Henksat Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Geef eens een gedetaileerd plaatje van je schotelconfiguratie, je huidige instellingen op je box, welke image je draait en bij welke zenders de problemen zich vooral voordoen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Henksat Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Aan je schotelconfiguratie te zien heb je een 4-sats opstelling. Normaal zou je dan in moeten stellen als plaatje quick. Probeer het eens met de geavanceerde instellingen zoals in het 2e plaatje, getoonde LNB is dan LNB-1 als voorbeeld, afhankelijk van hoe bij jou de aansluitingen zijn. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Jake Blues Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Ik ben het er niet mee eens mbt het switchen en "sid die zijn pad niet kan vinden". Ik heb een WaveFrontier met 7 lnb's, 2 maxdig comm. switch en een spaun uncomm. De instellingen in het menu expert als volgt: Astra 2, LNB1, diseq 1.1, comm. commando AA, commando volgorde uncomm. comm. toneburst, input 1 Astra 3, LNB 2, 1.1, AB, commando volgorde als boven, input 1 En zo verder als je naar de 2e comm. switch gaat wordt input 2. Werkt zoals het hoort. Ik wil hier mee zeggen dat de instellingen goed moeten zijn. Even terug naar Sid not found in pat, dit krijg ik als er geen uitzending is op dat kanaal. Als laatste geld uiteraard dat de afstelling van de LNB's goed moet zijn, in ieder geval zuiverder als met een DM 7020. En ik wil niet bot zijn maar veel lezen en proberen ontkom je niet aan want meestal komen de problemen die ontstaan hier uit voort. Een bugje links of rechts hou je toch ander zou de software niet constant in ontwikkeling zijn. Ik zeg "Hoedje af voor al deze ontwikkelaars" die toch ontzettend veel tijd en energie steken in deze hobby doos. Gr. Jake 2x Dreambox DM800 and Wavefrontier. ------------------------------------ Assumption is the mother of all fuckups
renzie Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: info H Dat ben ik dus niet met je eens...Heb maximale afstelling - A merk coax(3,5mtr max) allemaal krimpconnectoren - Momenteel de triax MFD 41 D switchen. En nog steeds de schakel problemen!!!En zie de link hieronder [/url] http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/254936/Number/1603332#Post1603332 Gr.Info Ik heb deze problemen ook gehad met de standaard diseq switchen, deze bleven aanhouden nadat ik deze had vervangen door Triax switchen en verdwenen pas nadat ik uiteindelijk Spaun switchen ging gebruiken. Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
JBnl Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Ik zag dit staan: Highlights: - Tuxtxt 1.108, with teletext caching support Betekent dit nu dat de txt altijd gecached wordt net zoals bij de dm7020 ? dus al op de achtergrond ipv alleen zodra txt gestart wordt ? groeten,JBnl
hemertje Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: JBnl Ik zag dit staan: Highlights: - Tuxtxt 1.108, with teletext caching support Betekent dit nu dat de txt altijd gecached wordt net zoals bij de dm7020 ? dus al op de achtergrond ipv alleen zodra txt gestart wordt ? correct... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Boerenjong Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Henksat Aan je schotelconfiguratie te zien heb je een 4-sats opstelling. Normaal zou je dan in moeten stellen als plaatje quick. Probeer het eens met de geavanceerde instellingen zoals in het 2e plaatje, getoonde LNB is dan LNB-1 als voorbeeld, afhankelijk van hoe bij jou de aansluitingen zijn. Henk Sat ik zag je antwoord voor de 4 sats opstelling. Zelf heb ik toch beetje last van een haperende rotor af en toe. Wat is dan de beste invulling van gegevens en moet ik dat voor alle satellieten invoeren???
MR_B Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: MR_B dat had ik ook op de 800HD, moest zelfs overnieuw flashen. Opnieuw flashen is in dat geval niet nodig, effe power er opnieuw op is voldoende. Nee hoor dat werkte niet. zelfs een herstart werkt niet, dan moet je wel stroom eraf. dus deze versie is niet echt lekker. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: info Heeft de DM8000 dezelfde problemen als de DM800 met de Diseqc SID not find in PAT?? Daar heeft zowel de 800 als de 8000 geen last van. Dit wordt veroorzaakt door een mindere afstelling van je schotel, afstelling LNB, coax of connectorverbindingen. Wat een onzin zeg, zelf heb ik hier Spaun tussen hangen en inverto lnb's, goede kabel, triax schotel met multihouder en professioneel afgesteld. Alleen de 800 geeft problemen ! 7000, 500, 500+, 600, 5620, 7020, 7025 , 7025+ NIET ! helaas nog geen 8000 gehad. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Unetwork Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 geïnstalleerd maar als ik op plugins druk en daarna groen kan hij geen plugins vinden zoals CCCam. Is dit probleem alleen maar bij mij? (DM800) Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
hemertje Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Unetwork geïnstalleerd maar als ik op plugins druk en daarna groen kan hij geen plugins vinden zoals CCCam. Is dit probleem alleen maar bij mij? (DM800) dan heb je geen netwerk heb je DHCP naar vast IP ingesteld? zo ja, dan dien je de box te herstarten Enigma2 vind het op dit moment niet lekker als je deze wijzigt onder je netwerk instellingen, je netwerk wordt dan niet automatisch geupdate... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Satje07 Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 1e versie van pli die onder BA draait, verder erg kaal snel weer verwijderd, en dat terweil ik met enigma 1 hoofdzakelijk Pli draaide. Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
dream-on Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Satje07 verder erg kaal Is juist fijn. Geen overbodige dingen erin die je misschien niet gebruikt. En de dingen die je net wel gebruikt kan je downloaden bij de plugins. Dus je kan hem helemaal op maat maken! @pli team, is het geen goed idee om de media centerplugin ook in de download server te zeggen van het plugin menu? Vu duo2 met pli
hemertje Geplaatst: 28 december 2008 Auteur Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: Satje07 1e versie van pli die onder BA draait, verder erg kaal snel weer verwijderd, en dat terweil ik met enigma 1 hoofdzakelijk Pli draaide. vertel dan gelijk wat je mist dan? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
DeBeek Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Super Image, Vooral de EPG op Freesat, Als verslaafd kijker naar de Engelse zenders is dit een uitkomst. Alleen werkt nu het omschakelen tussen 16:9 en 4:3 niet, Image staat op CF kaart met laatste Ronaldd in de flash. Is hier een oplossing voor ? Veel dank voor de Super Image en vooral de Freesat EPG..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen