WPW Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: paqbro Had jij reeds een inbound nummer van Voipcheap ? Nee niet meer, dagt dat dit over CID ging. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Kowalski Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: paqbro Had jij reeds een inbound nummer van Voipcheap ? Ik ga ervan uit dat de fout ergens bij de Voipprovider zit, omdat het in mijn geval met Voipcheap wel lukt (zowel met siprouter als ook met de computer software) en met Justvoip lukt het niet (zowel met siprouter als ook met computer software) Het enige verschil bij mij tussen deze 2 voipaanbieders (Beiden van een groot Zwitsers telecom bedrijf) is dat ik bij Voipcheap reeds een nummer had en bij Justvoip niet. Misschien heb je hier ook wat aan: Bij mij voipbuster + Fritzbox 7270: nummerweergave meezenden werkt Bij mij smsdiscount + Fritzbox 7270: nummerweergave meezenden werkt Bij een vriend justvoip + Fritzbox 7270: nummerweergave meezenden werkt We hebben allebei géén inbelnummer van deze providers. Bij alle providers hebben we de nummerverificatie gedaan via de bijbehorende softphone software (groen vinkje in de software gekregen) en in de Fritbox een vinkje gezet bij "Use Internet number for registration", dat is eigenlijk alles. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
paqbro Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Heb de oplossing: -Open de Computersoftware van je Voipaanbieder. -Bij 'caller id' Je telefoonnummer invoeren,registreren en zorgen dat je het selecteervakje bij het gerigstreerde nummer aanvinkt -Klik daarna op gespreksinstellingen en zorg dat bij 'Phone-to-phone' hetzelfde nummer staat als het nummer dat je aangevinkt hebt onder 'Caller ID' of laat dit veld leeg. Succes ! Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
MySat Geplaatst: 18 januari 2009 Geplaatst: 18 januari 2009 Origineel bericht van: paqbro Heb de oplossing: -Open de Computersoftware van je Voipaanbieder. -Bij 'caller id' Je telefoonnummer invoeren,registreren en zorgen dat je het selecteervakje bij het gerigstreerde nummer aanvinkt -Klik daarna op gespreksinstellingen en zorg dat bij 'Phone-to-phone' hetzelfde nummer staat als het nummer dat je aangevinkt hebt onder 'Caller ID' of laat dit veld leeg. Succes ! Dit werkt bij mij al jaren zonder problemen door inderdaad dit via de PC-SW de functionaliteit aan te vinken.... Je krijgt dan een code die je moet intoetsen zodra je door de computer gebeld wordt. Er is een aanname dat indien je de code juist intoetst, jij ook de eigenaar bent. M.a.w. je kunt hier een 06, de vaste lijn of elk doorgeschakelde inbelnummer voor gebruiken. Het lijkt er wel op dat e.e.a tijdelijk is (Tis niet het IP-nummer ;-) ). Om onverklaarbare wijze ben ik regelmatig mijn CID weer kwijt. Succes ermee Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
holles Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Ben er ook mee aan het stoeien maar mijn telefoonnummer (caller-id) komt niet in het display van de beller. Er verschijnt altijd "onbekend nummer". Heb bij VoipCheap de caller-id ingevuld met keuze thuis (was de default). Heb jij dit ook zo of zie ik iets over het hoofd? Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
MySat Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Origineel bericht van: holles Ben er ook mee aan het stoeien maar mijn telefoonnummer (caller-id) komt niet in het display van de beller. Er verschijnt altijd "onbekend nummer". Heb bij VoipCheap de caller-id ingevuld met keuze thuis (was de default). Heb jij dit ook zo of zie ik iets over het hoofd? Heb je ook de bevestiging/activering uitgevoerd in deze software? Dat is wel noodzakelijk anders werkt het niet ... Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
holles Geplaatst: 19 januari 2009 Geplaatst: 19 januari 2009 Als je de activering via het bellen naar de caller-id en de activatiecode intoetsen bedoeld, ja dit heb ik gedaan. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
paqbro Geplaatst: 20 januari 2009 Geplaatst: 20 januari 2009 Zorg ook dat bij 'phone-to-phone' onder gespreksinstellingen geen nummer ingevuld staat of het nummer dat actief is onder 'caller-id' Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
MySat Geplaatst: 20 januari 2009 Geplaatst: 20 januari 2009 Origineel bericht van: holles Als je de activering via het bellen naar de caller-id en de activatiecode intoetsen bedoeld, ja dit heb ik gedaan. Ik heb hier nooit verder problemen mee gehad (het werkte altijd na deze stap), dus ik ben ervaringsdeskundige af (als ik dat al ooit geweest was) Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
holles Geplaatst: 20 januari 2009 Geplaatst: 20 januari 2009 Heb ik ook aanstaan. Indien ik het leeg opsla staat er de volgende keer mijn eigen caller-id weer in. Kun je kijken wat er bij jou in de listbox staat. Bij mij staat "thuis" maar er oa ook de mogelijkheid "voip". Misschien moet het deze waarde zijn? Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
paqbro Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Hij neemt hier ook het nummer over dat geselecteerd is bij 'caller-id' Het maakt hier niet uit of ik thuis mobiel of voip selecteer. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
holles Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Ik vrees dat er dan een instelling in mijn modem ontbreekt. Zal eens verder zoeken. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
holles Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Even aan het stoeien geweest. Indien ik rechtstreeks vanuit de VoipCheap software bel naar mijn mobiel dat verschijnt mijn Caller-ID wel op mijn mobiel. Indien ik rechtstreeks van mijn telefoon naar mijn mobiel bel dan verschijnt het Caller-ID niet op mijn mobiel. Ik denk dat het met het modem te maken heeft. Ik heb een Copperjet 1616-2P. Is er iemand anders met dezelfde configuratie die het wel werkend heeft? Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
WPW Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 Maak eens een printscreen van het scherm waar je de sip/voip dingen insteld (paswoord wel effe eruit knippen en zo). gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
holles Geplaatst: 22 januari 2009 Geplaatst: 22 januari 2009 zie bijlage Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen