Gast Black_64 Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 De niet werkende skins zijn van de addon server verwijderd. Dus dat is al 1 probleem minder. Ze worden aangepast en als ze werken komen ze weer beshikbaar. Blijkbaar waren sommige skins nog niet aangepast aan de nieuwe rev. @satmann, Ik heb dit even getest en inderdaad een groen scherm. Dit is mijn fout. Ik heb er geen rekening mee gehouden dat de flash image zo kaal mogelijk is om ruimte te besparen. Daarom ontbreken er enkele fonts voor die skins. Dus wat betreft de skin kopie moet je juist hetzelfde doen als voor de fonts. Kopie alle fonts van de usb image /usr/local/share/fonts/ naar /var/swap/fonts/ flash image.
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Wel Black nadat ik de totale E2 image nogmaals geinstalleerd heb en de settings en Mbox erop gezet en vervolgens de plugin in de plugin browser geupdated heb is er nog steeds een goede werking. Om een connectie naar mijn pc te maken heb ik netmod geintalleerd en vervolgens gerestart en jawel hoor Kathrein blijft hangen!!! Team ducktales en verder niets het blijft loopen! Ik heb dus geen skin meer veranderd alles verder standaard gehouden. De kathrein komt er dus niet meer uit en restarten wat ik wil het blijft een loop. Mijn idee is dus dat het misgaat bij de mount naar de PC via netmod? maar alleen de smb installeren in de addons is niet voldoende om mijn PC te zien dus het lijkt me wel nodig deze te installeren? Hopenlijk heb je iets aan deze info? Ik zal de crashlog erbij sturen Met vriendelijke groet
Gast Black_64 Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Origineel bericht van: elflamingo Om een connectie naar mijn pc te maken heb ik netmod geintalleerd en vervolgens gerestart en jawel hoor Kathrein blijft hangen!!! Waarom installeer je netmod? Deze zit er toch standaard in. De crashlog die je aanhangt is niet de juiste. (deze geeft niet de reden van de loop aan)
Gast SatMann Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 @elflamingo wanneer je box blijft hangen bij loading modules moet je gewoon eens je netwerk uittrekken en herstarten. Ik kan zeker zeggen dat je bij automount niets mag veranderen aan de automont.ini file via ftp, dan heb je zeker prijs. je moet via het osd gaan. ik probeer al de hele avond mijn nas server te bereiken en na 30 keer herflashen boven op de andere 30 keer, heb ik het voorlopig stil gezet. de picons werken goed, die staan nu allemaal op de stick. greetz
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Black dit is de crash file die je hebt aangegeven in een vorig bericht. nl. van /media/hdd/enigma2_crashlog dus wanneer je een andere locatie bedoelt verneem ik het graag! Waarom ik netmod installeer is omdat met de smbfs in de Enigma2 zelf ik geen enkele verbinding krijg met willekeurig welke PC en in de mediacenter alleen mijn Harddisk aan de kathrein wordt weergegeven, ik wil namelijk graag streamen vanaf de PC zoal dat ook met de mod 3 versie en mod 4 versie mogelijk was. Wanneer ik iets over het hoofd zie verneem ik het graag?? Bij de automount wordt namelijk ook alleen mijn harddisk van de kathrein getoond.
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Satman, mijn box blijft niet hangen bij loading modules maar bij team ducktales maar ik zal het even goed proberen met de internet connectie los. bedankt voor het medenken allemaal!!
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Oke ik heb wederom de E2 Xmas editie opnieuw geinstalleerd en alles kaal gelaten, alleen de Mbox en de settings geinstalleerd. Werkt prima vervolgens de smbfs aangezet in het betreffende menu en mijn werkgroep er in gezet. Inderdaad heb ik gezien dat er in de extended menus staat dat netmod automatisch opstart. Mijn box opnieuw opgestart en inderdaad zonder problemen een goede opstart! Maar in willekeurug welke map of mount ik kijk geen PC te vinden ?? Iemand een idee het gaat dus om de smbfs mount!! zoals in de howto beschreven in chapter 6.3. Het gaat dus om het streamen van PC naar de kathrein . Kan op AAF forum niet vinden erover want daar schijnt alles te werken?? Tevens is mijn grote vraag de automount laat alle mounts zien behalve de mount naar mijn PC en ook wanneer ik wil opnemen gaat dat standaard naar /hdd/movie en volgens mij is dat het flash geheugen?? ik zou dat graag naar mijn usb harddisk hebben.
Gast Black_64 Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Origineel bericht van: elflamingo Tevens is mijn grote vraag de automount laat alle mounts zien behalve de mount naar mijn PC en ook wanneer ik wil opnemen gaat dat standaard naar /hdd/movie en volgens mij is dat het flash geheugen?? ik zou dat graag naar mijn usb harddisk hebben. Om je usb hdd te gebruiken om op te nemen moet je er een map /movie op aanmaken. Vervolgens rebooten en normaal zou die dan klaar zijn om op te nemen. let op dit is enkel voor de USB-image. Voor de flash image moet je usb hdd het label RECORD hebben. Ik had altijd gedacht dat samba diende om je mappen van je box in windows te zien. Zodat je deze met de verkenner kan benaderen. Ik weet niet of het dus andersom werkt. Volgens mij moet je op je pc een NFS-server starten en dan een NFS-mount aanmaken op je box.
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Black ik heb op de usb harddisk reeds een map movie en die werkte prima in mod 3 en mod 4 versie van E2. Ik heb alleen de partitie waarin de E2 staat gewist en daar E2 Xmas version in gezet dus wat structuur betreft geen verschil. Ik ga nu mijn USB harddiskpartitie waarin ik opneem wijzigen naar een ext2 formaat misschien dat dat helpt ondanks dat in de vorige versie een fat32 partitie genaamd aufnahme met de map movie erin voldoende was/ Ik heb dus 4 partities op een 500 gig HD. 3 daarvan zijn voor het systeem en sda4 was voor aufnahme. Verder in de vorige versie kon je met de smbfs activatie via netmod inderdaad de mappen op je PC zien en daaruit kon je dan kiezen via de mediaplayer welke film je wilde afspelen dus niet met nfs! Zo wordt het nu ook in de howto uitgelegd!! dus ik ga evan uit dat dit een bug is!! Ben op AAF ook aan het zoeken maar helaas ook nog geen bevredigend resultaat. Samen komen we er wel uit
Gast Black_64 Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Kan je even naar je /usr/automount/amount.ini kijken. Deze zou er zo ongeveer uitzien: USBView=Dev USBMount=/media/usb MovieMount\Label=DUMMY RECORD\Label=/hdd/movie SWAP\Label=/swap Kan zijn dat je dat al gedaan hebt.
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Daar staat hier wat anders in hoor USBView=Dev USBMount=/mnt/usb MovieMount\Dev=/hdd NFS=-o rw,nolock,intr,soft,udp,rsize=8192,wsize=32768 192.168.0.1:/mnt/ /media/hdd/nfs en betreffende die laatste regel nfs mount die krijg ik terwijl die niet gebruikt wordt en ik jeb al verschillend eopties geprobeerd daar maar ik krijg hem niet aan het opnemen in de grootste partitie van mijn usb harddisk sda 4 die ik ook een ext2 format gegegeven heb HIj neemt op in sda 3 die veel te krlin is om in op tenemen] groeten
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Ik heb nu in de instellingen van de mounts de usb =dev vervangen voor usbview is part en het lijkt erop dat het nu werkt. Ik heb de automountini van de mod 3 E2 versie erin gekopieerd/ USBView=Part USBMount=/mnt/usb MovieMount\Dev=/hdd Nu neemt de kathrein keurig op in de map movies op de 4de partitie van mijn usb harddisk sda4 lag dus waarschijnlijk aan de usbview instelling?? Dit probleem is dus opgelost nu nog het smb probleem?? In de vorige versie moest je zelf netmod installeren en in deze staat hij er al in als ik het goed begrijp? Maar het mapje smb in media /smb verschijnt niet na de restart. Wanneer ik netmod installeer dan start de kathrein niet meer op dus dat kan ook niet. Kan jij mij vertellen waar netmod geintalleerd staat? dan kan ik het verwijderen en met de install uit de plugins het van de server er opnieuw in zetten? Deinstaleren via het menu gaat niet want hij laat het niet zien?
elflamingo Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 Wel hier nog aan het spelen met de smbfs instellingen maar in vergelijking met de mod 3 versie wordt er niet gemount tussen de kathrein en willekeurig welke PC . er ontstaan ook geen mapjes die wel in mod 3 gecreeerd worden staat er soms iets fouts in een script zoals if [ -e /lib/modules/fuse.ko ] && [ $netmod == 'y' ]; then IP="`ifconfig | grep inet | grep Bcast | cut -d : -f 2 | sed 's/ Bcast//' | sed 's/ //'`" echo "set IP $IP in smb.conf" sed -e "s/192.168.178.1/$IP/g" -i /var/root/.smb/smb.conf echo "start netmod" insmod /lib/modules/fuse.ko Ik kan namelijk in telmet ook geen fuseon commando's geven. Hopenlijk lukt het nog iemand.
Gast SatMann Geplaatst: 26 december 2008 Geplaatst: 26 december 2008 @black net effen nog iets willen doen nml : **** Dus wat betreft de skin kopie moet je juist hetzelfde doen als voor de fonts. Kopie alle fonts van de usb image /usr/local/share/fonts/ naar /var/swap/fonts/ flash image. **** UPDATE : ik heb een map met echt .ttf gevonden in /usr/share/fonts zal wel dit zijn zeker? UPDATE2 : het was dit en het werkt nu. bedankt maar onder de map usb image map bestaat geen fonts hoor. enkel onder /etc/fonts/ vind ik iets terug nml een map conf.avail en conf.d en file fonts.conf en file fonts.dtd is het dat wat je bedoelt? thx
Gast geba Geplaatst: 27 december 2008 Geplaatst: 27 december 2008 Hallo allemaal, Deze versie ziet er uit als een interessant image, daar ga ik volgende week eens mee spelen. Weet iemand of het nu ook mogelijk is om op een (bijv. via NFS gemounte externe schijf) op te nemen? Thx!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen