jacksparrow Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Beetje later dan beloofd maar bij deze mijn korte review: - Zeer makkelijk te installeren. - Minimum aan lange kabels, de kabeltjes welke erbij geleverd zitten zijn precies lang genoeg en kunnen meteen naar de op de beugel te klikken 4-weg diseqc switches (mits gekozen voor de basis kit want in de goedkopere kits zitten de beugel en de diseqc switches niet bijgesloten. -Zeer goed uit te richten door het draaibare/kantelbare systeem. Echter.... Ik heb mijn vertrouwde triax multifeedbeugel met edision lnbs's weer teruggeplaatst. Waarom zul je je afvragen. Deze set is duidelijk gemaakt voor schotels van max 88cm ZONDER rotor. Op mijn Triax 110 met rotor moet ik toch te vaak naar mijn zin de rotor op zwakke sats (ik doe aan feedhunting) bijstellen gezien de zeer smalle feedhorn van de lnb's ook trilt de beugel nogal flink bij het wisselen met de rotor. Kortom een geweldig innovatief systeem maar in mijn opinie wel voor een vaste opstelling in niet ideal voor de wat grotere wokken :-) Misschien niet de juiste plaats om te noemen maar mijn setje staat reeds voor een zeer leuk prijsje te koop bij de afdeling marktplaats hier :-) Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Tuneboy Geplaatst: 21 maart 2009 Geplaatst: 21 maart 2009 Hhmmm dus voor mijn big bisat zou ik dan beter gaan voor de welgekende Alp LNB's aangezien ik hier al gelezen heb dat die nogal wispelturig zijn en minder presteren in slecht weer?? Zijn er ook nadelen aan de Alp's buiten dat die een stukje groter zijn dan de inveto multiconnect's?? Alvast bedankt
paqbro Geplaatst: 22 maart 2009 Geplaatst: 22 maart 2009 Ik heb hier nog geen nadelen kunnen ontdekken. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Tuneboy Geplaatst: 23 maart 2009 Geplaatst: 23 maart 2009 Heb deze vraag eens gesteld aan een bekende internetwinkel en die citeerden: " Zowel onze leverancier als onze technieker hebben de Multiconnect LNB's getest en vastgesteld dat deze merkelijk beter zijn dan de ALPS LNB's. Verder hebben we nog geen negatieve reacties ontvangen, alleen maar positieve." Dusja zijn dan weer tegengestelde meningen als sommige gebruikers hier. Ik zou 3 quad LNB's moeten kopen dus daarmee dat ik zeker wil zijn dat ik de juiste keuze maak. Komt samen toch op meer dan 100€ dusja... Indien je de site wil weten pm me maar. Greetz
Rog Geplaatst: 31 maart 2009 Geplaatst: 31 maart 2009 Sorry al vast mocht ik dit in het verkeerde topic zetten maar ben benieuwd of de inverto lnb 0,2 bij regen sneller uitvald in vergelijking met de gewone standaard alps 0,3 lnb?
Tuneboy Geplaatst: 1 april 2009 Geplaatst: 1 april 2009 Naar horen zeggen presteren de nieuwe inverto's multiconnect slecht wanneer het regent. was ook aan het twijfelen omdat meerdere winkels deze aanbevelen maar de ervaring van gebruikers vertrouw ik meer dan sommige winkels dus denk ik dat ik voor de Alp's ga. Daar is nog geen enkele miserie mee geweest en altijd goed gewerkt.
Rog Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Hoe doen de standaard inverto's 0.2 lnb het dan ten opzichten van de alps? vallen die ook gauw uit bij regen dan?
Tuneboy Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Het enig dat ik weet is dat de alps zowel in goed als slecht weer " goed" presteren daarom dat mijn beslissing gevallen is op de alps. ook omdat die goed passen op een big bisat. Normaal gezien maakt inverto geen slechte LNB's en kan je zeker niet miskopen met de standaard 0.2 LNB van inverto. (Black Ultra type denk ik) aleen die multiconnects heb ik geen vertrouwen in. Greetz
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Citaat: Hhmmm dus voor mijn big bisat zou ik dan beter gaan voor de welgekende Alp LNB's aangezien ik hier al gelezen heb dat die nogal wispelturig zijn en minder presteren in slecht weer?? Iedere LNC presteerd minder in slecht weer dan in mooi weer.
Rog Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Dus de standaard single en twin lnb's inverto(black premium) geven dus gewoon nog goed beeld waar naar te kijken vald bij regen dus het verschildt niet veel met de alps?
Tuneboy Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Citaat: Hhmmm dus voor mijn big bisat zou ik dan beter gaan voor de welgekende Alp LNB's aangezien ik hier al gelezen heb dat die nogal wispelturig zijn en minder presteren in slecht weer?? Iedere LNC presteerd minder in slecht weer dan in mooi weer. Ben ik volledig mee akkoord maar dan nog is er veel verschil ALS het regent tussen verschillende merken en types. Sommigen vallen al uit bij een klein beetje regen terwijl anderen bij datzelfde weer het gewoon blijven doen.
Tuneboy Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Origineel bericht van: Rog Dus de standaard single en twin lnb's inverto(black premium) geven dus gewoon nog goed beeld waar naar te kijken vald bij regen dus het verschildt niet veel met de alps? Zoals Ijzerbout al zei waneer het echt regent gaat iedere LNB minder goed zijn werk doen. Het hangt natuurlijk ook af van de diameter van je schotel. Je kan een zodanig kleine schotel hebben met een goede LNB danog bij regen valt je signaal weg. Proberen is de enige manier om te weten te komen of een LNB goed werkt. greetz
Ou-Tannu Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Kiezen blijft lastig k wil nog steeds een bigbisat volhangen.. alleen met alpsen kom je dan een stuk duurder uit dan met de irverto's Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Tuneboy Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 idd dit was ook mijn probleem het kiezen tussen alps en inverto's... Nuja heb de knoop doorgehakt en voor de alps gegaan en heb er nog geen spijt van. De reden voor mij om voor die inverto's te gaan was dat je namelijk die multiconnect beugel ook op een Big Bisat kunt plaatsen en daardoor satellieten kon ontvangen die op minder dan 4° van elkaar zitten. Greetz
cashnoflow Geplaatst: 2 april 2009 Geplaatst: 2 april 2009 Ik heb er destijds vier gekocht omdat ze zo smal zijn waardoor ze beter passen op lastige posities. Met de alps (in de praktijk ook niet de meest gevoelige lnb) op exact dezelfde plek in de T55 op 16o had ik altijd wel ergens beeld via deze satelliet bij slecht weer. Nu bij regenweer nooit meer, idem voor de 7o en de 8w. Ik laat ze zitten omdat het nu eenmaal niet altijd nat is en bij droog weer zijn ze gewoon beter dan de alps. Dus wat het is, ik heb geen idee. Blijkbaar is de vorm toch belangrijk Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen