Ga naar inhoud


Harde schijf in Topfield


Gast

Aanbevolen berichten

Weet er iemand merk/type van een stille harde schijf van zo'n 100 Gig ? Ik heb vandaag met suc6

de schijf gewisseld voor een WD1000 ( 100 Gb ) maar dat ding is mij iets te luidruchtig .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eens bij de schroefverbindingen extra rubberen ringetjes bij te zetten dan is het probleem zo goed als zeker verholpen. (als het tenminste niet echt aan de HD ligt). Beste is gewoon weer een seagate erin terug te zetten. Deze staan bekend om de geruisloosheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, heb een Seagate Barracuda gehad maar die maakte ook best een lawaai hoor, evenals een Quantum Fireball.

Ik heb nu een IBM Deskstar, die zijn zo goed als geluidloos (op 7200RPM)

Alleen geloof ik dat heden IBM niet meer aanbied dan 60Gb, maar of je dat genoeg vind?

Anders is 't een beetje behelpen met de bijgeluiden frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een Maxtor, lopen als een trein worden niet te warm en zijn haast geruisloos!<p>Tevens voor de kenners onder ons, Maxtor heeft Quantum overgenomen, dus goed spul en R&D in huis aldaar!!!<p>Suc6,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was eens een Peter Bosch, werkzaam aan de universiteit twente, die vond in 1999 een programma uit dat onder Linux draaide en dat 20 uur video op kon nemen op een 20 gig schijf.

Het nieuwe opslag systeem koste nauwelijks processor capaciteit en "grabte" alle beeldlijnen.

Het was zelfs mogelijk om tijdens de opname iets anders op je computer te doen.

Het was destijds gratis van internet te downloaden onder de naam "clockwise".

Helaas werkt de link niet meer maar het zal me niet verbazen als deze uitvinding iets te maken heeft met het opslag systeem wat in de nieuwe digidozen wordt gebruikt.

Een artikel hierover heeft ooit is in een pc blad gestaan, voor geinteresseerden wil ik het wel even inscannen.

Mocht iemand hier iets meer over weten of het programma hebben: ik heb er wel interesse in....

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf dat gewoon de ruwe of schone, hangt van de manier af, mpeg stream wordt opgenomen . Decompressie wordt in de STB al hardwarematig gedaan , dus daar is met de playback gebruik van te maken . Alleen nu het filesystem nog .

Dit is de grote onbekende. Het filesystem zal niet zoveel eissen stellen aan de structuur , want formatteren van een 100 gig schijf gaat razend snel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even 2 vragen:<p>1) als je een grotere schijf plaatst wordt tie dan ook helemaal gebruikt door topfield?, m.a.w. is er een 40 Gig grens of niet?<p>2) is er al iets gevonden om de stream te bewerken op de PC; dus na opname je HD in de computer knopen en dan via een video editing prog de zaak te monteren?

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

IBM zijn inderdaad stille schijven , maar ik heb er nog geen een gevonden van 100 Gig of meer .

Nog maar even doorzoeken dan .<p>@ Foppo 1, De Pvr gebruikt de hele schijf .

Er zit geen limiet in bij 40.

@ Foppo 2, Nee nog niet . Sterker nog , volgens

mij is het filesystem nog niet eens

bekend . Windows,SCO unix en Pmagic

snappen er in ieder geval niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt zeker geen drie jaar onder het stof op de plank hoor. Dit systeem waar hier over gepraat wordt is al sinds een jaar of anderhalf in gebruik als beveiligingsdoeleind.<p>Het wordt ondermeer gebruikt bij benzinestations en groot winkelbedrijven. Alle videobeelden van de bewakingscamaras worden op deze wijze op de harde schijf opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is er ook een project van een techneut, bevriend met een keukenboer en cor boonstra van philips . Iets van 30 uur beeld en geluid op een solid state hd met sublieme kwaliteit .

Klein zwart doosje waar alles inzat. Iedereen had interesse en de tot nu onbekende compressiemethode scheen echt goed te zijn .

Op de dag dat de verkoopcontracten voor de source getekend zouden worden ( volgens mij iets van 100 miljoen dollar) overleed de techneut en niemand weet waar het doosje en de blue prints zijn . Waar gebeurt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gelezen, de source schijnt ergens in een kluis in Nederland te liggen. Maargoed weet niet of je hebt gelezen over hoeveel ruimte het ging per film ? Nou er werd gesproken over 10 tal kb's per film. Klinkt heel mooi maar als techneut kan ik niet anders zeggen dat dat gewoon weg onmogelijk is. Maargoed het blijft een mooi verhaal van iemand die dat op zijn zolderkamertje bedenkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...