MR_B Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Citaat: Er is duidelijk aangegeven dat er een nieuwe image is verschenen van 03-01-2009, het beste is een nieuwe start, werkt prima. ik kan met deze nieuwe versie nog steeds geen fot0's van mijn HDD afspelen op de 7025+. ook had ik met de versie hiervoor, lichte freezers tijdens opnames. ook op FTA zenders. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Eindelijk op RTL 7 het gemiste opname klokje te zien als ik een timer instel. ik dacht al dat ik de enigste was. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast info Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Nou de DM800 doet het weer...Nu heb ik alleen een probleem met de taal!!! Gedeeltelijk staat er alles in het Nederlands maar ook een gedeelte staat in een taal die ik niet schrijf of spreek??? Zou dit in de skin kunnen zitten???Het is de "zwarte doos"van Nemesis. Verder heb ik eigenlijk niets veranderd of geinstalleerd!! Gr.Info
MR_B Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: hemertje We hebben diverse plugins geupdate naar 20090101. De feed staat nu publiek, en verder: - New webinterface - HD skins added - Nemesis skins helpkey bsod fix - Defaultservicesscanner bsod fix - Enigma2 plugins updated to 20090101 Het webinterface zier er puik uit ! Maar misschien kan het team eens kijken of er een heel boeket op slot kan door een pincode. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
cosmos Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: MR_B ik kan met deze nieuwe versie nog steeds geen fot0's van mijn HDD afspelen op de 7025+. ook had ik met de versie hiervoor, lichte freezers tijdens opnames. ook op FTA zenders. Welk programma gebruik je op je DM7025+ om je foto's te bekijken? Welk formaat en extensie hebben de foto's Loopt het vast of krijg je een fout melding? Indien een foutmelding plaats in de bijlage het log, even copy/pasten in notepad en als bijlage aanbieden, zo kunnen de makers er wat mee. Opnames zijn hier prima, geen vastlopers, heb even een test gedaan Astra HD opgenomen en afgespeeld, loopt goed. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
MR_B Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Ik gebruik gewoon de Mediaspeler die onder de MENU knop zit. Hij ziet wel de mappen op de HDD maar die zijn leeg volgens de speler. Terwijl ze er wel gewoon instaan als ik met FTP kijk. de foto's zijn .jpg en .jpeg Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Littlesat Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Wat d8 je van de pictureviewer plugin? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
MR_B Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: Littlesat Wat d8 je van de pictureviewer plugin? Ja die doet wel, stom van me. maar voorheen werkte die onder de MENU toets mediaspeler. Nu kan ik ook eindelijk een radiozender opzetten en dan de foto's laten afspelen. jongens jullie hebben mijn vrouw heel blij gemaakt. krijg ik weer een goede avond Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
bartbnl Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Gisteren m'n dm8k gewisseld van het originele image naar PLi (nou draait er tenminste weer PLi in al m'n dreamboxen, als is het nog Amber in m'n DM7Ks... *g*). Draait allemaal prima, behalve dat ik nog een mount probleempje heb. Ik heb een stuk of 6 cifs mounts in fstab toegevoegd. Die worden niet gemount (in het officiele image was er aan het eind van het /etc/init.d/bootup script een "mount -at cifs" (en nog wat andere typen dan cifs). Dat zelf toevoegen helpt niet, en dat is ook niet zo vreemd, want als ik na opstarten in telnet dat commando geef, dan worden de eerste 2 (in fstab) van de 6 gemount, en daarna krijg ik een segfault. Dat zelfde gedrag zie ik als ik dat aan het eind van bootup laat doen. Het lijkt niet uit te maken welke van de 6 ik als eerste doe: alleen de eerste 2 worden gemount. Als ik een scriptje maak dat expliciet elk van de 6 apart mount (dus zoiets als "mount /media/net/movie1" en dan voor alle 6, dus wel refererend naar de fstab entry) gaat het wel goed. Via telnet tenminste. Dat scriptje aanroepen vanuit bootup weer niet (dan weer alleen de eerste 2, en wel de eerste 2 uit fstab, ook als ik eerst in het scriptje bv de nummers 3 en 4 probeer te mounten en dan pas 1 en 2 uit fstab). Maar omdat het na booten vanuit telnet met dat scripje wel goed gaat is fstab wel in orde, denk ik. En in de mount manager plugin zie ik ook keurig alle 6 verschijnen. Wat doe ik verkeerd?
hemertje Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: MR_B Eindelijk op RTL 7 het gemiste opname klokje te zien als ik een timer instel. ik dacht al dat ik de enigste was. hier hebben we niets in gewijzigd... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast pieterg Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 zal waarschijnlijk een skin issue geweest zijn, er zijn wat kleine fixes geweest in diverse skins.
Artist Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 [DM800] Afgelopen vrijdag de DVD player geinstalleerd en een DVD in .ISO formaat op de HD gezet. Het beeld schokt om de paar seconden. Hebben meer mensen hier last van? Het is wel een NTSC DVD. (had geen PAL liggen maar ga dat nog wel testen de komende dagen) Vandaag ook weer een update uitgevoerd vanuit het menu (omdat er updates voor de DVD player bijzaten) maar het schokken is nog steeds (hinderlijk) aanwezig. Heeft iemand een hint/tip voor mij? You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough. P.S. Alles werkt hier PLi ma DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3
Gast pieterg Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 klinkt als ntsc probleem. Probeer anders eens een output mode te selecteren die kwa frequentie overeenkomt met ntsc. echo een van de volgende modes naar /proc/stb/video/videomode pal ntsc 480i 576i 1080i 1080p 720p 480p 1080i50 1080p24 1080p25 1080p30 1250i50 720p24 720p50 576p 1440x240 1440x288_50 1366x768 1366x768_50 640x480 800x600 1024x768 1280x768 1280x720_50 1280x720 1280x720_ReducedBlank en kijk welke het beste resultaat geeft.
John van Dreumel Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Even ter aanvulling. Ik speel dagelijks dvd's en isofiles af vanaf een externe mount. Deze zijn wel in PAL maar spelen 100% af. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
RobbieT Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Ik heb na de laatste update constant freezes op BBC2. Echt iedere paar seconde staat het beeld even stil. Geen blokken ofzo. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen