Ga naar inhoud


netwerk werkt niet meer


Turelure

Aanbevolen berichten

Bliksem ingeslaan hier, mijn router was kapot, ik hoop dat mijn dreambox netwerk kaart niet kapot is ook.

 

Ik kan gewoon mijn dreambox niet meer pingen, doet gewoon niets. Al brand het lichtje op mijn switch wel dat mijn dreambox is aangesloten,

 

Nu heb ik een paar files nodig uit mijn /VAR/, om eventueel op mijn tweede dreambox 7000 te zetten(want die kan ik wel nog pingen), hoe doe ik dat ?

 

Liefst zou ik mijn eerste natuurlijk 7020 fiksen, zoals ik zei, mijn switch zit wel te flikkeren maar krijg precies geen connectie, hopelijk is ie niet kapot, is er nog een manier dit te testen dan ?

 

Thanks

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je VAR staat in de flash vrees ik?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks for the quick reply, Inderdaad, die staat in de flash

 

Mijn dreambox werkt dus wel nog, das het probleem niet, alleen het netwerk niet. Misschien is het iets stom ook, kan het zomaar zijn dat het lichtje van mijn netwerk in mijn switch wel blijft flikkeren maar mijn netwerk kaart toch gewoon kapot is?

 

kan ik die chip van mijn netwerkkaart voor die 7020 appart kopen of moet ik een hele nieuwe box kopen nu ?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das inderdaad een probleem he. zonder netwerk die dingen doen

 

Ik heb gewoon een file nodig uit die /var/ en dan zou ik alles eens proberen te resetten om te kijken of dat iets uitmaakt, direct zomaar een nieuwe dreambox vind ik ook geen oplossing, kan niemand dat maken ofzo ?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuxcom kan inderdaad je redding zijn MITS je die al geïnstalleerd hebt.

Afhankelijk van je image kun je ook een backup maken naar bijv. USB en dan uit je backup die bestanden halen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ok ik heb er nu wel alles kunnen afhalen, maar ik vind het toch niet zo leuk een dreambox zomaar in de vuilbak te smijten.

 

Ik heb hier een wireless usb adapter..

 

TP-LINK TL-WN321G

 

Naar het schijnt kan ik die installeren als netwerk kaart, enig idee hoe dat moet, internet laat me in de steek als ik research doen

 

Dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Turelure

Ik heb hier een wireless usb adapter..

TP-LINK TL-WN321G

Naar het schijnt kan ik die installeren als netwerk kaart, enig idee hoe dat moet, internet laat me in de steek als ik research doen

Dank je


Dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet gaan werken.
Je zit namelijk met het probleem, dat enigma daar niet overweg mee kan, tenzij je zelf, daarvoor drivers gaat schrijven.
Wat ik me wel kan herinneren, is datDAF2000, zoiets heeft geschreven, maar dat werkt alleen maar in oudere images, van een paar jaar terug.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de usb stick erinsteek, vind hij wel een ip adres, , en als ik met een ipscan check, zie ik die dreambox er wel tussenstaan met een dyn ip adres.

 

Alleen heb ik geen idee hoe ik daar settings kan insteken, of hoe ik bv de KEYPHRASE van mijn wireless router kan instellen

 

Dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast HobbyMan
Origineel bericht van: Turelure
Ok ik heb er nu wel alles kunnen afhalen, maar ik vind het toch niet zo leuk een dreambox zomaar in de vuilbak te smijten.



Als je geluk hebt is alleen je assix netwerk chip naar de gort.
Deze is gewoon te vervangen.
Dus weg gooien zou ik niet doen !!

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...