Ga naar inhoud


Nederlandse firmware voor TF4000PVR


Ron

Aanbevolen berichten

De Nederlandse firmware voor de TOPFIELD TF4000-PVR is klaar!

http://www.sat4all.com/sat4all_public_html/topfield.htm

Met dank aan Teebee voor de vertaling en ven der Bend (de Nederlandse importeur) voor het beschikbaar stellen van deze beta versie, welk natuurlijk weer als eerste op sat4all te downloaden is wink.gif" border="0 <p>Commentaar toegevoegd aan de firmware:<p>==================================================================

- Het Nederlandse menu is vertaald voor zover dat mogelijk is. Er zijn enkele woorden die niet via de que-list vertaald kunnen worden en dus in iedere taalinstelling in de Engelse taal zullen worden weergegeven. Het toetsenbord voor het veranderen van namen is daar een voorbeeld van.<p>Er is nog een ander menu (directe opname menu) waar een aantal woorden nog niet in de que-list waren opgenomen maar die bij een volgende versie waarschijnlijk wel vertaald zullen zijn.<p>- De lip-sync problemen zijn bijna helemaal opgelost. Komt u toch nog ergens een lip-sync probleem tegen, stuur dan een e-mail naar de importeur info@topfield.nl en vertel ze even op welke zender en welke satelliet zich dit probleem voordoet. Vermeld ook welk coderingssyteem u gebruikt!

================================================================<p>Hij zit er bij mij al in en werkt perfect!<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>[ 08-12-2001: Bericht gewijzigd door: Toxic[Q] ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht dat 7 december op een vrijdag viel, en niet op een zaterdag ? Kortom , de kalender heeft nog een klein foutje . Zal er maar niet over zeuren.

Zal best wel goed komen , zoals alle kleine bugjes binnen no time waren opgelost . tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen TeeBee fan maar complimenten zijn hier wel op z'n plaats.<p>Toen ik zaterdag de laatste update had geinstalleerd zag ik ook dat het vervelende probleem rond lipsync was verdwenen op de RTL4 transponder...............PRIMA, KLASSE !!!!!

Ere wie ere toekomt !!!<p>Ik ben nog steeds verliefd op de bekende Nokia en had tot voor kort geen alternatief gevonden die mij de Nokia kon laten vergeten, nu is de Topfield inmiddels een prima vervanger/verbetering ofwel een ontvanger welke volgens de laatste innovatie op ontvanger-gebied !<p>Toch mis ik soms m'n Nokia, let wel dit is geen kritiek (absoluut niet) maar de meer dan uitstekende zender-infobalk letters zou met een iets groter lettertype goed leesbaar worden on normale kijk-afstand. De menu/info kleuren zou ik graag willen veranderen mbv bijv een externe editing-tool. De program guide toets zou eigenlijk direct in de "horizontale now next per kanaal" info-opzet moeten kunnen en/of middels een voorkeurtoets altijd in de gewenste mode moeten reageren.

Voorts de FAV-toets zou je per keer drukkend in een soort Nokia situatie moeten brengen dat je per headerblock door de favoriete groepen gaat.<p>Het lijkt mij straks kicken als je met een soort firewire/1394 PCMIA-adaptor je programma's naar je NLE-PC en/of Mac kunt brengen en vervolgens je na eventuele bewerking een VCD of DVD kunt branden.

Naar ik begreep zijn ze in duitsland al een heel eind, vooralsnog doen we het nog even met onze good-old Nokia via SCSI.<p>Nogmaals complimenten voor het behalen van dit uitstekende resultaat en dit zo kort na de introductie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi ,ik ben een niewbie op dit forum.<p>ik heb firmware nov22.2001 in mijn topfield zitten

en nog steeds last met lipsync op alle zenders, zeker als je net over geschakeld heb. verder heb ik een probleem met 'geen' RGB signaal op scart uitgang. Als je je firmware gaat upgraden en je haalt je toppie van de stroom af ben je dan niet al je instellingen kwijt??

wie heeft info voor mij??<p>groeten STUKA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van de Nederlandse importeur

vind je de laatste nieuwe versie software ( 17-12 ) Zet deze er maar eens in en je problemen zijn opgelost wink.gif" border="0

De TF4000PVR detecteerde in oudere swversies zelf

of de tv RGB aankon , zoniet schakelde hij naar

cvbs om . In deze versie kan je het zelf instellen in het a/v menu.<p>Enneh , zolang je geen factory reset geeft ben je niks kwijt . Maar er wordt wel geadviseerd om met

veel s/w veranderingen terug te gaan naar de fabrieks instellingen en de hd te formatten .<p>ff copietje trekken van je settings met STB manager dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help het lukt niet<p>ik probeer via nulmodem kabel een kopie te maken van de settings in de sat-tuner maar krijg geen verbinding??

wat gaat er verkeerd? ik heb de sat-tuner naast de pc staan met stekker in stopcontakt maar moet hij standby of aan staan?? en op tv?

manager zegt geen verbinding wat nu

(in gebruiks omschrijving mogen ze dat wel eens duidelijk uitleggen!!)<p>STUKA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...