Ga naar inhoud

[ DSR 7005 ] Updaten via seriele kabel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn DSR 7005 heeft enige tijd zonder harddisk gedraait, maar nu zijn alle menu's weg. Er is enkel nog beeld, maar geen balken e.d. meer.

Ik denk dat de firmware beschadigd is.

Over het updaten van dit apparaat is enkel te vinden dat dit via de lucht kan (speciaal kanaal) maar dit kanaal kan ik niet instellen omdat ik geen menu's meer heb.

Is er een tool om deze ontvanger te updaten/flashen via serieel aansluiting op de achterkant?

Mvg,

Jeroen

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Ja, de onderste heet "TV" dit klopt toch?

Een Reset (standby vasthouden, dan aanzetten) geeft OTH 0% en hij doet nu na 30minuten nog steeds geen procent erbij; vast?

DUs mijn hoop is gevestigd op een firmware inlaad handeling; weet iemand waar firmware + tool te krijgen is?

Heel erg bedankt

Geplaatst:

Inderdaad, eerst even kijken of je de juiste SCART-uitgang gebruikt.

Je hoeft niks in te stellen in het menu voor een update. Schakel de schakelaar aan de achterzijde uit, wacht even, schakel de schakelaar aan de achterzijde weer aan terwijl je gelijktijdig de Standby knop aan de voorzijde ingedrukt houdt. De OTA update zal nu automatisch starten.

Geplaatst:

Maar waar haalt zijn update dan vandaan? Kent hij mijn LNB's en switches wel?

Als ik via serial verbind krijg ik een prompt:

ivoTerminal>

Daar kan ik help toetsen, dan krijg ik een lijst met commando's, is een van deze misschien de update functie? Of via Xmodem?

Geplaatst:

Ik zou alle switches er tussen uit halen en de ontvanger rechtstreeks op de lnb aansluiten die gericht staat op 19,2 graden oost (Astra 1) en vervolgens de OTA update starten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen