Ga naar inhoud


Harde schijf in Topfield


Gast

Aanbevolen berichten


@vdbeek69 ,

Het waren geen 10-tallen kb's maar enkele mb's voor een film en geloof het of niet, ik ken iemand die het heeft ZIEN spelen .

Maar de sensatie eromheen is leuker als het feit zelf .<p>De Topfield heeft ~40Gb nodig voor 20 uur.Is ongeveer 2GB per uur. Kan niet wachten totdat ik mijn eigen dvd/cdvtjes kan branden. Alleen ...wie zoekt het filesystem ff uit ? wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs enkele mb's dat gaat er bij mij niet in. En kennen en gezien hebben is zijn bij mij 2 verschillende dingen :-).<p>En overigens, 20 uur op 40 gb kan wel maar is sterk afhankelijk van de bitrate van de uitzending. Als je Discovery opneemt kun je zelfs wel 50 uur kwijt op 40 gb. Of in het ergste geval kun je 15 uur kwijt op 40 gb.<p>Het kan trouwens al je eigen dvd's bakken met je digitale opnamens bijv. met een kaart in je pc of met de katreihn satelliet ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar we hadden het hier over de hd in de topfield, en niet in de kathrein of met een pc kaart.Zo ken ik er nog wel een paar , ik ben juist nieuwschierig naar het filesystem van DIT

apparaat , dus wie helpt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een stille harde schijf zoekt,voor maxtor en ibm heb ik files waarmee je je schijf wat minder geluid kan laten maken!!!(andere fabrikanten zullen ook wel zoiets hebben)

Hij wordt er wel iets langzamer door(heel weinig)

Het programma zorgt ervoor dat de leeskop wat minder abrupt over die plaat heenvliegt.

(en dat geratel is het irritantst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nobrains

volledig off topic maar waar kun je de software vinden om een IBM schijf stiller te maken?

ppgb@hotmail.com<p>@vdbeek69

Het systeem waar JFK het over had werkte wel degelijk. De truc zat hem erin dat je niet de film comprimeerde maar hem om zette in een reeks addressering naar drie verschillende databases met vectoren.<p>Een aantal jaren geleden had je programmaatjes waarmee je gif plaatjes kon comprimeren door het om te rekenen naar een set vectoren. Dus ipv comprimeren van pixels zocht je naar logische verbanden in het plaatje.<p>Toen ik het verhaal las over Cor Boonstra en deze techneut, werd er vermeld dat er alleen een addressering nodig was naar een set van drie verschillende database bestandedn van 170 MB per stuk. Hieruit kon dan elk willekeurig beeld en geluid worden opgebouwd. Daarom neem ik aan dat dit op een vergelijkbare manier werkte.<p>Als dit verder uitgewerkt had kunnen worden zou het een behoorlijke impact op satelliet systemen gehad hebben. (Om aan te tonen dat dit niet al te off topic is als gedacht .....)<p>Helaas hij stierf zonder iemand te vertellen hoe de codering werkte en dat was het begin van het eind van Cor Boonstra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom toch nog even terug op het Boonstra verhaal. Bij mpeg op vcd formaat kom je +/- op 7.7 kb per frame (incl. geluid) uit, uitgaande van een film van 1 uur op 700 mb ruimte. Met 10 mb per uur zou je op 0.11 kb uitkomen per frame dat wel erg krap zelfs voor een reeks vectoren, maargoed het blijft boeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...