Ga naar inhoud


Waarom geen 36V motorsturing op dit apparaat?


Gast Zeeman

Aanbevolen berichten

Waarom heeft men van Topfield geen 36V motorsturingssysteem in dit apparaat ingebouwd??<p>Ja natuurlijk een ontvanger moet goedkoop in de markt gezet worden, dat begrijp ik maar ik denk dat je voor een paar"kwartjes" extra er best een ingebouwde positioner in had kunnen bouwen.<p>Hiermee had deze ontvanger zich boven iedere ontvanger verheven.

Nu moet deze ontvanger deze posistie delen met de nieuwe Echostar.<p>Gaarne een reaktie van de experts.<p>groeten,<p>Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom? Lijkt me eenvoudig.

Men wilde een ontvanger maken met 2 tuners enharddisk.

Als je er dan ook nog een 36v positioner in wilt gaan bouwen wordt de zaak al behoorlijk wat kostbaarder en moeilijker te realiseren omdat je dan ook ineens een veel zwaardere voeding en wat meer plaats in de ontvanger nodig hebt.

Als je de layout van het mainboard en de voeding bekijkt zie je dat die dubbele tuner nogal wat plaats in beslag neemt. Daarbij even een grotere voeding optellen en je boxje zit al aardig vol.

Een VBOX werkt overigens uitstekend met een standaard actuator en de 4000PVR.

Mijn echostar 1,20mtr draait als een trein smile.gif" border="0

VBOX (fl 325,-) + TF4000PVR (1999,-) = Fl 2324,-. Altijd nog heel veel goedkoper als een echostar en dan heb je 2 tuners en kun je altijd de HD wisselen als je groter wilt!<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>[ 10-11-2001: Bericht gewijzigd door: Toxic[Q] ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...