Ga naar inhoud


[DM5620S] Defect 5600 boot melding


Gast Thijzel

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn 5620S heeft de geest gegeven. Op de display word alleen nog scrollend “5600 boot” aangegeven. Nu kwam dit in het verleden zo af en toe wel eens voor als de box onderwacht uit was gegaan, en dat was dan weer snel verholpen na het opnieuw flashen van de box. Na veel zoekwerk toch de null modem kabel weer gevonden, maar niets helemaal geen reactie van Dreamup nog een reactie in Hyperterminal. De kabel is goed met een DM7000 krijg ik wel netjes een reactie van Dreamup terug.

 

Via de zoekoptie kom ik diverse mogelijkheden tegen zoals defecte elco’s als een defecte bootloader. De elco's uit dit topic kom ik zo gauw niet tegen en ik krijg al helemaal geen reactie in hyperterminal. Ik heb de kap er even af gehad maar kom niet echt verbrandde onderdelen tegen, ik heb een foto gemaakt misschien valt jullie iets op ik ben niet echt een onderdelen techneut.

 

Een andere optie zou een JTAG zijn die heb ik zelf echter niet woon in de hoek Borculo Goor Neede….

post-17025-1318260060,6564_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: paardengek
De condensators op de voedingsprint, zijn die ook bol of lekken deze ? Als ik zou je foto bekijk, uit vergroot, dan lijkt het net zo.Met vriendelijke groet, paardengek


Welke bedoel je? Ik zie verder geen lekkage of schroeiplekken op de print van de voeding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thijzel
Een andere optie zou een JTAG zijn die heb ik zelf echter niet....


Morgenavond gaat de JTAG van Ome to er overheen, kijken of daarmee nog leven in de box is te krijgen. Ik meld me hierna even terug met de uitslag..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
sist/tikt je box ook ? merDe


De box is stil zoals altijd, geen getik of gesis (heb de kap er nog af). Vandaar dat ik ook, in combinatie met het niet kunnen zien van verbrandde of verschroeide onderdelen hem eerst eens met de JTAG laat bewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thijzel
Morgenavond gaat de JTAG van Ome to er overheen, kijken of daarmee nog leven in de box is te krijgen. Ik meld me hierna even terug met de uitslag..


Het is gelukt! Het was gelukkig toch de bootloader die eruit lag. Ome To bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...