Gast edemon Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 wie kan mij helpen om diverse images op een usb te krijgen eventueel de pli en de newnigma liefst zo duidelijk mogelijk ben hier nog leek nu en met wat voor software dit nog kan flaswizard zal niet werken denk ik hopelijk wil iemand de tijd hierin steken om mij in de wereld van de 800 wegwijs te maken heb altijd een dream 7000 hehad maar ja hd tv wil ook wat dus wil vernieuwen gr ed
bartbnl Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Afgelopen weekend een update gedaan. Zoals ik al eerder melde heb ik een probleem met mounten via fstab. Helaas is dat nog niet verholpen (zal eerder bij dream zitten dan bij PLi vermoed ik): "mount -at cifs" geeft nog steeds een segmentation fault, terwijl expliciet mounten van de /media/net/xxx wel goed gaat. Is er iets wat ik kan checken (heeft iemand een strace binary misschien?)
fransken Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 hier met de gemini 4.10 op de 7025 geen problemen meer met fstab ,mounten ,of de cf formateren de hd niet geprobeerd ik hoop dat pli snel met een update/nieuw image komt pli heeft toch wel mijn voorkeur als favoriete image op een dreambox XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Rytec Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Ik heb nu niet alle 22 pagina's gelezen dus mss is het een reeds bestaande vraag maar ik merk dat bij de instellingen van het A/V menu in Pli jade2 er niets verandert als je bijvoorbeeld beeld 4:3 kiest of een ander. ook niet als je ipv RGB component of andere kiest vernadert er niets aan het beeld. In andere images wel. hebben andere gebruikers dit ook? ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast Magic F Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Ik wil een mount aanmaken naar mijn NAS (DLink DNS-323). Deze heeft 2 harddisken welke als volgt staan ingesteld xxx.xxx.xx.xx\Volume_1 en xxx.xxx.xx.xx\Volume_2. Op Volume_1 heb ik een folder harddisk aangemaakt. Als ik nu via de gedownloade plugin een mount wil aanmaken loop ik ertegen aan dat ik onder "server share" nu volgens mij moet aangeven Volume_1\harddisk. Echter met de afstandsbediening kan ik geen _ en \ selecteren. 1) Hoe maak ik nu in dit geval een mount aan? Op mijn DM500S kon ik dat via de webinterface en via het toetsenbord. Echter bij de DM800 webinterface zit volgens mij nog geen mogelijkheid om een mount aan te maken.
Erik Slagter Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Origineel bericht van: edemon wie kan mij helpen om diverse images op een usb te krijgen eventueel de pli en de newnigma Niet doen, dat is vragen om ellende. Het probleem is dat je dan de linux kernel van de ene image gaat gebruiken op een ander image. Als je niet begrijpt wat dat betekent, dan is dat een reden destemeer om het niet te doen. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
mobieltje Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: edemon wie kan mij helpen om diverse images op een usb te krijgen eventueel de pli en de newnigma Niet doen, dat is vragen om ellende. Het probleem is dat je dan de linux kernel van de ene image gaat gebruiken op een ander image. Als je niet begrijpt wat dat betekent, dan is dat een reden destemeer om het niet te doen. Onzin!! Zet een recente image in de flash en de overige op een USB-Stick m.b.v. Bally Allen. Werkt hier al maanden perfect. Grts.
Gast edemon Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 hoe krijg ik met kinderslot een boeqet verborgen op mijn 7000 met pli geen probleem maar met de 800 lukt het mij met geen een image hier de map en zenders blijven zichbaar wat doe ik verkeerd of is het niet mogelijk gr ed
Rytec Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Origineel bericht van: Rytec Ik heb nu niet alle 22 pagina's gelezen dus mss is het een reeds bestaande vraag maar ik merk dat bij de instellingen van het A/V menu in Pli jade2 er niets verandert als je bijvoorbeeld beeld 4:3 kiest of een ander. ook niet als je ipv RGB component of andere kiest vernadert er niets aan het beeld. In andere images wel. hebben andere gebruikers dit ook? herhaling, inmiddels heb ik op een andere box zelfde euvel ontdekt. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast edemon Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 niemand die dit probleem ook heeft om het kinderlsot goed werkend te krijgen en het goed werkend heeft nu zodat een heel boequets lijkt of hij leeg is een deze net als op mijn dream 7000 met de knop video simpel aan en uit te zetten heb nu een dream 800 met de pli als image heb overigens met dreamedit wel al alle zenders op geblokkeerd staan gr ed
Littlesat Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Een bouquet kun je niet op kinderslot zetten. Dat heeft ook geen zin. Want via de alfabetische lijst of een satelliet lijst krijg je dan vervolgens toch de zenders weer open. Je moet de zender op slot zetten(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
caveman Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Kinderslot vind ik ook niet goed werken, het zou toch mogelijk moeten zijn een bouquet op slot te doen? Handigste is om gewoon met barry allen een image op CF te zetten met daar een zenderlijst in waar je ongewenste zenders verwijdert. Zelfde geld voor HDD opnames, jammer dat je deze niet kan beveiligen. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
lightman Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Origineel bericht van: Rytec Ik heb nu niet alle 22 pagina's gelezen dus mss is het een reeds bestaande vraag maar ik merk dat bij de instellingen van het A/V menu in Pli jade2 er niets verandert als je bijvoorbeeld beeld 4:3 kiest of een ander. ook niet als je ipv RGB component of andere kiest vernadert er niets aan het beeld. In andere images wel. hebben andere gebruikers dit ook? Gebruik je multi boot ? ------------------------------------- hit any user to continue......
Gast edemon Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 oke heb ik gedaan maar je blijf ze wel zien in een boequets en ook daar krijg je vragen over van de kinders maar goed schijn nog niet te kunnen dan net zoals het onder enigma1 werkte met de pli oke jammer ga hem er maar af halen dan heb overigens wel al alle zenders op kinderslot gezet met dreamedit dit werkt nu nog zien te verbergen dan gr ed
Littlesat Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Een bouquet op slot zetten heeft geen zin... want zoals ik al zei via de achterdeur krijg je die zenders dan toch weer open. Met DVBedit zet je zo alle zenders van een bouquet achter slot en grendel. En dan ook in elk ander bouquet, satellietlijst of alle zender lijsten... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen