Ga naar inhoud


DNS "gekaapt", werd er helemaal mal van


prutsie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@pukje. Jouw mening draagt niet bij aan de discussie! Ik kom met een oplossing om het te voorkomen, ben jij het daar niet mee eens dan moet je uitleggen waarom. En niet dat gezwets waar we niks aan hebben.

 

Ik zie een persoon die er op uit is om Microsoft te bashen. Als jij van mening bent dat het beter kunt, wat ik betwijfel bewijs jezelf.

Tot die tijd zie ik geen enkele aanleiding om mijn advies op basis van kennis en ervaring te wijzigen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boaz,

 

Citaat:
Ook drvspace.exe is van oorsprong een legitiem Windows bestand.

In ieder geval tot win95 en mogelijk dat het er nog altijd is ivm backwards compatible.

 

Helemaal correct, maar dan staat drivespace ergens in de Windows directory structuur, en niet ergens in program files.

verder kan je vrij simpel controleren of een .exe, of .sys bestand autentiek is, of een bestand welke gewoon een lookalike is, en alle drie kwamen ze niet door een file compare met de originelen. Dus geinfecteerd of fake, deed voor mij op dat moment niet ter zake, drivespace heb ik niet nodig en de andere 2 files gewoon uit de cab file gehaald en overschreven.

En klaar is Klara, geen problemen meer. Als ik nu google dan heb ik weer binnen zeer korte tijd mijn zoekresultaten, en zonder allerhande onzinnige "best buy's" ertussen.

 

Prutsklus is dus gewoon weer blij man die ongehinderd door enige vorm van kennis overal weer op kan klikken :D

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Ik lach me in een krul


Hoezo ??


Sorry prutsie was niet tegen jou maar tegen de poster voor jou
codx ,omdat die geen opmerkingen tegen microsoft kan
verdragen.

Prutsie het probleem heb je goed opgelost door verse/nieuwe files
direct uit de cab te halen.

Ik blijf gewoon van mening dat de browser (de parrent) niet
zoveel rechten aan de child's mag geven (activeX invoegtoepassingen enz) dat het system veranderd wordt.
Via dit meganisme komt de meeste rotzooi op het systeem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
@pukje. Jouw mening draagt niet bij aan de discussie! Ik kom met een oplossing om het te voorkomen, ben jij het daar niet mee eens dan moet je uitleggen waarom. En niet dat gezwets waar we niks aan hebben.

Ik zie een persoon die er op uit is om Microsoft te bashen. Als jij van mening bent dat het beter kunt, wat ik betwijfel bewijs jezelf.
Tot die tijd zie ik geen enkele aanleiding om mijn advies op basis van kennis en ervaring te wijzigen.

Dat was helaas ook weer het eerste wat in mij opkwam.

Laat ik me er verder maar niet over uitlaten...

Jammer dat topics zo altijd behoorlijk off-topic worden getrokken door dat geblaat in het luchtledige in plaats van de TS hulp of zinnige uitleg te bieden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat


Jammer dat topics zo altijd behoorlijk off-topic worden getrokken door dat geblaat in het luchtledige in plaats van de TS hulp of zinnige uitleg te bieden.


1.het probleem bij TS was met de juiste scanner gevonden

Toen begon ik mij er weer over te ergeren dat bij MS ongevraagd
veranderingen in het systeem aangebracht werden.
En heb mijn meening over het begin van het probleem gegeven wat
bij velen niet in goede aarde gevallen is !.

Dit zie ik niet als offtopic gaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

@pukje, Ik heb nooit beweerd dat M$ perfect is, integendeel. Maar wat hebben wij er aan dat jij het niet eens bent met hoe Microsoft zijn browser bouwt en jij het allemaal denkt beter te weten?

 

Kortom oplossing aandragen of mond houden. Of zit je hier alleen om je postgetal op te hogen...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whahahahah, nou je hebt me toch nog aan het lachen kunnen brengen :D

 

Wat zou er lastiger zijn voor de consument? Telkens een image laden en je data kwijt zijn?Of niet zo eigenwijs zijn en je admin rechten uitzetten. Wat jij voorstelt kun je ook bereiken met een live CD. Overigens kun je windows ook instellen dat je en geen admin bent en je profile wordt weggegooid na het uitloggen.

 

Er zijn tools beschikbaar zoals acronis die automatisch zo'n image kunnen maken. Maar dat moet je meer zien als een backup voor als je het echt verziekt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAHA eindelijk is de vijandelijke stemming weg :D

 

We weten allemaal dat het ideale systeem niet bestaat ,er zijn

wel oplossingen wat aan de andere kant weer beperkingen geeft

aan de gebruiker.

 

Toch ben ik er niet van overtuigd dat als je zonder admin rechten

gaat surfen dan je dan helemaal veilig zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet beweerd dat surfen zonder admin rechten 100% veilig is. Niks is 100% veilig. Niet het internet op gaan helpt wel enorm smile

 

Geef maar toe, de beste en acceptabele oplossing is admin rechten uitzetten. Hoe lastig het is. Het houd praktisch alles tegen, behalve exploits en eigen dom gedrag zoals alsnog malicious software installeren onder je admin account.

 

Die exploits heb je met linux ook en live CD is niet beter. Zelfs je tijdelijke in het RAM geladen sessie zou op dat moment nog gehijackt kunnen worden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Toch ben ik er niet van overtuigd dat als je zonder admin rechten
gaat surfen dan je dan helemaal veilig zit.

Hmmzzz vermoedelijk was de alias Thomas al bezet tijdens het aanmelden op sat4all? wink

Overtuig jezelf en probeer het gewoon vrijblijvend een half jaar uit!
Na halfjaar evalueren en als positieve bijdrage post je in dit draadje de ervaringen van je onderzoek.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...