providers proberen tegenwoordig alles uit de lijn knijpen en hierdoor wordt de dsl aansturing een steeds kritischer factor voor lijnen die voorheen met lagere snelheid prima functioneerden.

Geplaatst:

heb hier soortgelijke problemen, verbinding valt plots weg en komt pas weer terug als de router een reset heeft gekregen. Had dezelfde problemen al toen ik nog een speedtouch 780 had hangen. Heb al heel vaak gebeld en gemaild met de helpdesk, maar tot nog toe geen oplossing helaas. Volgens mij weten ze het zelf niet, ze blijven maar zeggen dat het niet aan de lijn ligt, maar ik heb hetzelfde probleem met verschillende modem/routers van verschillende merken. Wordt er een beetje moedeloos van, ook omdat er maar geen oplossing komt. Ik wacht het nog even af, eind februari loopt mijn abbo af, als het dan niet beter ga denk ik dat ik maar eens een andere provider ga zoeken.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

ca 15 min geleden weer verbinding weggevallen hier, modem gereset en alles werkt weer. Maar weer een boze mail gestuurd naar de helpdesk, al vrees ik dat niemand me daar wil of kan helpen. De laatste mail die ik van ze kreeg was een verzoek om maar te bellen, om alle settings voor de 34325x te doorlopen. pfffffff. Het is dat mijn voip nummer bij hun zit, en dat nogal lastig schijnt te zijn met overzetten, anders was ik al weg geweest bij dat zooitje.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Ik heb hier de Fritzbox van het voorjaar gekregen van Xs4all om te testen vanwege de problemen waar eigenlijk iedereen in het voorjaar last had, inclusief die grote internetstoring destijds.

Maar wat een klote ding is dat zeg, regelmatig uitval/reconnects, de Fritzbox is dan meestal zelf niet in staat opnieuw in te trainen, reset is dan noodzakelijk.

Heb nu weer enkele weken mijn eigen vertrouwde Draytek Vigor 2800 eraan hangen, en totaal geen uitval/reconnects meer.

Mocht er een uitval komen, dan is de Draytek altijd in staat geweest zelf weer in te trainen en volledig up te komen.

Iets wat met de Fritzbox meestal niet goed ging.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen