Ga naar inhoud


RGB alleen groen, en geen RS232?


Gast

Aanbevolen berichten

Vandaag 22-11-2001 mijn ontvanger TF4000PVR ontvangen. Het lijkt mooi te werken maar:

In RGB zijn alle beelden groenig, alsof het groen kanaal altijd een vaste waarde houd. (zwarte beelden worden ook groen).<p>Ik krijg communicatie niet voor elkaar met RS232. Meerdere kruiskabels geprobeerd, maar geen contact.<p>Defecte ontvanger?<p>Please advice..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het groenige beeld is opgelost met de nieuwe firmware.

Waarom jouw rs-232 communicatie niet werkt durf ik zo ook niet te zeggen.

Het enige waar je op moet letten is een goede standaard nullmodem kabel en de juiste com-port instelling in TFD-Downloader_202.exe.

Als dat klopt zou het gewoon moeten werken.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier es naar de verschillende aansluitingen van kabels<p>http://www.lammertbies.nl/comm/cable/nl_RS-232.html<p>Voor degenen die het nog niet wisten het schema voor de verbinding is een schema null-modemkabel (seriële poort)<p>2 --------- 3

3 --------- 2

7 --------- 8

8 --------- 7

6---\ /--- 6

4---| |--- 4 deze moeten samen

1---/ \--- 1<p>

Groetjes<p>Compy

smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry guys, maar heb een test gelezen van de Topfield in de laatste duitse Video en daarin stond dat de scart GEEN RGB en SVHS doorgeeft en dat is erg jammer. Ook het geluid wordt afgekraakt, nl een 4 uit 10. Of dat alleen in de duitse versie voorkomt, dat blijft de vraag. Gegroet, Leo. mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van testen moeten we ons in eerste instantie maar niet teveel aantrekken . Het is maar net met welke firmware versie dat de ontvanger wordt getest. De scart geeft overigens behalve CVBS ook RGB en detecteerd dit automatisch. <p>Om handmatig te testen of de tv het bij het rechte eind heeft kan je het volgende doen .<p>-TV en Topfield aansluiten via scart (!)

-TV in AV mode zetten <p>Met de TV/SAT key op de remote control switch je dan tussen RGB en CVBS .

Heb je op een van de twee een groenig beeld ,

ff de nieuwe firmware downloaden op de infopagina

wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eruit.

Je zult het niet geloven, maar het was een fout in de ontvanger. De 3 aderige aansluitkabel tussen het mainboard en het RS232 / Optical printje was 180 graden gedraaid...

Daardoor was pin 2(RX op RS232) op aarde aangesloten en ontvangt de ontvanger natuurlijk geen bitje...<p>Het kabeltje weer correct aangesloten loste dit probleem meteen op. Toch vreemd dat deze ontvanger door de fabriekstesten gekomen is.<p>Na de nieuwste firmware was ook het groenige beeld op SCART RGB opgelost. (Scart werkt dus perfect...)<p>Greetings.

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...