Ga naar inhoud

AAF ALL IN ONE XMAS EDITION 2008

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: PaulCl
Beeldkwaliteit was in rev600 al veel beter en met deze versie identiek daar hierop gebaseerd. HD zenders zijn bij mij nog steeds problematisch, wel klank, meestal geen beeld en in sommige gevallen beeld na programma +/-.

de fta hd kanalen heb ik allemaal nu uitgeprobeerd en allen zonder problemen draaien.

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

HDMI of scart?

Indien HDMI, wat zijn je instellingen?

Bij mij werkt het zeer problematisch met alle E2 versies die al verschenen zijn. Originele firmware of AAF versies geen enkel probleem.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Geplaatst:

Black ik denk jij er van uit bent gegaan dat ik de image in de flash heb gezet??

Maar nee ik gebruik nog steeds de Harddisk als medium voor Enigma 2 en daarom denk ik zelf niet aan een geheugenprobleem??

Wat betreft de skins dat zijn gewoon de skins die in de addonmanager van aaf staan dus ik neem aan dat deze goed zijn?

Het reloaden van team ducktales is overigens niet alleen bij skin wissel maar ook waanneer ik de enigma 2 standaard installeer op de harddisk en dan de plugins en mbox configureer dus ik weet niet wat er bij mij aan dehand is??

Alles laat zich dus prima installeren maar wanneer ik gebruik ga maken van de het addon menu door plugins te istalleren en daarna reboot onstaat het probleem dat teamducktales gaat loopen

zonder de plugins en mbox draait het prima!!

Maar nogmaals het staat dus niet in de flash maar op Harddisk waar ook de andere enigma mod 3 opstaat en die draait prima met de plugins!!

Dus of het een bug is of niet ik weet het niet??

Overigens de How To al diverse malen doorgenomen en daar geen oplossing gevonden hoor!!

Fijne kerstdagen

Geplaatst:

Ik wil wat experimenteren met enigma. Eens kijken wat het me brengt. Maar dan wel op usb. Zijn er eisen aan de usb stick gesteld? Hoe groot? snelheid?

Een paar andere vragen:

Ik krijg uit de howto de indruk dat partitioneren van de stick aangeraden wordt. Maar als ik dat doe loopt alles vast, verlies ik het contact met kcc, terwijl als ik het zonder partities doe, dan kan ik in ieder geval installeren. Daarna loopt het vast, maar dat zien we dan wel. Ik ben tot nu toe gekomen tot modules loaden en toen niets.

Ik ben totaal blanco met enigma en zo. Ik heb wel wat aaf images in de flash veranderd en ook wat geexperimenteerd met BA, maar verwacht niet teveel van me als je probeert bij te dragen aan mijn experiment.

groeten,

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Geplaatst:
Origineel bericht van: elflamingo
Black ik denk jij er van uit bent gegaan dat ik de image in de flash heb gezet??

Ja , sorry hiervoor.

Kan je misschien iets meer details geven?
Welke skin gedownload? Was de skin al aktief?
Heb je dit ook als je enkel Mbox download?
Hoe meer details hoe beter.
Kan je ook even de crashlog aanhangen? (deze vindt je in /media/hdd/enigma2_crash_xxxxxxxxx.log, ftp moet normaal lukken)

Als je mij even jou werkwijze doorgeeft dan test ik dit hier.
Hopelijk zien we dan waar het probleem zit.

Geplaatst:

wel Black,

na uren en uren testen heb ik toch ook een klein oordeel.

volgens mij zijn een aantal pistes onvoldoende getest.

ik omschrijf mijn probleem en de oplossing.

Ik heb mijn kathi geflashed met AAF XMAS hé. wink

dan start ik op, alle emu's goed gezet, stick mooi de naam SWAP, lijsten erop zoals vermeld.

opstarten, prima.

nu dingen veranderen aan je automount.ini bv. geeft het volgende gevolg : bij het opstarten hangt je box vast bij :loading modules. ja mag nog 100X opstarten zelfs met een pauze van 1 uur, nada.

Het enige wat helpt is je box opstarten ZONDER netwerkkabel.

dan gaat hij perfect door, je moet dan je dns terug goed zetten en je ip settings goed controleren, want bij het menu aaf board : setup : stick : info is hij duidelijk alle connectie kwijt met de usb stick en dus ook met je instellingen.

herstarten met of zonder stick daarna blijft gewoon terug hangen bij loading modules. je moet echt zonder netwerk doen en herflashen, is de enige reddende optie.

maar je kan nu wel terug herflashen met kcc en herbeginnen.

Zo heb ik het nu al 5 keer moeten doen.

eenmaal je de juiste settingslijst erop hebt, netwerk goed, emu goed, draait hij inderdaad stabiel.

maar ik heb een vermoeden dat je nadien bv een nieuwe settingslijst voor je kanalen erop zet er een conflict komt met die SWAP usb en het systeem waardoor zelfs je netwerk instelling en dergelijke gaat flippen.

ik ben nu al bezig geweest zelfs met de automont via osd.

werd als volgt ingevuld :

pc folder : kath

ip van pc = 192.168.2.111

via osd menu :

USBview = DEV

Show/edit nfs-server = NFS1

NFS-server = 192.168.2.111

NFS-remote dir : /kath/

NFS-local dir : /hdd/

NFS-Rsize : 8192

NFS-Wsize : 32768

NFS-option : rw

achter herstart eens gekeken in de automount.ini file :

****start

USBView=Dev

USBMount=/media/usb

MovieMount\Label=DUMMY

RECORD\Label=/hdd/movie

SWAP\Label=/swap

XE2BA\Label=/var/baroot

NFS=-o rw,nolock,intr,soft,udp,rsize=8192,wsize=32768 192.168.2.111:/kath/ /hdd/

****stop

effen 4 seconden iets opgenomen.

opname staat op de kathi en niet op de pc folder.

opname staat nml in map : /tmp/hdd/movie

dus volgens de regels van de kunst maar toch niet goed genoeg precies?

enige tip waarom of hoe we die loading module problemen kunnen oplossen? want iedere keer herflashen bij het minste dat verkeerd loopt lijkt mij niet zo gezond.

greetz

Geplaatst:

werkwijze:

Ik ben een schone Harddisk begonnen die ik op de kathrein heb geformatteerd, vervolgens in vista met easus partitionmanager 4 partities aangemaakt zoals beschreven op het AAF Forum.

1: XBA 2: ENIGMA1 3 : ENIGMA2 4: AUFNAHME

de eerste 3 partities heb ik met KCC veranderd naar een ext2 partitie!!!

Vervolgens met KCC Barry allen in XBA gezet dan het bootmenu geinstalleerd. Daarna in partitie sda2 ( ENIGMA1) E2 mod 3 gezet.

Dan in partitie sda3 (ENIGMA2) Xmas editie AAF gezet.

Vervolgens second bootloader geactiveerd!!!( ik draai aaf2 e als flash)

Dan mijn Kathrein een minuut uit gezet!!

Vervolgens opgestart en de Xmas editie.

Na de gebruikelijke tijd kan ik dan de basis instellingen doen dus de E2 wordt goed geladen.

Wanneer ik nu de settings erin zet en alle goede waarden heb ingevoerd zoals IP en nameserver kan ik via het addonmenu downloaden.

wel wanneer ik dan de Mbox emu en vervolgens mijn cwshare in box zet nog geen probleem. Bij de addons ook mogelijk skins te kiezen en wanneer ik dan via skinselector de gedownde skin kies is het het al mis!! De kathrein start opnieuw op en komt niet verder dan teamducktales en dit blijft loopen.

Daarna opnieuw geprobeerd met opnieuw een kale installatie en alles opnieuw toegevoegd. Geen andere skin gekozen maar dit keer smb aangezet en alle andere configuraties (Mbox en settings )

erin gezet.

Restart gedaan om de boel op te slaan en BAM wederom hetzelfde verhaal!

Ik heb nu nog een keer de harddisk opnieuw ingericht en het systeem geinstalleerd en zal nog een keer testen en je dan de crash file sturen,

Bedankt vast voor het meedenken

Geplaatst:

@SatMann,

Die loading modules is echt iets wat ik nog niet heb mee gemaakt.

De reden kan ik je ook niet vertellen.

Ik heb gezien of the AAF-forum dat er een topic is van iemand met het zelfde probleem.

Misschien komen ze daar erachter.

Dan je NFS mount probleem.

Mij lijkt het dat de NFS mount niet werkt.

Het best test je dit in een telnet sessie dan zij je ook waarom de mount niet werkt.

Als ik het goed gelezen heb dan maar je een NFS mount naar je pc.

Draai je op je pc een NSF-server? Indien niet dan zal daar je probleem zijn.

Geplaatst:

Hi Black,

het is dus echt een serieus probleem.

Ik moet dus echt continue herflashen als ik maar iets durf te veranderen.

wat ik wel kan zeggen is dat als je herstart met de usb stick eruit en netwerk eruit, je toch in je lcd ziet staan USB.

das heel raar, en automatisch wordt een nieuwe dns erbij gezet, die wel verkeerd is voor mij netwerk.

Het lijkt echt wel raar.

PS: ik draai geen nsf server, maar als ik nu naar een nas server van het merk links*s wil opnemen, veronderstel ik dat dit via automount moet gaan hé, of ben ik hier helemaal aan het klutsen :-)

greetz

Geplaatst:

Ik hoop ook dat er een oplossing komt voor je probleem.

Ja NFS-mount op een NAS moet gaan.

Hier werkt de NFS-mount naar een SBLAN2 toch.

Geplaatst:

@elflamingo,

Ik heb even de skins gedownload en getest.

En inderdaad sommige werken niet en geven een groen scherm.

De MX5 en AAF.Dark.Glass skins werken wel.

Indien je dit voor hebt hoef je niet opnieuw te installeren. (doe het volgende terwijl je kathy blijft hangen)

Ga met via FTP naar /usr/local/share/enigma2/ en open de file settings met een gepaste unix editor.

Zoek naar het volgende: config.skin.primary_skin=xxxxxxxxxxx

Verwijder de lijn volledig en save de file.

Nu nog uploaden (als dit nog niet gebeurd is) en wachten of rebooten.

Het kan soms tot nog 2 groene scherme lijden eer de nieuwe settings zijn overgenomen.

Door deze lijn te verwijder neemt de kathy terug de default skin.

Nu kan je weer verder.

Geplaatst:

@black

bij de flash versie zijn er nog geen skins te downloaden.

kan je die op een andere manier op je swap usb krijgen?

ik ga nu nog eens testen op mijn nas server ipv op de pc.

hopelijk lukt het eens, want ik begin stilaan haaruittrek verschijnsels te krijgen crazysmile

by the way, kan jij eens je automount.ini posten of pm?

dan kan ik vergelijken wat er mis gaat bij de mijne.

thx

Geplaatst:

Mijn amount.ini (voor flash en USB):

USBView=Dev

USBMount=/media/usb

MovieMount\Label=DUMMY

RECORD\Label=/hdd/movie

SWAP\Label=/swap

XE2BA\Label=/var/baroot

NFS=-o rw,nolock,intr,soft,udp,rsize=8192,wsize=32768 192.168.123.120:/mnt/test/ /hdd

Even wat uitleg.

/mnt/test is een dir op mijn NAS die het IP 192.168.123.120 heeft.

Je kan de skins van USB image gebruiken in de flash ALS je de usb met SWAP gebruikt.

Kopie de map met de skin naam (vb. AAF.Dark.Glass) van usb-image /usr/local/share/enigma2/AAF.Dark.Glass naar /var/swap/Skins/ flash image.

Nu nog rebooten of Reload en dan zou je de nieuwe skin kunnen selecteren en activeren.

Geplaatst:

wel black,

die skins werken ook niet bij mij.

ik heb dus de map AAF.Dark.Glass op mijn stick gezet zoals je vermelde.

daarna skin gekozen en dan moet je de GUI herstarten, wel deze blijft inderdaad gewoon bij de team ducktales gewoon in loop doorlopen en doorlopen.

dus saar is iets ook mis mee vrees ik.

pffff. al de hele dag bezig en ik vind het soms zo eeuwig lastig omdat er werkelijk weer zoveel problemen gemeld worden....iedere kathrein is toch dezelfde? waarom zoveel verschillen?

enfin,

terug flashen voor de 40ste keer.

update, kheb dan maar je raad gevolgd zoals je elflamingo gaf. en via ftp die skinlijn eruit gehaald en herstart.

start op en geeft dus groen scherm, dus eerst keer afgewacht, en dan startte hij weer goed op.

greetz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen