Ga naar inhoud

[ENIGMA2] PLi® Jade2 Enigma2 images released

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Unetwork
Hemertje bedankt voor je antwoord..
Ja Netwerk stond goed en na 2 keer rebooten kreeg ik de download sectie wel weer in beeld.
Wel gaat de boot hier traag vergeleken met andere images in de multiboot.
Heb toch weer voor een andere image gekozen omdat de CCCam een paar keer vastliep.
Ik ga het een andere keer nog maar eens proberen,

hier nooit problemen ondervonden met CCcam, je zult het dus ergens anders moeten zoeken dan in de image vrees ik...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

• Reacties 232
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Met een nieuwe start en positieve instelling vannacht op een nieuwe DM800 deze image gezet via het netwerk.

CDN kaart + USB stick zaten er bij het flashen er nog in, kan geen kwaad lijkt mij, vervolgens 100% flash powerknopje kort ingedrukt en zag het PLi Jade2 start scherm, "Preparing for first use" en daar bleef het bij dit 5 minuten, stroom onderbroken heel kort, "preparing for first use" daarna "Thank you for choosing PLi en ook hier bleef het bij, weer opnieuw opgestart, stroom er kort af, nu gaat hij wel verde en kon ik de instelling aanpassen en de standaard Hotbird en Astra1 lijst erbij. Update gedaan en dit bleef een lange tijd hangen weer opnieuw opgestart, Update gedaan en er was 1 update en starte weer op, bleef weer hangen op "Thank you for choosing PLi"

Bleek later dat de USB stick de boosdoener was en deze eruit gelaten na een nieuwe flash ging deze wel verder.

Na 1 update ook zonder USB stick bleef de image weer hangen.

Heb tijdelijk even Black Hole erin zitten al wil ik deze PLi image het lieft in hebben.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:
Origineel bericht van: Unetwork

Wel gaat de boot hier traag vergeleken met andere images in de multiboot.

eerste paar keer boot een e2 image altijd trager, er wordt dan python bytecode aangemaakt, en default config geschreven etc.
Geplaatst:

Geïnstalleerd op me 7025+ en hij werkt weer super!

Vooral de nieuwe Teletekst caching optie is echt super.

Klein vraagje, zitten er ook Picons tussen voor DVB-C (CAIW hier)?

dank!

----------------

Dreambox 7025+; 2x DVB-C Caiway Digital; 1TB Linux NAS; open PLi 1.0

Dreambox 800HDse; DVB-C Caiway Digital HD; open pli 2.0 beta

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gompje

Klein vraagje, zitten er ook Picons tussen voor DVB-C (CAIW hier)?

nee, alleen de picons die in de download lijst staan. Voor kabel is dat momenteel alleen voor een paar Ziggo regios geloof ik.
Geplaatst:

weet iemand of het hiermee mogelijk is om op de DM8000 de afstandsbediening instellingen te veranderen?

het is volgens mij de neutrino, zodat ik met de OK toets de zenderlijst kan oproepen.

alvast bedankt

Dreambox 8000, wavefrontier T90

Geplaatst:
Origineel bericht van: mamutskywalker
weet iemand of het hiermee mogelijk is om op de DM8000 de afstandsbediening instellingen te veranderen?
het is volgens mij de neutrino, zodat ik met de OK toets de zenderlijst kan oproepen.

alvast bedankt

we ondersteunen de neutrino afstandsbediening instellingen niet, volgens mij zit deze ook niet in de originele enigma2 repositorie

misschien kan je uit een ander image de keymapping van de AB kopieren en gebruiken

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: Boerenjong
We leren weer heel wat bij.

Ik laad de picons nu nog in de flash. Ik lees dat dat ook op de usb stick kan.
Hoe doe ik dat??

usb is onder e2 in principe een hotplug device, wat readonly gemount wordt (om foto's te bekijken, mp3's van af te spelen enzo)

Dus bedoeld om op elk moment er in te stoppen, of te verwijderen.

Als je je usbstick als systeem device wilt gebruiken (om er bijv picons op te installeren), kan dat wel, maar daarvoor moet je wat handmatige modificaties maken.
Lees hiervoor even wat hierboven al meerdere malen beschreven is over het mounten van bijv een CF, vanuit fstab.
Alleen gebruik als mountpoint /media/usb, ipv /media/cf

na een reboot krijg je bij het installeren van picons de optie 'usb' erbij.
Geplaatst:

Mag de EPG weer terug onder de rode knop?

Werkt lekker snel en is overzichtelijker.

Ook de PP panels mogen weer onder de gele knop, maar dit is een kwestie van smaak.

Als je op de bouquet knop drukt(heeft nu geen nut want is zelfde als up) moet je nog een keer op de blauwe knop drukken, beter is om gelijk in de bouquet lijst te komen.

Zijn bovenstaande punten misschien door mij zelf aan te passen?

zo ja, hoe?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

Ik krijd de usb stick inderdaad handmatig gemount door de regel:mount /media/usb aan fstab toe te voegen. Wat me dus nu niet lukt, als ik de picons wil downloaden, de picons op de usb stick te saven. Krijg alleen als optie 1harddisk en ik zie in de lijst trouwens ook niet de picons voor 19.2 astra. Is er iemand wie hier even middels een bijlage de picons wil posten. en dan graag de picons wie onder pli werken. De picons wie ik op de stick zet heb accepteert hij dus niet.

Geplaatst:

Citaat:

Bij mijn weten heeft bij Enigma2 de EPG nooit onder de rode knop gezeten.

Evenals PP Panels onder de gele knop.

Haal je niet Enigma 1 en 2 door elkaar.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rasta 87
Werkt lekker snel en is overzichtelijker.
Ook de PP panels mogen weer onder de gele knop, maar dit is een kwestie van smaak.
Als je op de bouquet knop drukt(heeft nu geen nut want is zelfde als up) moet je nog een keer op de blauwe knop drukken, beter is om gelijk in de bouquet lijst te komen.

Zijn bovenstaande punten misschien door mij zelf aan te passen?
zo ja, hoe?

zoals hierboven vermeld, je haalt Enigma en Enigma2 door elkaar

over het Enigma2 bedieningsgemak is goed over nagedacht en daarom hanteren wij deze ook.

je zal dus moeten wennen aan de verschillen in de bediening tussen E1 en E2...

ps hou de info knop ingedrukt dan krijg je ook diverse EPG mogelijkheden

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen