Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zag dat samsung en sony nu ook tv's hebben med led backlight en dit schijnt de black lvl's en contrast te verbeteren.

De x serie van sony heeft led op de 46 en 55 maar niet op de 40, de prijs verschil is enorm van de 40 naar de 46 en nu vraag ik mij af, zal dit led backlight op een 40 grote nu zo'n verschil maken? Of is dit pas echt te merken ( en dus ook de prijsverschil het waard is )op grotere scherm maten?

Geplaatst:

LED is op alle beeldmaten mooier dan de TL lamp, vooral de zwarting van het scherm is veel beter omdat de achtergrond verlichting uit kan, wat met een TL niet kan.

Geplaatst:

Mij is het prijsverschil (500 euro) bij Philips niet waard.

Als je ze langs elkaar ziet staan is het nog maar amper te zien laat staan als je er een thuis hebt.

Geplaatst:

hagar

In principe is het effect van led backlight bj een 40" hetzelfde als bij een groter display. Waarom de 40" geen led backlight heeft weet ik niet. Weet ook niet of het redenen van marketing betreft ofwel een technische reden. Samsung heeft wel 40" led schermen en ook in notebooks worden steeds meer led schermen opgenomen dus ik vermoed dat het hier niet om technische redenen gaat.

Inderdaad wordt het kontrast en vooral de zwartwaarde veel beter, hetgeen vooral tot zijn recht komt in een donkere omgeving. In een ruim belichte omgeving zul je geen verschil zien...

Met deze ontwikkeling is de lcd weer een stapje dichter bij plasma gekomen, m.n. de Sony KDL-46X4500 en de Philips 42PFL9803H zijn ongelooflijk goede schermen. Moet wel worden gezegd dat de Philips volgens de deskundigen heel erg lastig af stellen is.

DeDream

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen