Ga naar inhoud


[DM7000] Spontaan geen ontvangst meer van zenders op Astra 19.2


trustno2

Aanbevolen berichten

Beste mede-dreamers,

 

Ik gebruik al jaren mijn DM 7000s (eerste serie), met vrijwel geen problemen. Onlangs is echter een probleem ontstaan, namelijk het volgende:

De zenders van een transponder op de Astra 19.2 geven spontaan geen signaal meer (minder dan 50% en geen lock!). Eerst waren het de zenders Ned1,2,3 etc.. maar later ook een additionele transponder van RTL4,5,8 etc.

Er is geen enkele verandering in bekabeling of andere hardware geweest, noch een verandering in software. Ik draai de laatste Pli (Jade) als firmware. Het resultaat is hetzelfde als ik de firmware heb gerefresht en alle kanalen opnieuw inlees. Ook opnieuw inlezen geeft geen resultaat.

Gisteren heb de dm volledig alle instellingen verwijderd en toen werkte het weer.. voor een paar uur..;-(( ..toen vielen de zenders NED1,2,3 etc weer weg. Hij geeft nu alleen de melding draaien naar positie 19.2 (terwijl hij daar al lang op staat (omdat ik geen overige satellieten (meer) gebruik. Terug naar een zender van transponder waar RTL4 bijvoorbeeld op zit geeft wel weer direct resultaat.

 

Nog even mijn config:

DM7000s (eerste serie)

120Gb Maxtor intern

Firmware Pli Jade (laatste release)

Draaibare satellietschotel

Officiële Canal Digital card in bovenste interne lezer

CCcam (laatste versie)

 

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en opgelost??

Of weet iemand wat ik kan doen om het probleem op te lossen?

 

Graag hoor ik van jullie aangezien de kerstdagen het moment zijn dat de kids graag naar TV kijken .. wat nu dus maar beperkt lukt..

 

Thnx voor jullie response!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Heb je wel beeld op andere FTA zenders?

De Nederlandse zenders zijn allemaal horizontaal gepolariseerd, het zou kunnen dat er iets mis is met je LNB en moeite heeft met alle H transponders.

 

Probeer eens beeld te krijgen op een verticaal gepolariseerde zender (Kabel 1 Schweiz of Sat 1 Austria

 

Misschien dat dit wel werkt.

Dan weet je in ieder geval of het aan je LNB ligt of niet.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vocht in de kabel, ik heb dat ook eens gehad, heb toen de kabel buiten de connector eraf gehaald, en een stuk eraf gehaald.

Daarna alles opnieuw aangesloten en ik had weer 100% beeld zoals het moet zijn.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank alvast voor jullie reactie:

De kabel heb ik vorig jaar professioneel laten vervangen om alle ellende te voorkomen ..

Daarnaast is het zo dat de volledige transponder niets geeft (dus zowel gecodeerde als fta zenders niet).

Verder is het zo dat het dus optreedt bij NED1,2,3, etc maar niet bij RTL4 etc.. (andere transponder). Volgens mij zijn deze allebei horizontaal.. dus zou het niet aan de LNB moeten liggen ...

Verder is het vreemd dat na een volledige nieuwe instelling van db .. de db nu spontaan begint met de melding draaien naar positie 19.2 terwijl de db al op die positie stond/staat.

 

Oftewel volgens mij is het dus niet een probleem van de kabel of de lnb maar zit het inde db.. tuner problemen ?? of gewoon de software ?? moet ik misschien een zeer harde initialisatie doen van de db en dan alles opnieuw installeren (initialisatie met een clean firmware.. en een cross-cable voor de verbinding ).. ik hoop het echter niet aangezien ik dan alles overhoop moet halen in de kast .. hahaha

 

Ik hoor nog graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in de webinterface van de 7000 kijk dat zie ik dat de SNR van NED123 zo'n 5% groter is dan die van RTL4578, dus het is vreemd dat het probleem juist optreedt bij NED123.

 

Wat zijn de SNR, AGC en BER waardes bij jouw opstelling voor deze zenders?

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Iron Maiden,

 

 

Het probleem ligt hem juist in deze waardes... het signaal stort in naar 48% (normaal 80%) en verliest ook de lock (logische ;-). Maar wat ik vreemd blijf vinden (even los van het feit dat toch mogelijk mijn buitenopstelling de ellende veroorzaakt .. al blijf ik dat vreemd vinden ;-) ... is de melding dat enigma zegt bij zappen naar de zender dat hij de schotel wil draaien naar de positie waar hij al op staat (ik heb verschillende zenderlijsten geprobeerd maar allen geven hetzelfde probleem dus is mijn inziens het issue niet gerelateerd aan de zenderlijst .. )

 

Nogmaals dank voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij naar de satelliet wil draaien is normaal als hij geen lock krijgt.

 

Hij vindt geen signaal en probeert de satelliet te vinden.

Heb ik hier ook bij een normaal werkende ontvanger.

 

Probeer eens een fijnafstelling van je schotel via het menu.

Wanneer het horizontaal is moet het lukken, wanneer de vertikale stand verkeerd staat zal je het dak op moeten.

 

Grt,

Cor

DM800SE - DM500HD - Triax 78 cm - Rotor - OpenPli - CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen draaibare schotel, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Misschien is het zo dat de rotor niet goed (meer) werkt, waardoor de dreambox denkt dat de schotel op een andere satelliet gericht is.

Vervolgens wil de schotel gaan draaien, en komt hij niet goed richting de satelliet te staan.

Ik weet niet of zo'n rotor een bepaald nulpunt heeft of iets dergelijks, misschien moet je daar zoeken.

 

Nogmaals,ik heb geen ervaring met draaibare schotels, ik denk alleen maar hardop mee wink

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, heb zoiets ook een keer gehad. De kabel vervangen en het probleem was opglost. Trad ook zomaar spontaan op.

 

Je zou voor je begint te slopen eigenlijk eerst ff een andere decoder moeten aansluiten. Als het dan nog optreed dan weet je wat. wink

 

 

Origineel bericht van: paardengek
En toch ligt het waarschijnlijk je probleem in de buitenopstelling.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel allemaal.. ik ga eens een decoder bij een vriend lenen en kijken wat er dan gebeurd!

Ik zal de resultaten nog wel even terugmelden. Eerst nu maar aandacht voor de familie.. bijna vergeten dat het kerst was ;-)

 

Thnx again voor jullie hulp.

 

PS als ik moet gaan slopen (bij kabelellende) .. ga ik maar eens een nieuwe db kopen met DVB-C .. geen ellende meer met schotels.. (schotel staat bij mij namelijk zeer hoog en ik heb hoogtevrees ..:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze oorzaken zouden je probleem kunnen veroorzaken:

 

Vocht in de f-konnektors

Corredatie van je coax kabel

Een slecht functionerende LNB

De uitrichting van je schotel is niet meer optimaal ( ook de mast, waarop je rotor is bevestigd moet waterpas staan. )

 

De laatste genoemde oorzaak ,zou je eventueel iets kunnen corrigeren door iets te gaan spelen met je usals coordinaten. Deze coordinatien staan op je dreambox bij rotorinstellingen. Je kunt alleen maar de oosterlengte coordinaat veranderen. Zeg maar tussen de 4.8 tot ca 6 graden oosterlengte. Na elke verandering moet je even de schotel laten draaien, zeg maar tussen astra 23,5 en astra 19.2.

 

Wanneer er steeds de melding verschijnt de schotel draait naar...... en er komt geen signaal, betekent dat gewoon, dat er geen ontvangst is.

 

In het geval, dat je geen usals gebruikt ( goto functie staat uit ), kun je via handmatig ( dreambox menu ) kunnen proberen om de rotor te laten draaien ( of richting westen of richting oosten ) en wanneer je dan goede ontvangst krijgt moet je de rotor positie opslaan.

 

P.S. : Je hebt toevallig geen dect telefoon staan bij je dreambox ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal,

 

Ik heb nog geen andere decoder kunnen regelen, maar spontaan is nederland 1,2,3 e.d weer beschikbaar .. ..maar zijn sbs6, tmf, veronica e.d. nog niet beschikbaar (schakelen naar deze zender geeft de melding draaien naar 19.2.. en de db reageert nergens meer op..).

Als ik kijk naar jullie berichten heb ik waarschijnlijk een hardware issue:

- Ja ik heb een dect telefoon redelijk in de buurt van de db staan;

- De schotel is niet optimaal meer aligned sinds een laatste storm waardoor ik deze altijd via rotor setup zelf nog align

- De kabel van motor naar lnb kan natuurlijk door alle bewegingen van rotor iets minder contact maken

- Kwaliteit van lnb? .. lnb is ondertussen ook al meer dan 6 jaar

 

Ik ga nog even verder experimenteren.

Allemaal nog bedankt voor jullie meedenken!

Ik kom terug als ik alles geprobeerd heb wat jullie voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trustno2

- Ja ik heb een dect telefoon redelijk in de buurt van de db staan;
- De schotel is niet optimaal meer aligned sinds een laatste storm waardoor ik deze altijd via rotor setup zelf nog align
- De kabel van motor naar lnb kan natuurlijk door alle bewegingen van rotor iets minder contact maken
- Kwaliteit van lnb? .. lnb is ondertussen ook al meer dan 6 jaar


Kom maar terug als bovenstaande in orde is, dit is vragen om problemen zo.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...