Ga naar inhoud


Ziggokaart uit Twente


Gast wesly

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb van mijn broer een ziggo kaart uit Twente (voormalig @home gebied) gekregen. Ik woon zelf in Noord Holland (voormalig multikabel gebied). Nu is het gekke dat ik in mijn dreambox 500c alleen het basiszenderpakket ontvang maar niet de extra pakketten, terwijl ze wel in het abonnement zitten van de kaart.

 

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Momenteel staan alle kanalen van het digitale basis kanalen pakket open voor iedereen die een smartcard van Ziggo heeft. Die smartcard hoeft echter niet geregistreerd te zijn. Dus zelfs met ongeregistreerde smartcards waarvan de preview periode is verlopen kan je nu toch de kanalen van het basis pakket bekijken. Ziggo heeft dit gedaan omdat ze een enorme achterstand hebben bij het verwerken van smartcard registratie formulieren.

 

Hoewel Ziggo tegenwoordig opereert onder één naam is er toch nog steeds sprake van twee gescheiden netwerken. De smartcard van je broer staat geregistreerd in het systeem van Ziggo/@Home terwijl jij in het gebied zit van Ziggo/Casema als een voormalig Ziggo/Multikabel klant. De netwerken van Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel zijn wel samengevoegd waarbij de apparatuur van voorheen Ziggo/Multikabel is opgedoekt. Het digitale TV signaal voor Ziggo/Multikabel komt al sinds augustus van het vorig jaar uit de headend van Ziggo/Casema.

 

Dat je nu dus wel wat kan zien met de smartcard van je broer komt doordat de smartcard wel als een geldige smartcard te gebruiken is in combinatie met de kanalen van het basis pakket, maar technisch gezien is het voor het Ziggo/Multikabel gebied een ongeregistreerde smartcard. Als Ziggo straks die tijdelijke openstelling van het basis kanalen pakket voor ongeregistreerde smartcards weer terug draait dan zie je helemaal niets meer met die smartcard.

 

Om het allemaal nog even wat complexer te maken: Bij Ziggo/Casema is sprake van twee Irdeto Conditional Acces Systems (CAS), één voor de voormalige Ziggo/Casema abonnees en één voor de voormalige Ziggo/Multikabel abonnees. De smartcards voor de voormalig Ziggo/Casema abonnees zijn niet te gebruiken in het voormalig Ziggo/@Home gebied. Een smartcard voor een Ziggo/Casema of een Ziggo/Multikabel abonnee moet uiteraard wel in het juiste Irdeto CAS geregistreerd worden anders werkt het nog niet. Hoe moeilijk kunnen ze het maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...