Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij een kennis is zijn router niet te verbinden...

Ik heb die routers meegenomen en probeer die op mijn installatie, 2xPC(win-XP & Win-98) met router, te installeren.

Ook bij mij lukt het niet...

Moet ik eerst geen disconnect doen van mijn modem en router en PC??? (winipcfg?)

Zijn 1ste router is een BELKIN 4port ethernet 10/100, met install CD. Via installCD geen connect PC<=>Router.

Belkin Router’s address (default = 192.168.2.1) in de adres balk van IE geeft geen resultaat.

Ik heb crossed en sraight-on kabels tss PC & Router geprobeerd.

Leds op router: Power; Wan/modem; connected en dan de aangesloten poort lichten op.

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Geplaatst:

tussen routerhub en PC steeds straight kabels.Ip address is normaal 192.168.1.1 (na factory reset);Anders in een dos box eens ipconfig/all ingeven.Je krijgt dan het ip van je PC en de gateway is het adres van de router.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

De laatste (bijna alle) routers van tegenwoordig, die ik ben tegen gekomen, hebben allemaal een functie ingebouwd dat het niet meer uitmaakt wat voor een (normal/cross)kabel je er op aansluit.

Met andere woorden de UTP-kabel zal hoogst waarschijnlijk geen problemen geven/opleveren. Als alle lampjes (LAN verbinding) gewoon gaan branden is er gewoon een verbinding.

Geplaatst:

Kijk eens of je pc een ipnummer krijgt van de router.

Kijk dan wat het ip is van de gateway en probeer met dat ipnummer te connecten met de router.

Je kan de router ook via een knopje resetten naar factorysettings en dan moet je zeker verbinding kunnen maken.

Geplaatst:

Ik heb mijn router, die perfekt werkt; vervangen door die Belkin van die kennis.

De leds zoals eerder gezegd lichten op.

Ik heb een router reset gedaan en dan de installatie CD voor aut. setup gebruikt: geen verbinding router PC.

Ik heb dan op de adreslijn van IE7 het ip adres van de router 192.168.2.1 ingetypt en krijg geen verbinding.

Ook bij TCP/IP dit adres ingevuld en geen verbinding...

Ik vermoed dat dit ding naar de eeuwige jachtveldenis!

Sluit ik dit systeem aan op eenW-98PC, en doe ik WINIPCFG, dan krijg ik de foutmelding van DHCP...

Of moet ik in de PC, de IP adressen eerst wissen alvorens de nieuwe IP adressen ingelezen en gebruikt worden???

Geplaatst:

Begin maar eens met posten van exacte modelcode van belkin.

Die staat op het type plaatje.

Het zal niet de eerste keer zijn dan een router verward wordt met een accesspoint.

Bij TCP/IP mag je alles invullen behalve 192.168.2.1

Vul hier bij voorkeur iets in als:

192.168.2.111

255.255.255.0

En de rest leeg of automatisch. Dus geen default gateway, automatic dns.

Kabels: altijd straight en aansluiten op 1 van de lan aansluitingen, dus *niet* op WAN.

Zit er maar 1 aansluiting op de Belkin dan is het een accesspoint.

Ter controle of 1 en ander werkt voer je in een dosbox een ping naar 192.168.2.1 uit. Als daar reactie op komt kun je verder.

De cd ben je niet nodig voor de installatie, apparaten van belkin bevatten een webui.

Toets dus hierna in explorer 192.168.2.1 in en er zal toch echt iets moeten komen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers

Belkin Router’s address (default = 192.168.2.1) in de adres balk van IE geeft geen resultaat.

Dat is geen garantie dat de gateway ook daadwerkelijk dat ip heeft.
Je kan die nl zelf aanpassen.
Reset de router, dan komt hij wel in default te staan. (meestal 15 a 30 seconden de resetknop indrukken)

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Op het typeplaatje hing dubbelzijdige zelfklever... brrrr die smurrie opgelost en gezien dat het een: Belkin 4-port router is version 4000DF, N1011 Model F5D5231-4 (made in China)

Moeten er bij de manuele installatie geenDHCP enz ingegeven worden?

Geplaatst:

nee, eerst niet.

eers manual ip op 192.168.2.111, subnetmask 255.255.255.0, geen default gateway en de dns op automatic laten staan.

Voor zekerheid pc maar even restart laten maken, en niet vergeten om de virusscanner en of firewall tijdelijk te disablen. Die willen wel eens vervelend gaan doen als de iprange ineens aangepast wordt.

Poort van aangesloten kabel moet oranje zijn. Als er traffic doorgaat knippert deze oranje. Heb je groene connectie dan heb je rotte kabel of een mega ouwe 10 mbit netwerkadapter, of een ultra moderne die in standby/uit staat smile

Daarna via iexplorer naar 192.168.2.1

Dat moet nu prima werken, zoniet: factory reset uitvoeren als volgt:

Router moet aanstaan, vervolgens met paperclip oid 5 seconden lang de reset button ingedrukt houden. Hierna knipperen even alle ledjes en vervolgens blijft powerled even knipperen. Als deze weer steady is moet het toch echt gaan lukken!

Letop! 1 seconde indrukken is een reboot van apparaatje, in dat geval knippert alleen even de powerled!

Geplaatst:

Bedankt vr de tips...

Ik heb geprobeerd Uw advies van IP enz tevolgen, maar bij Win-XP kan ik als ik man.IP adress kies geen autom DNS toewijzen...

Dus het lukt niet en dit krijg ik als ik probeer te connecten op internet:

================================

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:

Uw computer is niet met internet verbonden.

Er zijn problemen op de website opgetreden.

U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:

Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

De internetverbinding is verbroken.

De website is tijdelijk niet beschikbaar.

De DNS-server is niet bereikbaar.

De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.

Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Voor offline gebruikers

U kunt nog steeds geabonneerde feeds en sommige onlangs bekeken webpagina's weergeven.

Geabonneerde feeds weergeven

Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Feeds en vervolgens op de feed die u wilt weergeven.

Onlangs bezochte webpagina's weergeven (werkt mogelijk niet voor alle pagina's)

Klik op Extra en vervolgens op Offline werken.

Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Geschiedenis en vervolgens op de webpagina die u wilt weergeven.

============================

Als ik in IE7 vlg adres intyp: 192.168.2.1:

Internet Status: Connected !!!

Status:

You will need to log in before you can change any settings.

Version Info

Firmware Version

3.01.03

Boot Version

2.02.154

Hardware

F5D5231-4

Serial No.

508B1800317

LAN Settings

LAN MAC

00-0E-2E-66-0B-02

IP address

192.168.2.1

Subnet mask

255.255.255.0

DHCP Server

Enabled

Internet Settings

WAN MAC address

00-0E-2E-66-0B-03

Connection Type

Dynamic

Subnet mask

255.255.240.0

Wan IP

84.197.112.162

Default gateway

84.197.112.1

DNS Address

195.130.130.133

Features

NAT

Enabled

Firewall Settings

Enabled

--------------------------

Dus ie zegt verbonden met web, maar toch geraak ik er niet op???

DNS instelling???

En ik zit in de modem instelmenu.

Hoe geraak ik nu verder?

Geplaatst:

Je hebt dus telenet smile

Ok, je wan kant werkt dus alle instellingen mbt wan kun je negeren.

De lan moet ook goed zijn want er staat duidelijk dhcp on.

Zet nu de lan interface van de pc maar weer op automatic ip en dns.

Start de pc opnieuw op en post de resultaten eens van ipconfig /all in een dos venster.

In datzelfde dosvenster kun je ook nog eens een ping naar

195.130.130.133 uitvoeren. Daar moet je een reply op krijgen. Zoniet dan is de dns server van telenet onbereikbaar en daarmee werkt je internet dus ook niet.

Probeer dan volgende eens in adresbalk explorer: http://216.239.59.104/

Als goed is krijg je dan www.google.nl, zoniet:

Ping ook eens naar 192.168.2.1, die moet ook bereikbaar zijn.

Als dat niet lukt dan zit de oorzaak in een firewall blokkade.

Dit kan per ongeluk in de belkin router staan, maar als je daar factory reset op hebt uitgevoerd hoef je daar ook niet meer in te gaan zoeken.

Dan kan het ook nog door een virusscanner/firewall op de pc zelf veroorzaakt worden. Schakel die dan tijdelijk maar eens uit en kijk of er nu wel geinternet kan worden.

suc6

Geplaatst:

heb je de reset knop reeds gebruikt ???? was op een vorige reply aangegeven - maar je hebt niet bevestigd of dit reeds is uitgevoerd -

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Hoe ga ik in Win-XP in dosprompt/dosmode?

In "start/uitvoeren/IPconfig /all" krijg ik kortstondig een dosvenster zonder mededeling dat direkt verdwijnt???

Start - uitvoeren - cmd [enter]
Er opent nu een dosbox.
Type in dosbox nu: IPconfig /all

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen