Hans4 Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Iemand al ervaring met de nieuwe smalle Inverto multiconnect LNBs? Hoe zouden ze zich verhouden tot de Alps? Op papier lijken ze beter, maar meten is weten ... Achtergrond: ik denk aan het vervangen van mijn vaste 60cm triax met 1 Alps LNB door de BigBisat met tenminste 4 quad LNBs (wie weet 8, twijfel nog over de switches)door een Visio BigBisat om een betrouwbaarder HD ontvangst te krijgen (dan op mijn rotor) en bovendien een 2e twin tuner eraan te kunnen hangen. HansVU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D
dutchandrew Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Heb ze besteld, hoop je binnenkort meer te kunnen vertellen. Ik wil nog wel graag weten hoeveel graden de lnb's verdraaid (offset) moeten worden voor astra 2,3 en hotbird. Het lijkt me een mooi systeem, daar dat het in iedere bestaande lnb houder geplaatst kan worden.
Gast DreamSat06 Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Origineel bericht van: dutchandrew Heb ze besteld, hoop je binnenkort meer te kunnen vertellen. Ik wil nog wel graag weten hoeveel graden de lnb's verdraaid (offset) moeten worden voor astra 2,3 en hotbird. Het lijkt me een mooi systeem, daar dat het in iedere bestaande lnb houder geplaatst kan worden. Wat zijn je ervaringen met deze LNB? Groet
edbe Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 ja inderdaad heb je ze al binnen, ik ben ook reuze benieuwd naar de uitslag 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
paqbro Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Aangezien je ze in je handtekening hebt staan , wat zijn je ervaringen met de inverto lnb's. Heb al wel 2 alps twin en 2 alps quad lnb's besteld, hoop daarom dat alps beter is. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Ou-Tannu Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 vraag ik me ook af.. de Alpsjes zijn wel iets duurder.. maar als de inverto's net zo goed passen.. en werken op meerdere LNBs wordt dat ietsje toch wel wel een beetje meer dan een ietsje Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
jacksparrow Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Heb ze zelf ook besteld en hoop ze voor het weekend binnen te krijgen. Zodra ze erop zitten doe ik even verslag Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
cashnoflow Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Heb er sinds twee weken 4 in gebruik. Zijn inderdaad smal. Voor 1 alps voor de 9e heb ik er nu twee voor de 7e en 9e. Idem voor de 16e. Past beter dan de alps tussen de 13e en 19,2e. Zijn ook gevoeliger, in ieder geval bij droog weer. Bij regen of nat weer stukken minder dan de alps (ligt niet aan instelling schotel).Het beeld is dan al snel totaal weg. Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e
Ou-Tannu Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 als ik t zo lees zijn de Alps raketjes gemiddeld gezien een betere optie? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Tuneboy Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Kun je die nieuwe inverto's dichter bij elkaar zetten dan die Alp's ? of is de afstand hetzelfde tussen 2 LNB's?
paqbro Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Op de bigsat gaat dat niets uitmaken omdat de lnb-beugels elkaar eerder raken dan de lnb's onderling. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Tuneboy Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Heb zopas een artikel gelezen waarbij men zo een inverto multiconnect beugel OP een Big Bisat gebruikt. Zo kan men wel satellieten pakken met een verschil van 2° op de big bisat. (Indien je de ultra smalle rocket feeds gebruikt van inverto) Iemand al ervaring met zo een opstelling?? Thx
Gast DreamSat06 Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Ter info: ik heb enige dagen geleden de MultiConnect LNB (Single en dus met 23mm smalle hals) van Inverto vergeleken met de ALPS LNB (single). Ik heb de smalle ALPS LNB (met 40mm hals) vooraf gemeten mbv de DM800 op diverse zenders en satellieten (draaibare opstelling). Daarna de MultiConnect LNB (smalle hals) van Inverto nogmaals deze zenders en satellieten gemeten, Tot slot nogmaals deze zenders en satellieten gemeten, toen ik weer de Alps LNB terug had geplaatst. De waarden van de ALPS-LNB vooraf en achteraf waren nagenoeg gelijk dus is de meeting reproduceerbaar. Het weer was stabiel. Mijn voorlopige conclusie: De ALPS LNB en de MultiConnect LNB geven dezelfde meetresultaten (SNR, AGC en BER). De SNR varieerden +/- 0,4 db (dus verwaarloosbaar).
Tuneboy Geplaatst: 6 maart 2009 Geplaatst: 6 maart 2009 Alvast bedankt voor de info. Ben namelijk nog aan het twijfelen aan welke ik de voorkeur zal geven. Ik denk dat het de inverto's zullen worden maar ik wacht nog af.
Tuneboy Geplaatst: 15 maart 2009 Geplaatst: 15 maart 2009 Hallo, Zijn er ondertussen nog meerdere gebruikers die werken met deze smalle 23mm inverto LNB's en die mij kunnen adviseren welke ik nu zou kopen? De Alp's of Inverto's ? Heb ondertussen een Big Bisat gekocht waar deze op moeten komen. Zit er mee dat deze even goed presteren in droog weer ten opzichte van de alp's maar dat bij slecht weer de inverto's tekort schieten ten opzichte van de alp's. Thx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen